Δεν υπάρχουν πιο άδικοι και ληστρικοί «φόροι» από τον ΕΝΦΙΑ και το τέλος ακίνητης περιουσίας, με τους οποίους ξανά πληρώνεις το σπίτι σου και το αυτοκίνητο σου.
Σήμερα...
το να κατέχεις και να συντηρείς αυτοκίνητο χρειάζεσαι σχεδόν ένα μικρό μισθό το μήνα.
Και αναφέρομαι στα πανάκριβα καύσιμα, των οποίων το πολύ μεγαλύτερο μέρος της τιμής τους είναι φόροι.
Αναφέρομαι στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, ακόμα και αν δεν έχεις κάνει ποτέ ατύχημα ή και δεν έχεις επιβαρύνει την ασφαλιστική εταιρεία.
Αναφέρομαι στα εξοντωτικά διόδια στις εθνικές οδούς και στην Αττική οδό.
Αναφέρομαι στο κόστος των ΚΤΕΟ.
Αναφέρομαι στο κόστος αντικατάστασης διπλωματών και άλλων αδειών.
Και βεβαίως από πάνω έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο που έχουν φθάσει στον ουρανό ακόμα και για παλιά αυτοκίνητα δίνοντας τη χαριστική βολή στους πολίτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μπορεί οι πολίτες να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας περισσότερα από το κόστος του αυτοκινήτου του τους.
Το εξοργιστικό είναι ότι το κράτος ζητάει να πληρώσει ο κόσμος τέλη κυκλοφορίας ακόμα και σε μια χρονιά που οι πολίτες, εν μέσω κορονοϊού, πνίγονται και πένονται και σε μια χρονιά όπου ισχύουν αλλεπάλληλα lockdown και η δυνατότητα κυκλοφορίας σε σημαντικά χρονικά διαστήματα είναι απαγορευμένη.
Το ελάχιστο που οφείλει να κάνει η κυβέρνηση είναι να ακυρώσει για φέτος τη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ή τουλάχιστον να τα αντικαταστήσει με ένα πολύ μικρό συμβολικό ποσό, ιδιαίτερα για τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα που οι κάτοχοι τους έχουν μικρομεσαία εισοδήματα. Αλλιώς η κυβέρνηση κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές ψηφιακό κύμα επιστροφής πινακίδων, πολλές εκ των οποίων θα έχουν εικονικό χαρακτήρα όσο και αν το κράτος σε αυτές τις περιπτώσεις απειλεί με τσουχτερά πρόστιμα.
Παναγιώτης Λαφαζάνης