Μεγάλη κινητοποίηση μετά την αποκάλυψη του οικογενειακού δράματος. Ο μαθητής έλυσε τη σιωπή του, μετά από μήνες...
Πανελλήνιο ενδιαφέρον απλών πολιτών και όχι μόνο έχει προκαλέσει ο «Γολγοθάς» που ανεβαίνει τους τέσσερις τελευταίους μήνες μαθητής σε...
Πανελλήνιο ενδιαφέρον απλών πολιτών και όχι μόνο έχει προκαλέσει ο «Γολγοθάς» που ανεβαίνει τους τέσσερις τελευταίους μήνες μαθητής σε...
κεντρικό Λύκειο του Βόλου. Στο σπίτι, όπου ζει με τη μητέρα του και τα δύο μεγαλύτερα αδέρφια του, το ένα εκ των οποίων έχει ανάγκη υποστήριξης με οξυγόνο για ασθένεια που αντιμετωπίζει, το ρεύμα είναι κομμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κάλυψη καθημερινών βασικών αναγκών, ακόμη και της στοιχειώδους προσωπικής υγιεινής.
Το δράμα που βιώνει ο έφηβος μαθητής και το οποίο ανέδειξε η εφημερίδα Ταχυδρόμος του Βόλου, έχει προκαλέσει πανελλήνια συγκίνηση και κινητοποίηση, με δεκάδες πολίτες να αναζητούν τρόπους για να βοηθήσουν την οικογένεια.
Τα τηλέφωνα έχουν «σπάσει» και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που αποκάλυψε την τραγική ιστορία του μαθητή. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος ήταν από τους πρώτους που απευθύνθηκαν στον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτη Σαβελίδη για να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια προς τον μαθητή.
Το δράμα που βιώνει ο έφηβος μαθητής και το οποίο ανέδειξε η εφημερίδα Ταχυδρόμος του Βόλου, έχει προκαλέσει πανελλήνια συγκίνηση και κινητοποίηση, με δεκάδες πολίτες να αναζητούν τρόπους για να βοηθήσουν την οικογένεια.
Τα τηλέφωνα έχουν «σπάσει» και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, που αποκάλυψε την τραγική ιστορία του μαθητή. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος, η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο βουλευτής Μαγνησίας της Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος ήταν από τους πρώτους που απευθύνθηκαν στον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας Σωκράτη Σαβελίδη για να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια προς τον μαθητή.
Η αποκάλυψη του Γολγοθά
Η ραγδαία αλλαγή στην εικόνα του μαθητή, που είναι ιδιαίτερα αγαπητός στα υπόλοιπα παιδιά της τάξης του, έγινε αντιληπτή από τους ίδιους τους συμμαθητές τους. Εκείνοι ήταν που φρόντισαν να ενημερώσουν τη διευθύντρια του σχολείου και να αποκαλυφθεί το δράμα που βιώνει ο έφηβος.
Προς το παρόν οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην επανασύνδεση του ρεύματος στο σπιτικό της τετραμελούς οικογένειας. Η γραφειοκρατία όμως φαίνεται να στέκεται εμπόδιο. Τις επόμενες μέρες, ο κ. Σαβελίδης θα έχει ραντεβού με τον προϊστάμενο της ΔΕΗ σε μία προσπάθεια να βρεθεί λύση για να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.
Πρόκειται για το τέταρτο κρούσμα σοβαρής διαβιωτικής δυσχέρειας με πρωταγωνιστή μαθητή, που αποκαλύπτεται τους τελευταίους μήνες. Είχαν προηγηθεί οι περιπτώσεις μαθήτριας στην Αγριά, που διάβαζε κάτω από τον δημοτικό στύλο φωτισμού, μαθητή που για φως είχε λάμπα κάμπινγκ, αλλά και μαθητή που επίσης δεν είχε ρεύμα στο σπίτι του ενώ το μικρότερο αδερφάκι του έχρηζε μηχανικής υποστήριξης.
Πρόταση για λήψη μέτρων
Από τη Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας προτείνεται πεντάλογος μέτρων και συγκεκριμένα: Παροχή μαθητικού επιδόματος με σκοπό να αντεπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια, στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας, θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα, ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους, αλλά από τους ίδιους μαθητές.
Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου, ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών. Λήψη μέριμνας για την πλήρη σίτιση για όλους τους παραπάνω μαθητές, εντός του σχολείου τουλάχιστον. Ειδική μέριμνα επιχορήγησης από το σχολείο του αντιτίμου για σχολικές δραστηριότητες των μαθητών, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.
Πραγματοποίηση συχνής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους.
Επιπλέον προτείνονται και μέτρα για την εκπαιδευτική τους υποστήριξη, όπως επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας, τοποθέτηση ψυχολόγων και άλλων επιστημόνων κοινωνικής και ανθρωπιστικής ειδίκευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, δωρεάν μετακίνηση, όχι μόνο από και προς τις σχολικές μονάδες, αλλά και για τις μετακινήσεις οι οποίες απαιτούνται από τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις προσωπικές τους ανάγκες, ανεξαρτήτως χιλιομετρικής απόστασης κι ανεξαρτήτως ωραρίου, λήψη ειδικής μέριμνας για τις απουσίες τους και ενημέρωση για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών όσο και των οικογενειών τους.
Πηγή: Εφημερίδα Ταχυδρόμος Βόλου