Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Μετά από εκτενείς συζητήσεις επάνω σε ζητήματα Παιδείας και έχοντας βαθιά πίστη στις δημοκρατικές διαδικασίες, πήραμε την απόφαση -ως Έφηβοι Βουλευτές- να απευθυνθούμε προσωπικά σε εσάς. Πίσω από τις λέξεις αυτής της επιστολής εμφολεύουν οι αγωνίες και οι προβληματισμοί μας για το αβέβαιο αύριο, καθώς και η κρυφή ελπίδα μας για ένα καλύτερο μέλλον.
Αρχικά, σε...
Μετά από εκτενείς συζητήσεις επάνω σε ζητήματα Παιδείας και έχοντας βαθιά πίστη στις δημοκρατικές διαδικασίες, πήραμε την απόφαση -ως Έφηβοι Βουλευτές- να απευθυνθούμε προσωπικά σε εσάς. Πίσω από τις λέξεις αυτής της επιστολής εμφολεύουν οι αγωνίες και οι προβληματισμοί μας για το αβέβαιο αύριο, καθώς και η κρυφή ελπίδα μας για ένα καλύτερο μέλλον.
Αρχικά, σε...
αρκετά σχολεία ολόκληρης της ελληνικής επικράτειας παρατηρούνται σοβαρές ελλείψεις καθηγητών, ακόμη και στα μαθήματα προσανατολισμού της Γ΄Λυκείου. Θεωρούμε ανεπίτρεπτο σε μια χώρα, όπου υπάρχει συνταγματικώς κατοχυρωμένο το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας, να παρουσιάζονται κενά καθηγητών σχεδόν ένα μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Το γεγονός αυτό, εκτός από την ψυχολογική φόρτιση που μας επιφέρει, μας αναγκάζει να καταφύγουμε σε λύσεις που κάθε άλλο παρά σύμφωνες είναι με το πρότυπο της δωρεάν παιδείας.
Ταυτόχρονα, νιώθουμε χαμένοι και αποπροσανατολισμένοι λόγω των συνεχών αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος. Μας περικλείει ένα πλαίσιο άγνοιας, διότι έχουμε φτάσει στον Οκτώβριο και ακόμη δεν γνωρίζουμε βασικά πράγματα που αφορούν το φετινό εξεταστικό σύστημα. Παραδειγματικές αποτυπώσεις αυτής της άγνοιας μας είναι, μεταξύ άλλων, ο ακριβής τρόπος εξέτασης διαφόρων μαθημάτων (συνεξέταση Έκθεσης-Λογοτεχνίας κ.λπ.), ο τρόπος εισαγωγής μας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, η προσμέτρηση ή μη του βαθμού απολυτηρίου μας στη συνολική βαθμολογία. Ακροβατούμε πάνω στο σκοινί του μέλλοντός μας, με τον κίνδυνο να πέσουμε στο “κενό” της αποτυχίας εξαιτίας ελλειπών παροχών και ενημέρωσης.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα θεμελιώδη προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη σχολική καθημερινότητα. Εκπροσωπώντας την μαθητική κοινότητα με αίσθημα ευθύνης, θεωρούμε χρέος αμετάθετο να καλυφθούν το συντομότερο οι κενές θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Άλλωστε, δεν πιστεύουμε πως πρέπει να δώσουμε μάχη για τη μη καταστρατήγηση των δικαιωμάτων μας και την πιστή τήρηση του Συντάγματος.
Επειδή, λοιπόν, ο διάλογος και η ίδια η Δημοκρατία αποτελούν υπαρξιακή δικαίωση για εμάς, και επειδή ακριβώς ο αριθμός των προβλημάτων που πρέπει να επιλυθούν είναι μεγάλος, ζητούμε μία συνάντηση μαζί σας. Θα θέλαμε να δεχτείτε μία αντιπροσωπεία Έφηβων Βουλευτών στο γραφείο σας, προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση και συναπόφαση για τα κρίσιμα ζητήματα που μας απασχολούν. Επιζητούμε αυτή η συνάντηση να αποτελέσει αφετηρία για ένα εκπαιδευτικό σύστημα της ελευθερίας και της διαθεματικότητας. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα δαμάζει τα όνειρά μας, αλλά αντίθετα θα διευρύνει τους ορίζοντες μας και θα μας κάνει ανθρώπους συνυπεύθυνους και αλληλέγγυους για το μέλλον της πολιτείας.
Έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στο πρόσωπό σας, ζητούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας, καθώς επίσης, και τον προγραμματισμό μιας εποικοδομητικής συνάντησης. Διεκδικούμε, κυρία Κεραμέως, να είμαστε παρούσες και παρόντες, ενεργοί πολίτες. Μη μας το στερήσετε.
Με εκτίμηση,
η πλειοψηφία της ΚΔ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων
Ταυτόχρονα, νιώθουμε χαμένοι και αποπροσανατολισμένοι λόγω των συνεχών αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος. Μας περικλείει ένα πλαίσιο άγνοιας, διότι έχουμε φτάσει στον Οκτώβριο και ακόμη δεν γνωρίζουμε βασικά πράγματα που αφορούν το φετινό εξεταστικό σύστημα. Παραδειγματικές αποτυπώσεις αυτής της άγνοιας μας είναι, μεταξύ άλλων, ο ακριβής τρόπος εξέτασης διαφόρων μαθημάτων (συνεξέταση Έκθεσης-Λογοτεχνίας κ.λπ.), ο τρόπος εισαγωγής μας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, η προσμέτρηση ή μη του βαθμού απολυτηρίου μας στη συνολική βαθμολογία. Ακροβατούμε πάνω στο σκοινί του μέλλοντός μας, με τον κίνδυνο να πέσουμε στο “κενό” της αποτυχίας εξαιτίας ελλειπών παροχών και ενημέρωσης.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα θεμελιώδη προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στη σχολική καθημερινότητα. Εκπροσωπώντας την μαθητική κοινότητα με αίσθημα ευθύνης, θεωρούμε χρέος αμετάθετο να καλυφθούν το συντομότερο οι κενές θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Άλλωστε, δεν πιστεύουμε πως πρέπει να δώσουμε μάχη για τη μη καταστρατήγηση των δικαιωμάτων μας και την πιστή τήρηση του Συντάγματος.
Επειδή, λοιπόν, ο διάλογος και η ίδια η Δημοκρατία αποτελούν υπαρξιακή δικαίωση για εμάς, και επειδή ακριβώς ο αριθμός των προβλημάτων που πρέπει να επιλυθούν είναι μεγάλος, ζητούμε μία συνάντηση μαζί σας. Θα θέλαμε να δεχτείτε μία αντιπροσωπεία Έφηβων Βουλευτών στο γραφείο σας, προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση και συναπόφαση για τα κρίσιμα ζητήματα που μας απασχολούν. Επιζητούμε αυτή η συνάντηση να αποτελέσει αφετηρία για ένα εκπαιδευτικό σύστημα της ελευθερίας και της διαθεματικότητας. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα δαμάζει τα όνειρά μας, αλλά αντίθετα θα διευρύνει τους ορίζοντες μας και θα μας κάνει ανθρώπους συνυπεύθυνους και αλληλέγγυους για το μέλλον της πολιτείας.
Έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στο πρόσωπό σας, ζητούμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας, καθώς επίσης, και τον προγραμματισμό μιας εποικοδομητικής συνάντησης. Διεκδικούμε, κυρία Κεραμέως, να είμαστε παρούσες και παρόντες, ενεργοί πολίτες. Μη μας το στερήσετε.
Με εκτίμηση,
η πλειοψηφία της ΚΔ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων