Γεωλογικό Μουσείο Ολύμπου, 13 Ιουνίου 2016
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1΄του 2ου Δ.Σ. Λεπτοκαρυάς επισκέφθηκαν την τρισδιάστατη έκθεση ζωγραφικής του κ. Γιώργου Αρζάνα σχετικά με τη ζωή του Μ. Αλέξανδρου.
Ο...
Αλέξανδρος Γ΄ ο Μακεδών (356 π.Χ - 323 π.Χ.) ή Αλέξανδρος ο Μέγας ή Μέγας Αλέξανδρος, ήταν βασιλιάς της Μακεδονίας, Ηγεμών της Πανελλήνιας Συμμαχίας κατά της Περσικής αυτοκρατορίας, Φαραώ της Αιγύπτου, Βασιλιάς της Ασίας και βορειοδυτικής Ινδίας, και οι κατακτήσεις του αποτέλεσαν τον θεμέλιο λίθο της Ελληνιστικής εποχής των βασιλείων των Διαδόχων και Επιγόνων του.
Γεννήθηκε στην Πέλλα της Μακεδονίας τον Ιούλιο του έτους 356 π.Χ.. Γονείς του ήταν ο βασιλιάς Φίλιππος Β' της Μακεδονίας και η πριγκίπισσα Ολυμπιάδα της Ηπείρου. Ως βασιλιάς της Μακεδονίας, συνέχισε το έργο του πατέρα του, Φιλίππου Β', και του παππού του Αμύντα Γ', ικανών στρατηγών, πολιτικών και διπλωματών, οι οποίοι διαδοχικά αναμόρφωσαν το Μακεδονικό βασίλειο και το εξέλιξαν σε σημαντική δύναμη του Ελληνικού κόσμου, και με τη σειρά του ο Αλέξανδρος το διαμόρφωσε σε παγκόσμια υπερδύναμη. Υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς στην ιστορία, και κατά την περίοδο των 13 ετών της βασιλείας του (336 - 323 π.Χ.) κατέκτησε το μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου (Μικρά Ασία, Περσία, Αίγυπτο κλπ), φτάνοντας στις παρυφές της Ινδίας, και χωρίς να έχει ηττηθεί σε μάχη που ο ίδιος συμμετείχε[1]. Οι Αλεξανδρινοί χρόνοι αποτελούν το τέλος της κλασσικής αρχαιότητας και την απαρχή της περιόδου της παγκόσμιας ιστορίας γνωστής ως Ελληνιστικής.
Η συνολική επικράτεια της αυτοκρατορίας του, στη μεταλύτερή της έκταση κατά το 323 π.Χ., υπολογίζεται σε 5.200.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, και περιλάμβανε κομμάτια από 26 σημερινές χώρες (Ελλάδα, Αλβανία, ΠΓΔΜ, Μαυροβούνιο, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, Κύπρος, Αίγυπτος, Αφγανιστάν, Ιράκ, Ιράν, Ισραήλ, Ινδία, Ιορδανία, Καζακστάν, Κουβέιτ, Κιργιστάν, Λίβανος, Πακιστάν, Σαουδική Αραβία, Συρία, Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν).
Πέθανε στην Βαβυλώνα, στο παλάτι του Ναβουχοδονόσορα Β' στις 10 Ιουνίου του 323 π.Χ., σε ηλικία ακριβώς 32 ετών και 11 μηνών. Το σύνολο της επιρροής του, συχνά τον κατατάσσει μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίων προσωπικοτήτων όλων των εποχών με τη μεγαλύτερη επιρροή, μαζί με τον δάσκαλο του Αριστοτέλη. Σε όλη τη διάρκεια της εκστρατείας είχε μαζί του την Ιλιάδα, γιατί είχε μεγάλη αδυναμία στον ήρωα Αχιλλέα.
Λίγα λόγια για την έκθεση:Το 328 π.χ. ο Αλέξανδρος έδωσε 12 χρυσά τάλαντα σε όποιον στρατιώτη έσπαγε το απόρθητο της Σοβιανής πέτρας.Όταν συνέβη αυτό ο Βασιλιάς Οξυάρτης έδωσε την κόρη του Ρωξάνη, μια από τις ομορφότερες γυναίκες της Ασίας, για σύζυγο στον Αλέξανδρο.Υπάρχει αντίστοιχος πίνακας στην έκθεση.
Ακόμη υπάρχει τρισδιάστατη εκδοχή της ιστορίας του Γόρδιου δεσμού, που τον έλυσε ο Μ. Αλέξανδρος το 338 π.χ. .
Υπάρχει τρισδιάστατη εκδοχή της Πυραμίδας του Χέοπα, που ήταν χτισμένη με νουμουλίτες, το οποίο είναι πέτρωμα σκληρό με κοχυλάκια.
Άλλος ένας τρισδιάστατος πίνακας ζωγραφικής είναι η νεκρώσιμη τελετή του Ηφαιστίωνα, που ήταν η πιο ακριβή της εποχής εκείνης.
Πανέμορφη και η απεικόνιση του Κένταυρου σε δάσος του Πηλίου.
Εντυπωσιακή δεσπόζει και η εικόνα με τον ναύαρχο Νέαρχο και τους στρατιώτες, όπου αντίκρισαν πρώτη φορά φάλαινα φυσητήρα.
Υπάρχει ακόμη και απεικόνιση με τη βρύση που βρίσκεται στον Ξηρόλακκα της Καρυάς και που φημολογείται ότι έτρεχε αθάνατο νερό.
