Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

“Χαστούκι” κι από την Ουκρανία στην Ελλαδική Εκκλησία για την Ανάσταση στις 9


  
  Ο Αρχιεπίσκοπος Τσερκάσι και Κάνεφ Θεοδόσιος πιστεύει ότι η εορτή του Πάσχα δεν μπορεί να ξεκινήσει νωρίτερα από τα μεσάνυχτα της Κυριακής

Μετά τις αντιδράσεις της Εκκλησίας της Κύπρου, δια του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου και του Μητροπολίτου Μόρφου, στην απόφαση της Ελληνικής ΔΙΣ, να κάνουμε Ανάσταση στις 9, ήρθε ακόμη μια αρνητική...ψήφος! Ο... 

 
Αρχιεπίσκοπος Θεοδόσιος (Snigirev) του Cherkasy και του Kaniv, της κανονικής εκκλησίας της Ουκρανίας, σχολίασε στην Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων, το θέμα της έναρξης της εορταστικής λειτουργίας του Πάσχα στην Εκκλησία της Ελλάδος.

«Για δεύτερο έτος τώρα, ο κορονοϊός και οι συνέπειές του μας αναγκάζουν να επανεξετάσουμε πολλούς από τους τρόπους και τους κανόνες της ζωής που είναι συνηθισμένοι για όλους», αναφέρει ο Ουκρανός επίσκοπος. «Και η Εκκλησία δεν αποτελεί εξαίρεση. Μου φαίνεται ότι το σημαντικό είναι πως συμπεριφερόμαστε στην αρχή, ποιες τακτικές επιλέγουμε σε μεταβαλλόμενες συνθήκες. Πράγματι, στην πραγματικότητα, τώρα τίθεται το θεμέλιο, η βάση για τη λήψη αποφάσεων για την εκκλησία όχι μόνο κατά την περίοδο του covid, αλλά και για τη μελλοντική περίοδο αναταραχών και κατακλυσμών, για τους οποίους ο Κύριος μίλησε στους μαθητές Του περισσότερες από μία φορές».

Γι 'αυτό, σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο, «κάθε ζήτημα που απαιτεί αναθεώρηση των καθιερωμένων παραδόσεων, των καταστατικών της εκκλησίας ή των κανόνων απαιτεί προσεκτική μελέτη και αποκλεισμό βιαστικών, αμφιλεγόμενων αποφάσεων, οι οποίες φυσικά οδηγούν σε διαφωνίες και σύγχυση μεταξύ των πιστών. Αυτά τα ζητήματα σχετίζονται αναμφίβολα με το ζήτημα της μεταφοράς του εορτασμού του Πάσχα 3 ώρες νωρίτερα, όπως επιβλήθηκε τώρα από την ελληνική κυβέρνηση στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία»,.

Απαντώντας στο ερώτημα ενός ανταποκριτή της Ένωσης εάν μια τέτοια πρακτική είναι αποδεκτή για τους πιστούς της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, ο επίσκοπος απάντησε αρνητικά.

Κατά την άποψή του, η έναρξη του εορτασμού του Πάσχα πριν από τα μεσάνυχτα θα σημαίνει «τον εορτασμό της Αναστάσεως του Χριστού το Σάββατο, κάτι που είναι απαράδεκτο και από την άποψη του ορθόδοξου κανόνα και από την άποψη του καθεστώτος της εκκλησίας, και από πλευρά της ιστορικής αλήθειας. Το καταστατικό της εκκλησίας καθορίζει την ώρα της έναρξης του εορτασμού του Πάσχα "την πρωινή ώρα" την λαμπρή ημέρα του ίδιου του Πάσχα. Μπορεί να είναι 00:00 με την νέα ημέρα, ή νωρίς το πρωί, ή ακόμα και αργά το πρωί, αλλά όχι το Σάββατο το προηγούμενο βράδυ. Παραβιάζοντας αυτόν τον κανόνα, όχι μόνο καταστρέφουμε την αρχαία παράδοση της Εκκλησίας και τον λειτουργικό κανόνα, αλλά επίσης παραμορφώνουμε το ίδιο το νόημα της γιορτής, επειδή ο Χριστός ήταν στον τάφο για τρεις ημέρες, όχι δύο. Και δεν αναστήθηκε το Σάββατο, αλλά την πρώτη ημέρα της νέας εβδομάδας - τη νέα ημέρα του νέου κόσμου και της Καινής Διαθήκης».

Ο κ. Θεοδόσιος πιστεύει ότι οι πιστοί πρέπει να υπακούουν στις αρχές σε θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά τους, αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται ότι «κυβερνήσεις διαφορετικών χωρών» μπορούν «να χρησιμοποιήσουν τους ισχύοντες κανόνες καραντίνας για να βλάψουν τους Χριστιανούς» .