Κοντά
στην ανακάλυψη της πραγματικής ταυτότητας της Τζοκόντα φαίνεται πως
βρίσκονται Ιταλοί ερευνητές οι οποίοι άνοιξαν έναν τάφο πολλών αιώνων
στη Φλωρεντία αναζητώντας τα λείψανα με τα οποία θα μπορούσαν να
επιβεβαιώσουν την ταυτότητα της γυναίκας, το χαμόγελο της οποίας
απαθανάτισε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι στον πίνακά του «Μόνα Λίζα».
Μπορεί
να έχουν διατυπωθεί χιλιάδες θεωρίες για το πορτρέτο της «Μονα Λίζα»
ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχουν έρθει ακόμα στο φως της δημοσιότητας
στοιχεία που να καταδεικνύουν την ταυτότητα της αινιγματικής αυτή
φιγούρας. Την δουλειά αυτή έχει αναλάβει ο Σιλβάνο Βιντσέτι, επικεφαλής
της Εθνικής Επιτροπής για την Προώθηση της Ιστορικής και Πολιτιστικής
Κληρονομιάς της Ιταλίας, ο οποιός σκοπεύει να κάνει εξετάσεις DNA στα
οστά που θα βρει στην κρύπτη και να συγκρίνει τα αποτελέσματα με εκείνα
από τις εξετάσεις DNA στα οστά τριών γυναικών που είχαν ενταφιαστεί σε
ένα γειτονικό μοναστήρι.
Τα τελευταία δυόμισι χρόνια ο Βινσέντι
και οι συνεργάτες του ψάχνουν με μανία τα υπολείμματά της, τα οποία θα
τους προσφέρουν το DNA της. Η αναζήτηση ξεκίνησε πέρυσι από ένα
μοναστήρι στη Φλωρεντία, όπου πιστεύεται ότι έχει ταφεί.
Ο
Βιντσέτι ελπίζει τώρα ότι κάποια από τα οστά που βρίσκονται στην κρύπτη
θα ανήκουν σε κάποιον συγγενή εξ αίματος της μούσας του Λεονάρντο,
ενδεχομένως στο γιο της.
Οταν
ταυτοποιηθούν τα DNA των δύο σορών οι ειδικοί θα μπορέσουν να
αναδημιουργήσουν το πρόσωπο της Γκεραρντίνι από τα οστά της και να το
συγκρίνουν με την εικόνα του πίνακα. «Εάν βρούμε τη σύνδεση μεταξύ
μητέρας και παιδιού, τότε θα έχουμε βρει τη Μόνα Λίζα» τόνισε ο ίδιος.
Οι
ειδικοί θα μπορέσουν έτσι να απαντήσουν σε σημαντικά ερωτήματα που
απασχολούν ιστορικούς και τους λάτρεις της τέχνης όπως για το τελικά αν η
Γκεραντίνι ήταν το μοντέλο του πίνακα ή απλά αποτέλεσε δημιούργημα της
φαντασίας του Ντα Βίντσι. Οποιο και αν είναι το αποτέλεσμα πάντως η
Τζοκόντα θα εξακολουθεί να εκπλήσσει με το αινιγματικό της χαμόγελο.
Πηγή: Real.gr