Κάνει την οδήγηση πιο άνετη το καλοκαίρι και εξοικονομεί καύσιμο 
 
Υπάρχει ένα κουμπί που βρίσκεται στον πίνακα ελέγχου σχεδόν κάθε αυτοκινήτου, ωστόσο δεν γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί ότι μπορεί να κάνει την οδήγηση το καλοκαίρι πολύ πιο άνετη και ταυτόχρονα να τους εξοικονομήσει χρήματα. Πρόκειται για...  
 
 
το κουμπί ανακυκλοφορίας αέρα, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στα κουμπιά θερμοκρασίας του αυτοκινήτου και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό τους πιο ζεστούς μήνες, καθώς ψύχει την καμπίνα γρηγορότερα και οικονομικότερα σε σύγκριση με τη ρύθμιση που επιτρέπει την είσοδο εξωτερικού αέρα. Παράλληλα, επειδή ασκεί μικρότερη πίεση στο σύστημα κλιματισμού, συμβάλλει και στην εξοικονόμηση καυσίμου. Οι μηχανικοί αυτοκινήτων προτείνουν τη χρήση του και σε οδηγούς που υποφέρουν από αλλεργίες, όπως ο εποχικός πυρετός, ειδικά όταν το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου δεν έχει συντηρηθεί πρόσφατα.

Το κουμπί αυτό αναγνωρίζεται εύκολα από το παγκόσμιο σύμβολό του, το οποίο απεικονίζει το περίγραμμα ενός αυτοκινήτου με ένα καμπύλο βέλος στο εσωτερικό του. Με την ενεργοποίησή του διακόπτεται η ροή αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα από το εξωτερικό και ανακυκλοφορείται ο ήδη υπάρχων αέρας στο εσωτερικό. Η λειτουργία αυτή επιταχύνει τη διαδικασία ψύξης της καμπίνας όταν το αυτοκίνητο έχει παραμείνει για ώρα στον ήλιο ή σε συνθήκες καύσωνα. Αντί να μπαίνει κανείς σε ένα υπερθερμασμένο αυτοκίνητο και να περιμένει να κρυώσει με το κλιματιστικό στη μέγιστη ισχύ, οι ειδικοί προτείνουν να ανοίγονται πρώτα τα παράθυρα και οι πόρτες για λίγα λεπτά, ώστε να φύγει ο θερμός αέρας, αλλά και οι τοξίνες που απελευθερώνονται από υλικά όπως η φορμαλδεΰδη που υπάρχει σε πλαστικά καθισμάτων και ταμπλό.

Αφού γίνει η αρχική ψύξη με ανοιχτά παράθυρα, συνιστάται να ενεργοποιηθεί το κουμπί ανακυκλοφορίας. Με αυτόν τον τρόπο, το σύστημα κλιματισμού θα συνεχίσει να κυκλοφορεί τον ήδη δροσερό αέρα αντί να προσπαθεί συνεχώς να μειώσει τη θερμοκρασία του ζεστού αέρα που εισάγεται από το εξωτερικό. Η χρήση της λειτουργίας αυτής έχει πολλά οικονομικά οφέλη, αφού μειώνει το φορτίο της μπαταρίας των 12 βολτ, βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, ενώ περιορίζει και τη φθορά του συστήματος κλιματισμού, καθυστερώντας την ανάγκη για ανεφοδιασμό ψυκτικού υγρού. Επιπλέον, παρατείνει τη διάρκεια ζωής του φίλτρου καμπίνας, το οποίο συγκρατεί σκόνη και γύρη, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους αλλεργικούς.

Ο Ματ Ράνκμορ, επικεφαλής του δικτύου συνεργείων FixMyCar, τόνισε στην Daily Mail: «Όπως κάθε φίλτρο, το φίλτρο καμπίνας χρειάζεται τακτική αντικατάσταση. Αν δεν αλλάζεται, φράζει και σταματά να φιλτράρει τον αέρα, με αποτέλεσμα η γύρη και τα αλλεργιογόνα να εισέρχονται απευθείας στην καμπίνα. Ένα φίλτρο γεμάτο γύρη μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα αλλεργίας, αλλά και να μειώσει τη ροή αέρα, επηρεάζοντας τη λειτουργία του κλιματισμού και της θέρμανσης». Όπως εξηγεί, το φίλτρο καμπίνας αλλάζεται κατά τη διάρκεια πλήρους service, αλλά όχι σε ένα απλό ενδιάμεσο service. Ωστόσο, μόλις το 22% των οδηγών το γνωρίζει, ενώ έρευνα σε πάνω από 1.000 οδηγούς έδειξε ότι τρεις στους δέκα πιστεύουν πως το φίλτρο αλλάζεται και στα δύο είδη service. Σύμφωνα με στοιχεία από 55 συνεργεία του δικτύου, πολλά αυτοκίνητα δεν έχουν υποβληθεί σε πλήρες service για πάνω από έναν χρόνο.

Η λειτουργία ανακυκλοφορίας αέρα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας ή ακολουθεί αργά κινούμενα οχήματα που εκπέμπουν καυσαέρια, καθώς αποτρέπει την είσοδο ρύπων στην καμπίνα. Είναι επίσης αποτελεσματική στην αποτροπή δυσάρεστων οσμών, όπως όταν περνάμε δίπλα από χωράφια με λίπασμα. Ωστόσο, συνιστάται να μη χρησιμοποιείται για μεγάλα χρονικά διαστήματα, καθώς ο αέρας στο εσωτερικό γίνεται στάσιμος και αποπνικτικός. Η παρατεταμένη χρήση, ειδικά τον χειμώνα, αυξάνει την υγρασία στην καμπίνα και μπορεί να θαμπώσει τα τζάμια, ενώ σε μεγάλα ταξίδια ενδέχεται να προκαλέσει υπνηλία. Τέλος, όσοι καπνίζουν ή κάνουν χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου δεν πρέπει να χρησιμοποιούν αυτήν τη λειτουργία, καθώς εγκλωβίζουν τους καπνούς μέσα στο όχημα.