Παραμένουν στην κορυφή των επενδύσεων σε αγορές πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές το 2019 και λίγο πριν την εκπνοή του. Πιο συγκεκριμένα, έσπασαν το φράγμα των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων αφού...
έχουν δώσει από τις αρχές της χρονιάς μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου 3,1 δισ. για την απόκτηση 212 πλοίων.
Δύσκολα θα ξεπεράσουν όμως τα 4,7 δισ. που έδωσαν το 2018 για 292 πλοία.
Οι Κινέζοι που είναι οι μεγάλοι ανταγωνιστές στον τομέα αυτόν ακολουθούν με 2,1 δισ. για 195 πλοία.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει 112 φορτηγά πλοία έναντι 143 των Κινέζων, 71 δεξαμενόπλοια έναντι 42, 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι εννέα και τρία υγραεριοφόρα έναντι ενός.
Στην τρίτη θέση, με βάση τα ον αριθμό πλοίων, επανήλθαν οι Νορβηγοί με 48 πλοία αξίας 1,3 δισ. ενώ οι εταιρείες της Σιγκαπούρης ακολουθούν με 37 πλοία, συνολικής αξίας 567,7 εκατομμυρίων.
Από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έχουν πωληθεί συνολικά 1.170 πλοία συνολικής αξίας 17,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτά 518 είναι φορτηγά, 485 δεξαμενόπλοια, 121 containers και 46 υγραεριοφόρα.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει μέσα στο 2019 το 18,1% των πωληθέντων μεταχειρισμένων πλοίων παγκοσμίως δίνοντας το 17,3 % του συνολικού ποσού που έχει δαπανηθεί.
Όσο αφορά τα νεότευκτα πλοία, σύμφωνα με στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarkons από τις 502 παραγγελίες για ναυπηγήσεις το 2016 ο αριθμός τους έπεσε στις 326 το 2017 και στις 248 το 2018.
Το 2019, οι παραγγελίες για τη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων πλοίων χωρητικότητας άνω των 1.000 gross tonnage διαφόρων τύπων ήταν 223 χωρητικότητας 25,03 εκατομμύρια τόνων dwt σε σύνολο 2.578 παραγγελίες, παγκοσμίως, χωρητικότητας 189,78 εκατομμυρίων dwt. Δηλαδή ποσοστό 8,6% των ναυπηγήσεων παγκοσμίως γίνονται για εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
H Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου ναυπηγήσεων με την Ιαπωνία να είναι πρώτη με 579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.
Το 65% των ελληνικών παραγγελιών αναμένεται να έχει παραδοθεί έως το τέλος του 2019, το 25% το 2020 και τα υπόλοιπα πλοία το 2021.
newmoney.gr
Δύσκολα θα ξεπεράσουν όμως τα 4,7 δισ. που έδωσαν το 2018 για 292 πλοία.
Οι Κινέζοι που είναι οι μεγάλοι ανταγωνιστές στον τομέα αυτόν ακολουθούν με 2,1 δισ. για 195 πλοία.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει 112 φορτηγά πλοία έναντι 143 των Κινέζων, 71 δεξαμενόπλοια έναντι 42, 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι εννέα και τρία υγραεριοφόρα έναντι ενός.
Στην τρίτη θέση, με βάση τα ον αριθμό πλοίων, επανήλθαν οι Νορβηγοί με 48 πλοία αξίας 1,3 δισ. ενώ οι εταιρείες της Σιγκαπούρης ακολουθούν με 37 πλοία, συνολικής αξίας 567,7 εκατομμυρίων.
Από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έχουν πωληθεί συνολικά 1.170 πλοία συνολικής αξίας 17,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτά 518 είναι φορτηγά, 485 δεξαμενόπλοια, 121 containers και 46 υγραεριοφόρα.
Οι Έλληνες έχουν αγοράσει μέσα στο 2019 το 18,1% των πωληθέντων μεταχειρισμένων πλοίων παγκοσμίως δίνοντας το 17,3 % του συνολικού ποσού που έχει δαπανηθεί.
Όσο αφορά τα νεότευκτα πλοία, σύμφωνα με στοιχεία του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarkons από τις 502 παραγγελίες για ναυπηγήσεις το 2016 ο αριθμός τους έπεσε στις 326 το 2017 και στις 248 το 2018.
Το 2019, οι παραγγελίες για τη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων πλοίων χωρητικότητας άνω των 1.000 gross tonnage διαφόρων τύπων ήταν 223 χωρητικότητας 25,03 εκατομμύρια τόνων dwt σε σύνολο 2.578 παραγγελίες, παγκοσμίως, χωρητικότητας 189,78 εκατομμυρίων dwt. Δηλαδή ποσοστό 8,6% των ναυπηγήσεων παγκοσμίως γίνονται για εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
H Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση του καταλόγου ναυπηγήσεων με την Ιαπωνία να είναι πρώτη με 579 παραγγελίες και την Κίνα δεύτερη με 480.
Το 65% των ελληνικών παραγγελιών αναμένεται να έχει παραδοθεί έως το τέλος του 2019, το 25% το 2020 και τα υπόλοιπα πλοία το 2021.
newmoney.gr