Υπάρχει και ζωγραφιά όπου ο Αλέξανδρος καταδύθηκε με σκάφανδρο στο νησί Τύρος , στο οποίο υπήρχε θαλάσσια τρύπα, όπου ανάβλυζε γλυκό νερό. Ηθελε να δημιουργήσει επίχωση για να κατεβάσει στη στεριά τις πολεμικές μηχανές.
Τέλος, μια πληθώρα άλλων τρισδιάστατων εικόνων, όπως το δάμασμα του Βουκεφάλα κ.α.
Ένα είναι σίγουρο: αξίζει κάποιος να επισκεφθεί τη συγκεκριμένη έκθεση.Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Μουσείου για τη φιλοξενία τους.
Γεννήθηκε στην Πέλλα της Μακεδονίας τον Ιούλιο του έτους 356 π.Χ.. Γονείς του ήταν ο βασιλιάς Φίλιππος Β' της Μακεδονίας και η πριγκίπισσα Ολυμπιάδα της Ηπείρου. Ως βασιλιάς της Μακεδονίας, συνέχισε το έργο του πατέρα του, Φιλίππου Β', και του παππού του Αμύντα Γ', ικανών στρατηγών, πολιτικών και διπλωματών, οι οποίοι διαδοχικά αναμόρφωσαν το Μακεδονικό βασίλειο και το εξέλιξαν σε σημαντική δύναμη του Ελληνικού κόσμου, και με τη σειρά του ο Αλέξανδρος το διαμόρφωσε σε παγκόσμια υπερδύναμη. Υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς στην ιστορία, και κατά την περίοδο των 13 ετών της βασιλείας του (336 - 323 π.Χ.) κατέκτησε το μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου (Μικρά Ασία, Περσία, Αίγυπτο κλπ), φτάνοντας στις παρυφές της Ινδίας, και χωρίς να έχει ηττηθεί σε μάχη που ο ίδιος συμμετείχε[1]. Οι Αλεξανδρινοί χρόνοι αποτελούν το τέλος της κλασσικής αρχαιότητας και την απαρχή της περιόδου της παγκόσμιας ιστορίας γνωστής ως Ελληνιστικής.
Πέθανε στην Βαβυλώνα, στο παλάτι του Ναβουχοδονόσορα Β' στις 10 Ιουνίου του 323 π.Χ., σε ηλικία ακριβώς 32 ετών και 11 μηνών. Το σύνολο της επιρροής του, συχνά τον κατατάσσει μεταξύ των κορυφαίων παγκοσμίων προσωπικοτήτων όλων των εποχών με τη μεγαλύτερη επιρροή, μαζί με τον δάσκαλο του Αριστοτέλη. Σε όλη τη διάρκεια της εκστρατείας είχε μαζί του την Ιλιάδα, γιατί είχε μεγάλη αδυναμία στον ήρωα Αχιλλέα.
Λίγα λόγια για την έκθεση:Το 328 π.χ. ο Αλέξανδρος έδωσε 12 χρυσά τάλαντα σε όποιον στρατιώτη έσπαγε το απόρθητο της Σοβιανής πέτρας.Όταν συνέβη αυτό ο Βασιλιάς Οξυάρτης έδωσε την κόρη του Ρωξάνη, μια από τις ομορφότερες γυναίκες της Ασίας, για σύζυγο στον Αλέξανδρο.Υπάρχει αντίστοιχος πίνακας στην έκθεση.
Ακόμη υπάρχει τρισδιάστατη εκδοχή της ιστορίας του Γόρδιου δεσμού, που τον έλυσε ο Μ. Αλέξανδρος το 338 π.χ. .
Υπάρχει τρισδιάστατη εκδοχή της Πυραμίδας του Χέοπα, που ήταν χτισμένη με νουμουλίτες, το οποίο είναι πέτρωμα σκληρό με κοχυλάκια.
Άλλος ένας τρισδιάστατος πίνακας ζωγραφικής είναι η νεκρώσιμη τελετή του Ηφαιστίωνα, που ήταν η πιο ακριβή της εποχής εκείνης.
Πανέμορφη και η απεικόνιση του Κένταυρου σε δάσος του Πηλίου.
Εντυπωσιακή δεσπόζει και η εικόνα με τον ναύαρχο Νέαρχο και τους στρατιώτες, όπου αντίκρισαν πρώτη φορά φάλαινα φυσητήρα.
Υπάρχει ακόμη και απεικόνιση με τη βρύση που βρίσκεται στον Ξηρόλακκα της Καρυάς και που φημολογείται ότι έτρεχε αθάνατο νερό.
Υπάρχει και ζωγραφιά όπου ο Αλέξανδρος καταδύθηκε με σκάφανδρο στο νησί Τύρος , στο οποίο υπήρχε θαλάσσια τρύπα, όπου ανάβλυζε γλυκό νερό. Ηθελε να δημιουργήσει επίχωση για να κατεβάσει στη στεριά τις πολεμικές μηχανές.
Τέλος, μια πληθώρα άλλων τρισδιάστατων εικόνων, όπως το δάμασμα του Βουκεφάλα κ.α.
Ένα είναι σίγουρο: αξίζει κάποιος να επισκεφθεί τη συγκεκριμένη έκθεση.Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Μουσείου για τη φιλοξενία τους.
Οι γονείς και οι μαθητές, μαθήτριες Α1΄ του 2ου Δ.Σ. Λεπτοκαρυάς