ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΑΝΟΥ ΚΟΝΣΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ
Το θέμα που έχει ανακύψει με την υποχρεωτική ασφάλιση στον ΟΑΕΕ των επαγγελματιών
που διατηρούν μικρά τουριστικά σκάφη σε μικρά νησιά του Αιγαίου, φέρνει στη Βουλή, με ερώτησή του, ο βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας,Μάνος Κόνσολας. Το ζήτημα αφορά τους ιδιοκτήτες μικρών τουριστικών σκαφών, που δραστηριοποιούνται κυρίως κατά τη θερινή περίοδο.Ο βουλευτής ως παράδειγμα αναφέρει το Καστελόριζο, εκεί όπου οι πέντε ιδιοκτήτες καϊκιών ασκούν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με μικρά σκάφη χωρητικότητας δώδεκα ατόμων.
που διατηρούν μικρά τουριστικά σκάφη σε μικρά νησιά του Αιγαίου, φέρνει στη Βουλή, με ερώτησή του, ο βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας,Μάνος Κόνσολας. Το ζήτημα αφορά τους ιδιοκτήτες μικρών τουριστικών σκαφών, που δραστηριοποιούνται κυρίως κατά τη θερινή περίοδο.Ο βουλευτής ως παράδειγμα αναφέρει το Καστελόριζο, εκεί όπου οι πέντε ιδιοκτήτες καϊκιών ασκούν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα με μικρά σκάφη χωρητικότητας δώδεκα ατόμων.
Τα συγκεκριμένα σκάφη συνδέουν το
ακριτικό νησί και με την Αντίφυλλο (Κας), στις απέναντι
τουρκικές ακτές.Ο κ. Κόνσολας επισημαίνει ότι η υποχρεωτική καταβολή
ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ, συνιστά υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση
για αυτούς τους ανθρώπους και θα τους αναγκάσει να διακόψουν την
επαγγελματική τους δραστηριότητα, αφού δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν.
Σε μία τέτοια περίπτωση η σύνδεση
του Καστελορίζου με την Τουρκία θα μονοπωληθεί από σκάφη τουρκικών συμφερόντων.Η ερώτηση του βουλευτή:
«Στα μικρά νησιά του Αιγαίου έχει αναπτυχθεί μία υποτυπώδης
δραστηριότητα μεταφορών και θαλάσσιου τουρισμού. Μικρά τουριστικά σκάφη (καΐκια ως επί το πλείστον) πραγματοποιούν κοντινές εκδρομές, σε αποστάσεις μικρότερες των 6 ναυτικών μιλίων
κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.Σε ορισμένα νησιά, όπως στο Καστελόριζο, τα μικρά αυτά σκάφη συνδέουν το νησί με τα απέναντι παράλια της Τουρκίας,εκτελώντας το δρομολόγιο Καστελόριζο - Αντίφυλλο (Κας Τουρκίας). Είναι χαρακτηριστικό, ότι το πρωτόκολλο μεταφοράς αυτών των πλοιαρίων, είναι μόλις 12 άτομα, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό μεγαλύτερων τουρκικών σκαφών, που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο και έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων.Μέχρι πρότινος, οι επαγγελματίες αυτοί, λόγω του περιορισμένου τζίρου αλλά και της εποχικότητας της δραστηριότητας
που αναπτύσσουν, ασφαλίζονταν στον ΟΓΑ προκειμένου να μην επιβαρύνονται με υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές. Με το νόμο, όμως, 3846/2010 υποχρεώνονται να ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ, κάτι που σημαίνει τεράστιο και ασύμφορο κόστος για να συνεχίσουν αυτή τη δραστηριότητα.
