Η «γλυκυτάτη πατρίς Ελλάς» κινδυνεύει από την πνευματική,ηθική, πολιτική και κοινωνική σήψη και αποσύνθεση
Στο κεφάλαιο 40 του εκπληκτικού Επιταφίου του Θουκυδίδη, ο...
Στο κεφάλαιο 40 του εκπληκτικού Επιταφίου του Θουκυδίδη, ο...
μέγας Περικλής επιχειρεί ένα εξισορροπημένο συνδυασμό θεωρίας και πράξης, με θεμέλια την κοινωνική αρετή και το ήθος, και ανυψώνει τους Αθηναίους στο επίπεδο ανθρώπων που συνδυάζουν αρμονικά αντινομικές αρετές. Έτσι:
-Η αγάπη του ωραίου συνδυάζεται με την απλότητα και τη λιτότητα, η δε πνευματική αναζήτηση με την ανδρεία.
- Ο πλούτος αποτελεί επιδίωξη σαν αφορμή για δράση, χωρίς η φτώχεια να θεωρείται ντροπή.
-Η απασχόληση με ιδιωτικές υποθέσεις συνδυάζεται με το ενδιαφέρον για την πολιτική. Εκείνος που δεν συμμετέχει στα πολιτικά θεωρείται άχρηστος πολίτης.
-Ο λόγος συνδυάζεται με τα έργα και η τόλμη με την φρόνηση και την σκέψη.
-Ο Αθηναίος πολίτης έχει πρόσβαση στη γνώση, γνωρίζει και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα, διατηρεί την ψυχραιμία ανάμεσα σε αυτά και προχωρεί με σύνεση και χωρίς φόβο στη δράση.
-Στη φιλία και στην πολιτική, οι Αθηναίοι δεν ενδιαφέρονται να κερδίσουν, αλλά να προσφέρουν, χωρίς να αποβλέπουν στο συμφέρον.
-Η αγάπη του ωραίου συνδυάζεται με την απλότητα και τη λιτότητα, η δε πνευματική αναζήτηση με την ανδρεία.
- Ο πλούτος αποτελεί επιδίωξη σαν αφορμή για δράση, χωρίς η φτώχεια να θεωρείται ντροπή.
-Η απασχόληση με ιδιωτικές υποθέσεις συνδυάζεται με το ενδιαφέρον για την πολιτική. Εκείνος που δεν συμμετέχει στα πολιτικά θεωρείται άχρηστος πολίτης.
-Ο λόγος συνδυάζεται με τα έργα και η τόλμη με την φρόνηση και την σκέψη.
-Ο Αθηναίος πολίτης έχει πρόσβαση στη γνώση, γνωρίζει και τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα, διατηρεί την ψυχραιμία ανάμεσα σε αυτά και προχωρεί με σύνεση και χωρίς φόβο στη δράση.
-Στη φιλία και στην πολιτική, οι Αθηναίοι δεν ενδιαφέρονται να κερδίσουν, αλλά να προσφέρουν, χωρίς να αποβλέπουν στο συμφέρον.
Έτσι δεν είναι προσκολλημένοι στα μικροσυμφέροντα αλλά αναπνέουν τον αέρα της ελευθερίας τους! Όλα αυτά αποτελούν σοφά διδάγματα για την σημερινή ελληνική κοινωνία, που με κύρια ευθύνη των πολιτικών της ταγών έχει χάσει τελείως τον προσανατολισμό της!Η κοινωνική αρετή και το ήθος απουσιάζουν!
Οι ανεπάγγελτοι επαγγελματίες της πολιτικής, χρησιμοποιώντας την καταλυτική δύναμη των ΜΜΕ, σαρώνουν κάθε αξία και κάθε αρετή, στο βωμό του ατομικού και κομματικού συμφέροντος.
Τα θέλγητρα της εξουσίας και του χρήματος πρωταγωνιστούν σε μια κατακλυσμιαία ισοπέδωση των πάντων. Οι θεσμοί υπονομεύονται, οι αξίες διαβρώνονται, οι αρετές μυκτηρίζονται (περιφρονούνται και κατακρίνονται περιγελώντας τες), οι συνειδήσεις δοκιμάζονται και οι πολίτες διασύρονται και εμπαίζονται.
Η «γλυκυτάτη πατρίς Ελλάς» κινδυνεύει από την πνευματική,ηθική, πολιτική και κοινωνική σήψη και αποσύνθεση!
Απαιτείται άμεσα μια ηθική παλινόρθωση! Απαιτούνται θεσμικές αλλαγές και τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Η βαθιά και ριζική ανανέωση του δημόσιου βίου, η εισαγωγή νέουπολιτικού ήθους, η ανόρθωση των αξιών, η στήριξη των θεσμών, η αναμόρφωση των λειτουργιών της Πολιτείας.
Οι ανεπάγγελτοι επαγγελματίες της πολιτικής, χρησιμοποιώντας την καταλυτική δύναμη των ΜΜΕ, σαρώνουν κάθε αξία και κάθε αρετή, στο βωμό του ατομικού και κομματικού συμφέροντος.
Τα θέλγητρα της εξουσίας και του χρήματος πρωταγωνιστούν σε μια κατακλυσμιαία ισοπέδωση των πάντων. Οι θεσμοί υπονομεύονται, οι αξίες διαβρώνονται, οι αρετές μυκτηρίζονται (περιφρονούνται και κατακρίνονται περιγελώντας τες), οι συνειδήσεις δοκιμάζονται και οι πολίτες διασύρονται και εμπαίζονται.
Η «γλυκυτάτη πατρίς Ελλάς» κινδυνεύει από την πνευματική,ηθική, πολιτική και κοινωνική σήψη και αποσύνθεση!
Απαιτείται άμεσα μια ηθική παλινόρθωση! Απαιτούνται θεσμικές αλλαγές και τολμηρές μεταρρυθμίσεις. Η βαθιά και ριζική ανανέωση του δημόσιου βίου, η εισαγωγή νέουπολιτικού ήθους, η ανόρθωση των αξιών, η στήριξη των θεσμών, η αναμόρφωση των λειτουργιών της Πολιτείας.
Απαιτείται μια επανάσταση πνεύματος!