Καλησπέρα σας, ας συστηθούμε: από τη Δευτέρα 29/6, είμαι ο αριθμός 00481027 του πίνακα 1ΓΕ/2019 και ανήκω στους απορριφθέντες λόγω "μη καταβολής παραβόλου της τάξεως" των 3€.
Εγώ και χιλιάδες άλλοι συνάδελφοι, για να ακριβολογούμε 20.504 δάσκαλοι κάναμε αίτηση για...
Εγώ και χιλιάδες άλλοι συνάδελφοι, για να ακριβολογούμε 20.504 δάσκαλοι κάναμε αίτηση για...
τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ΠΕ70 στο ΦΕΚ που εκδόθηκε στις 24/12/2019.
Διαθέτω αρκετά από τα απαιτούμενα προσόντα όπως: βαθμό προπτυχιακού άριστα, πρώτο μεταπτυχιακό τίτλο, αγγλικά ανώτατου επιπέδου, γερμανικά με καλή γνώση, έχω πιστοποιημένη γνώση Η/Υ και πλέον φοιτώ στο δεύτερο μεταπτυχιακό μου. Και όμως, για κακή μου τύχη (;) από τη Δευτέρα 29/6, για 3€ ΔΕΝ είμαι δασκάλα. Για 3€, ενώ τόσα χρόνια, η οικογένειά μου έχει πληρώσει χιλιάδες ευρώ για να έχω την ευκαιρία εγώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου και να μορφώνομαι. Και ξαφνικά έκανα ένα λάθος- από αβλεψία, από αμέλεια, από απειρία; Το αποτέλεσμα του λάθους αυτού είναι μια τιμωρητική απάντηση: "μένεις εκτός για δύο χρόνια", δεν μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμά σου, δεν φέρεις την ιδιότητα του δασκάλου. Εγώ και 2.310 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν περισσότερα ή λιγότερα προσόντα από εμένα, περισσότερα ή λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας από εμένα, στερούμαστε του δικαιώματος να εργαστούμε. Άνθρωποι και όχι αριθμοί. Παιδαγωγοί που στη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας κληθήκαμε να εργαστούμε στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και σε πολλά σχολεία χωρίς υλικοτεχνικές υποδομές, χωρίς μέσα, αλλά όπως συνέβη στο σχολείο που εργαζόμουν πόρτα- πόρτα, να διαμοιράζουμε υλικό στους μαθητές μας, ως δάσκαλοι που έχουμε ευθύνη απέναντι σε δύο ζευγάρια μάτια. Τελικά όμως δεν είμαι και "πολύ δασκάλα" από ένα λάθος που κοστίζει 3€.
Όμως για μια στιγμή.. Η παιδαγωγική του Gardner, o Freinet, νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως των Bybees et al. (2006), δέχονται το λάθος ως δομικό στοιχείο της μάθησης. Ο μαθητής δηλαδή έχει το δικαίωμα να κάνει λάθος και δεν τιμωρείται για αυτό, όπως συνέβαινε με τις παραδοσιακές δασκαλοκεντρικές μεθόδους. Έχει δικαίωμα να κάνει λάθος και το λάθος του αυτό του παρέχει την ευκαιρία να γυρίσει πίσω και να το διορθώσει, να το επανελέγξει. Και κοίτα να δεις που εγώ και 2.310 συνάδελφοι, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα παρά να υποστούμε τις συνέπειες του λάθους μας.
Στην ομιλία του ο αξιότιμος κύριος Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης @kyriakosmitsotakis, κατά την έναρξη του σχολικού έτους στον Αγιασμό στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου σημείωσε χαρακτηριστικά: "εκτιμούμε και σεβόμαστε τον δύσκολο ρόλο που επιτελούν (οι εκπαιδευτικοί)..θα είμαστε κοντά τους. Θα στηρίξουμε το δημόσιο σχολείο, τη δημόσια εκπαίδευση". Κύριε Πρωθυπουργέ, ζητώ τη στήριξη σας ως πολίτης τους κράτους και ως εκπαιδευτικός της χώρας!
Από την πλευρά μου, υπόσχομαι ως εκπαιδευτικός και παιδαγωγός ότι ποτέ δεν θα αφήσω κανένα παιδί να νιώσει άσχημα επειδή έκανε λάθος. Το λάθος έχει χώρο στην τάξη μου. Και κλείνω με το αίτημα για στήριξη από όλον τον κλάδο, από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, από τους συλλόγους, από τη ΔΟΕ και την ΕΛΜΕ. Όπως θυμάμαι έναν δικό μου δάσκαλο να λέει «αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ, αν δεν καούμε εμείς, πώς θα γενούνε τα σκοτάδια λάμψη;» (Ναζίμ Χικμέτ). Προσωπικά, προσβλέπω στο φως!
