Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

ΓΙΑ ΤΟ “ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΘΕΜΑ” ΠΟΥ ΚΑΚΩΣ ΤΟ ΛΕΜΕ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ

 
Του Δημητρίου Γ. Καραΐσκου, πρώην Δημάρχου Δίου

Αγαπητοί μου Πιεριείς

Πίστη μου βαθιά είναι πως τα Εθνικά Θέματα πρέπει να συσπειρώνουν το Λαό και τις πολιτικές δυνάμεις και να προωθούνται ή να λύνονται με πλατιές συναινέσεις που να δημιουργούν στέρεα εθνικά ερείσματα.

Η... 

 
 
πίστη μου αυτή με οδήγησε στο συντάξω, πριν ένα και πλέον χρόνο, μία επιστολή που αφορούσε το “Σκοπιανό θέμα”, εκφράζοντας την άποψή μου για το πως πρέπει να πορευτούμε ως Έθνος αφού επρόκειτο ν’ ανοίξει για συζήτηση κι επίλυση. Την επιστολή μου την απέστειλα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρωθυπουργό και στους Προέδρους των Κομμάτων.

Προς ενημέρωσή σας παραθέτω αυτούσια την επιστολή μου. (Δεν τη δημοσιοποίησα τότε γιατί θα μπορούσε να εκληφθεί η ενέργειά μου πως σκοπό είχε τη δημοσιότητα.):

Δημήτριος Γ. Καραΐσκος
συντ. Δάσκαλος - πρώην Δήμαρχος Δίου Ν. Πιερίας
Διεύθυνση: Α΄ πάροδος Αμύντα 1 ΚΑΤΕΡΙΝΗ
Τηλ.: 6977708305 και 2351032833
Κατερίνη 12 Ιανουαρίου 2018

ΠΡΟΣ: α) Εξοχότατο Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας
β) Αξιότιμο Πρωθυπουργό της Ελληνικής Κυβέρνησης
γ) Αξιότιμο Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
δ) Αξιότιμη & Αξιότιμους Προέδρους Κομμάτων της Βουλής μας

Θέμα: Έκφραση γνώμης για το θέμα των Σκοπίων (Π.Γ.Δ.Μ.)

Αξιότιμοι κι εντιμότατοι Πολιτικοί μας Άρχοντες

Με την ευκαιρία των πολύπλευρων συζητήσεων-ζυμώσεων που διεξάγονται τον τελευταίο καιρό για την επίλυση του εν λόγω θέματος (καπηλεία ονόματος της Μακεδονίας μας και όχι μόνο), επιτρέψτε μου να καταθέσω την ταπεινή μου γνώμη γι’ αυτό το επίμαχο, ευαίσθητο και άκρως εθνικό θέμα.

Αναγνωρίζω πως ως πολιτική ηγεσία έχετε όλοι σας υπόψη, καλύτερα από κάθε άλλον, τόσο όλα τα δεδομένα που ισχύουν στο διμερές, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο γίγνεσθαι, όσο και την καταλληλότητα της δεδομένης συγκυρίας για την επίλυση του χρονίζοντος ζητήματος.

Απροσποίητα πιστεύω πως ο πατριωτισμός σας είναι δεδομένος. Κανείς στα εθνικά θέματα δεν είναι, και δεν πρέπει να είναι, πιο πατριώτης από τον άλλο. Επομένως, είμαι πεπεισμένος, πως την ιδεατή λύση για τον ελληνισμό την επιθυμείτε και ενεργείτε προς αυτήν την κατεύθυνση (προσωπικά θα είμαι ο πιο ευτυχής Έλληνας αν δεν υπάρξει πουθενά για αυτούς η λέξη Μακεδονία). Όμως άλλο είναι το εθνικά επιθυμητό κι άλλο μπορεί να είναι το εθνικά εφικτό.

Κατόπιν αυτών των σκέψεών μου 
 
Σας παρακαλώ η λύση που θα προκριθεί, μετά από θαρραλέες κι εξαντλητικές διαβουλεύσεις, να είναι προϊόν ευρύτερης, αν όχι ομόθυμης, εθνικής συνεννόησης.

Ως Έλληνες δεν αντέχουμε έναν νέο διχασμό για ένα εθνικό θέμα. Όλοι μας επιθυμούμε συναινέσεις σε σημαντικά θέματα, πόσο μάλλον στα εθνικά.

Με βαθιά εκτίμηση και σεβασμό

Δημήτριος Γ. Καραΐσκος
πρώην Δήμαρχος Δίου Ν. Πιερίας

Πίνακας Αποδεκτών (δ) 

Δημοκρατική Συμπαράταξη
Χρυσή Αυγή
Κ.Κ.Ε.
ΑΝ.ΕΛ.
Ποτάμι
Ένωση Κεντρώων

Φυσικά περίμενα να μου απαντήσουν οι παραλήπτες ως οφείλουν να κάνουν σε κάθε πολίτη που γραπτώς επικοινωνεί μαζί τους. Όχι για τίποτε άλλο αλλά για το τυπικό της επικοινωνίας. Δυστυχώς ακόμη περιμένω. Το μόνο κόμμα που με δύο φράσεις μου απάντησε ήταν η Χρυσή Αυγή. Δυστυχώς.

Αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία και αξία. Αξία και σημασία έχει που αντί να καθίσουν Κυβέρνηση και Πολιτικές Δυνάμεις να συνεννοηθούν και να χαράξουν εθνική στάση, πάλι χωρίστηκαν, πάλι διχάστηκαν και πάλι μας δίχασαν. Λες και επίτηδες το κάνουν. Και φαίνεται να είναι όλοι τους επιδέξιοι σ΄ αυτό. Οι μεν κυβερνώντες απέφυγαν την ευρύτερη συναίνεση, ίσως γιατί θεώρησαν πως έχουν υποχρέωση να χειριστούν και να λύσουν αυτό το πρόβλημα μόνοι τους, εισπράττοντας και τη “δόξα”του. Οι δε αντιπολιτευόμενοι δεν απαίτησαν, ενωμένοι και με δυναμισμό, την εθνική συνεννόηση, ίσως για ν’ αποφύγουν την οποιαδήποτε ευθύνη.

Και με αυτές τις τακτικές που φτάσαμε; Φτάσαμε να προωθεί η κυβέρνηση μια αμφιλεγόμενη και κακή λύση χωρίς συνεννόηση και με διχασμό. Η κομματική εμπάθεια όλων, που καλά κρατεί, τους έκανε να μη βλέπουν και να μην αφουγκράζονται την Κοινωνία γύρω τους. Είναι σαν να ζουν στον κόσμο τους.

Ως ρομαντικός πολιτικά θα έλεγα μακάρι , έστω και την ύστατη στιγμή, να μην προχωρήσουν σε ψήφιση και υπογραφές. Μακάρι , έστω και τώρα, να συνεννοηθούν όλοι τους για εθνικά αναγκαίες βελτιώσεις. Και αν άμεσα δε γίνεται αυτό ας το καθυστερήσουν όσο χρειάζεται για να επιδιώξουν εθνική λύση. Ποτέ δεν είναι αργά. Αρκεί να μην υπολογίζουν πλέον τόσο πολύ τις θέσεις τους και το πολιτικό κόστος. Τότε όλοι μας και τους πολιτικούς μας θα εκτιμούμε και την πολιτική θα εμπιστευόμαστε. Και προπαντός έτσι θα κερδίσουν την εξαίρετη νεολαία μας που αποστρέφεται πολιτικούς και πολιτική.

Κατερίνη 21 - 01- 2019