Η διάταξη αυτή στηρίζεται στο ότι εκτελούν δρομολόγια προς τη γείτονα χώρα. Ουδείς, όμως, υπολογίζει ότι η απόσταση είναι μικρότερη των 6 ναυτικών μιλίων αλλά και ότι έχουμε να κάνουμε με καϊκια που μεταφέρουν το πολύ έως 12 άτομα.Επισημαίνω, επίσης, ότι πρόκειται
για μία από τις ελάχιστες επαγγελματικές δραστηριότητες στα μικρά νησιά και όσοι θίγονται από την άδικη αυτή ρύθμιση είναι ελάχιστοι. Ενδεικτικά στο Καστελόριζο υπάρχουν μόνο 5.Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στην υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση αυτών των ανθρώπων
από την υποχρεωτική καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ. Αντίθετα,ενέχει τον υπαρκτό κίνδυνο να διακόψουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την οικονομική υποχρέωση.Σε μία τέτοια περίπτωση θα μονοπωληθεί η σύνδεση νησιών, όπως το Καστελόριζο, από σκάφη τουρκικών συμφερόντων.Κατόπιν των ανωτέρω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός,Εάν προτίθεται να καταθέσει σχετική νομοθετική ρύθμιση για να εξαιρεθούν οι επαγγελματίες των μικρών τουριστικών σκαφών, που δραστηριοποιούνται στα μικρά νησιά του Αιγαίου, όπως το Καστελόριζο, από το μέτρο της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ».
του Καστελορίζου με την Τουρκία θα μονοπωληθεί από σκάφη τουρκικών συμφερόντων.Η ερώτηση του βουλευτή:
«Στα μικρά νησιά του Αιγαίου έχει αναπτυχθεί μία υποτυπώδης
δραστηριότητα μεταφορών και θαλάσσιου τουρισμού. Μικρά τουριστικά σκάφη (καΐκια ως επί το πλείστον) πραγματοποιούν κοντινές εκδρομές, σε αποστάσεις μικρότερες των 6 ναυτικών μιλίων
κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.Σε ορισμένα νησιά, όπως στο Καστελόριζο, τα μικρά αυτά σκάφη συνδέουν το νησί με τα απέναντι παράλια της Τουρκίας,εκτελώντας το δρομολόγιο Καστελόριζο - Αντίφυλλο (Κας Τουρκίας). Είναι χαρακτηριστικό, ότι το πρωτόκολλο μεταφοράς αυτών των πλοιαρίων, είναι μόλις 12 άτομα, ενώ έχουν να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό μεγαλύτερων τουρκικών σκαφών, που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο και έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς και οχημάτων.Μέχρι πρότινος, οι επαγγελματίες αυτοί, λόγω του περιορισμένου τζίρου αλλά και της εποχικότητας της δραστηριότητας
που αναπτύσσουν, ασφαλίζονταν στον ΟΓΑ προκειμένου να μην επιβαρύνονται με υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές. Με το νόμο, όμως, 3846/2010 υποχρεώνονται να ασφαλίζονται στον ΟΑΕΕ, κάτι που σημαίνει τεράστιο και ασύμφορο κόστος για να συνεχίσουν αυτή τη δραστηριότητα.
Η διάταξη αυτή στηρίζεται στο ότι εκτελούν δρομολόγια προς τη γείτονα χώρα. Ουδείς, όμως, υπολογίζει ότι η απόσταση είναι μικρότερη των 6 ναυτικών μιλίων αλλά και ότι έχουμε να κάνουμε με καϊκια που μεταφέρουν το πολύ έως 12 άτομα.Επισημαίνω, επίσης, ότι πρόκειται
για μία από τις ελάχιστες επαγγελματικές δραστηριότητες στα μικρά νησιά και όσοι θίγονται από την άδικη αυτή ρύθμιση είναι ελάχιστοι. Ενδεικτικά στο Καστελόριζο υπάρχουν μόνο 5.Το πρόβλημα δεν περιορίζεται μόνο στην υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση αυτών των ανθρώπων
από την υποχρεωτική καταβολή ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ. Αντίθετα,ενέχει τον υπαρκτό κίνδυνο να διακόψουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτή την οικονομική υποχρέωση.Σε μία τέτοια περίπτωση θα μονοπωληθεί η σύνδεση νησιών, όπως το Καστελόριζο, από σκάφη τουρκικών συμφερόντων.Κατόπιν των ανωτέρω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός,Εάν προτίθεται να καταθέσει σχετική νομοθετική ρύθμιση για να εξαιρεθούν οι επαγγελματίες των μικρών τουριστικών σκαφών, που δραστηριοποιούνται στα μικρά νησιά του Αιγαίου, όπως το Καστελόριζο, από το μέτρο της υποχρεωτικής ασφάλισης στον ΟΑΕΕ αντί του ΟΓΑ».