Διαθέτω αρκετά από τα απαιτούμενα προσόντα όπως: βαθμό προπτυχιακού άριστα, πρώτο μεταπτυχιακό τίτλο, αγγλικά ανώτατου επιπέδου, γερμανικά με καλή γνώση, έχω πιστοποιημένη γνώση Η/Υ και πλέον φοιτώ στο δεύτερο μεταπτυχιακό μου. Και όμως, για κακή μου τύχη (;) από τη Δευτέρα 29/6, για 3€ ΔΕΝ είμαι δασκάλα. Για 3€, ενώ τόσα χρόνια, η οικογένειά μου έχει πληρώσει χιλιάδες ευρώ για να έχω την ευκαιρία εγώ να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου και να μορφώνομαι. Και ξαφνικά έκανα ένα λάθος- από αβλεψία, από αμέλεια, από απειρία; Το αποτέλεσμα του λάθους αυτού είναι μια τιμωρητική απάντηση: "μένεις εκτός για δύο χρόνια", δεν μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμά σου, δεν φέρεις την ιδιότητα του δασκάλου. Εγώ και 2.310 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν περισσότερα ή λιγότερα προσόντα από εμένα, περισσότερα ή λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας από εμένα, στερούμαστε του δικαιώματος να εργαστούμε. Άνθρωποι και όχι αριθμοί. Παιδαγωγοί που στη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας κληθήκαμε να εργαστούμε στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και σε πολλά σχολεία χωρίς υλικοτεχνικές υποδομές, χωρίς μέσα, αλλά όπως συνέβη στο σχολείο που εργαζόμουν πόρτα- πόρτα, να διαμοιράζουμε υλικό στους μαθητές μας, ως δάσκαλοι που έχουμε ευθύνη απέναντι σε δύο ζευγάρια μάτια. Τελικά όμως δεν είμαι και "πολύ δασκάλα" από ένα λάθος που κοστίζει 3€.
Όμως για μια στιγμή.. Η παιδαγωγική του Gardner, o Freinet, νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως των Bybees et al. (2006), δέχονται το λάθος ως δομικό στοιχείο της μάθησης. Ο μαθητής δηλαδή έχει το δικαίωμα να κάνει λάθος και δεν τιμωρείται για αυτό, όπως συνέβαινε με τις παραδοσιακές δασκαλοκεντρικές μεθόδους. Έχει δικαίωμα να κάνει λάθος και το λάθος του αυτό του παρέχει την ευκαιρία να γυρίσει πίσω και να το διορθώσει, να το επανελέγξει. Και κοίτα να δεις που εγώ και 2.310 συνάδελφοι, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα παρά να υποστούμε τις συνέπειες του λάθους μας.
Στην ομιλία του ο αξιότιμος κύριος Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης @kyriakosmitsotakis, κατά την έναρξη του σχολικού έτους στον Αγιασμό στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου σημείωσε χαρακτηριστικά: "εκτιμούμε και σεβόμαστε τον δύσκολο ρόλο που επιτελούν (οι εκπαιδευτικοί)..θα είμαστε κοντά τους. Θα στηρίξουμε το δημόσιο σχολείο, τη δημόσια εκπαίδευση". Κύριε Πρωθυπουργέ, ζητώ τη στήριξη σας ως πολίτης τους κράτους και ως εκπαιδευτικός της χώρας!
Από την πλευρά μου, υπόσχομαι ως εκπαιδευτικός και παιδαγωγός ότι ποτέ δεν θα αφήσω κανένα παιδί να νιώσει άσχημα επειδή έκανε λάθος. Το λάθος έχει χώρο στην τάξη μου. Και κλείνω με το αίτημα για στήριξη από όλον τον κλάδο, από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, από τους συλλόγους, από τη ΔΟΕ και την ΕΛΜΕ. Όπως θυμάμαι έναν δικό μου δάσκαλο να λέει «αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ, αν δεν καούμε εμείς, πώς θα γενούνε τα σκοτάδια λάμψη;» (Ναζίμ Χικμέτ). Προσωπικά, προσβλέπω στο φως!