Σκηνικό «απόλυτης καταιγίδας» οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων, κρατικών και ιδιωτικών, έχει στηθεί στον Πειραιά μεταξύ της κυβέρνησης, της κινεζικής Coscο, και το ομίλου Μαρινάκη και κάπου στο βάθος έχουν κάνει πλέον σαφή την παρουσία τους οι...
ΗΠΑ που προσπαθούν να ξεκολλήσουν ή να κοντύνουν τους Κινέζους στο λιμάνι του Πειραιά
Η κινεζική εταιρεία ουσιαστικά αρνείται να προχωρήσει σε περαιτέρω επενδύσεις αν δεν τους μεταβιβαστεί το του 16% της ΟΛΠ ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία, αλλά το οποίο ερχόταν ως bonus στην περίπτωση που οι Κινέζοι είχαν υλοποιήσει μέχρι τον Αύγουστο του 2021 τα επενδυτικά τους σχέδια.
Η κινεζική εταιρεία ουσιαστικά αρνείται να προχωρήσει σε περαιτέρω επενδύσεις αν δεν τους μεταβιβαστεί το του 16% της ΟΛΠ ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία, αλλά το οποίο ερχόταν ως bonus στην περίπτωση που οι Κινέζοι είχαν υλοποιήσει μέχρι τον Αύγουστο του 2021 τα επενδυτικά τους σχέδια.
Ως βασικό υπεύθυνο της καθυστέρησης υλοποίησης των επενδυτικών τους σχεδίων οι της COSCO δείχνουν τον «Πειραιάρχη» Βαγγέλη Μαρινάκη. Η κόντρα που έχει ξεσπάσει με τον δήμο Πειραιά (δηλαδή με τον Ε.Μαρινάκη) θεωρούν ότι ευθύνεται για την καθυστέρηση κατασκευής δύο νέων θέσεων για κρουαζιερόπλοια.
Συγκεκριμένη αναφορά γίνεται στις διαπραγματεύσεις που υπήρξαν με τον δήμαρχο Γιάννη Μώραλη.
Φτάνονταν στο σημείο ο εφοπλιστής, πρόεδρος του Ολυμπιακού και δημοτικός σύμβουλος της πόλης Ε.Μαρινάκης, να προτείνει την... απαγόρευση διέλευσης των φορτηγών που απαιτούνται για χωματουργικές εργασίες στο λιμάνι! Εδώ να πούμε ότι όντως υπήρχε πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια, για να μην πούμε οργή, των κατοίκων του Πειραιά για το διαρκές μπάζωμα της περιοχής από τις εργασίες της COSCO.
Eν τέλει ο Ε.Μαρινάκξης εξαπέλυσε ευθεία επίθεση κατά της COSCO λέγοντας ότι «όσο περνούν τα χρόνια και παρά τις δηλώσεις των Κινέζων ότι η επένδυσή τους στον Πειραιά είναι η καλύτερη της Ευρώπης, βλέπουμε ότι ο Πειραιάς αλλά και οι άλλοι δήμοι δεν έχουν σχεδόν κανένα όφελος από τους Κινέζους».
Σε αυτό δεν έχει άδικο, αλλά οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν σε αυτούς που υπέγραψαν τις αποικιακές συμβάσεις με την COSCO, κυρίως τα μέλη των κυβερνήσεων της ΝΔ την περασμένη δεκαετία...
Η εταιρεία, την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου με επιστολή της -που ήλθε στο φως της δημοσιότητας προκαλώντας εκνευρισμό στα στελέχη της- επιρρίπτει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση για τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στα επενδυτικά της σχέδια και δίνει… προθεσμία δύο μηνών για να ικανοποιηθούν τα αιτήματά της, ενώ επιφυλάσσεται επί παντός νομίμου δικαιώματός της, αν δεν τους δοθεί το 16% της ΟΛΠ ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ
Κάπου εκεί εμφανίζονται και οι Αμερικανοί, οι οποίοι με συνεχείς ενημερώσεις της αμερικανικής πρεσβείας αφήνουν να υποννοηθεί ότι «Έχουμε καλύτερη πρόταση από την COSCO, μην υποκύπτετε στον εκβιασμό» θεωρώντας έτσι ότι ανοίγει ο δρόμος για να πάρουν ένα κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά, μετά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας στα οποία είναι φαβορί.
Μάλιστα το ζήτημα προκαλεί βαρύτατους εσωτερικούς κλυδωνισμούς και στην κυβέρνηση και θεωρείται ένας από τους λόγους που συγκεκριμένοι υπουργοί «στοχοποιούνται» από κάποια ΜΜΕ.
Η ουσία είναι ότι ουσιαστικά έχει ξεσπάσει μία σύγκρουση σινο-αμερικανική επί ελληνικού εδάφους, με τους μισούς υπουργούς της κυβέρνησης να υπερασπίζουν την επένδυση της COSCO και τους άλλους μισούς να είναι ευήκοοι σε μια αμερικανική «απόβαση» στον Πειραιά...
Eν τέλει ο Ε.Μαρινάκξης εξαπέλυσε ευθεία επίθεση κατά της COSCO λέγοντας ότι «όσο περνούν τα χρόνια και παρά τις δηλώσεις των Κινέζων ότι η επένδυσή τους στον Πειραιά είναι η καλύτερη της Ευρώπης, βλέπουμε ότι ο Πειραιάς αλλά και οι άλλοι δήμοι δεν έχουν σχεδόν κανένα όφελος από τους Κινέζους».
Σε αυτό δεν έχει άδικο, αλλά οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν σε αυτούς που υπέγραψαν τις αποικιακές συμβάσεις με την COSCO, κυρίως τα μέλη των κυβερνήσεων της ΝΔ την περασμένη δεκαετία...
Η εταιρεία, την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου με επιστολή της -που ήλθε στο φως της δημοσιότητας προκαλώντας εκνευρισμό στα στελέχη της- επιρρίπτει ευθύνες στην ελληνική κυβέρνηση για τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στα επενδυτικά της σχέδια και δίνει… προθεσμία δύο μηνών για να ικανοποιηθούν τα αιτήματά της, ενώ επιφυλάσσεται επί παντός νομίμου δικαιώματός της, αν δεν τους δοθεί το 16% της ΟΛΠ ΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ
Κάπου εκεί εμφανίζονται και οι Αμερικανοί, οι οποίοι με συνεχείς ενημερώσεις της αμερικανικής πρεσβείας αφήνουν να υποννοηθεί ότι «Έχουμε καλύτερη πρόταση από την COSCO, μην υποκύπτετε στον εκβιασμό» θεωρώντας έτσι ότι ανοίγει ο δρόμος για να πάρουν ένα κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά, μετά τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας στα οποία είναι φαβορί.
Μάλιστα το ζήτημα προκαλεί βαρύτατους εσωτερικούς κλυδωνισμούς και στην κυβέρνηση και θεωρείται ένας από τους λόγους που συγκεκριμένοι υπουργοί «στοχοποιούνται» από κάποια ΜΜΕ.
Η ουσία είναι ότι ουσιαστικά έχει ξεσπάσει μία σύγκρουση σινο-αμερικανική επί ελληνικού εδάφους, με τους μισούς υπουργούς της κυβέρνησης να υπερασπίζουν την επένδυση της COSCO και τους άλλους μισούς να είναι ευήκοοι σε μια αμερικανική «απόβαση» στον Πειραιά...
pronews.gr