Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα Δευτέρα (11/10) οι εκπαιδευτικοί παρά την εκδίκαση της έφεσης που άσκησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με την οποία η απεργιακή κινητοποίηση κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική.
Οι...
εκπαιδευτικοί καλούν σε συγκέντρωση στο Εφετείο στις 11.30 και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή, ενώ η ΑΔΕΔΥ κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας από τις 11.30 μέχρι τις 14.30.
H Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ είχε εκδόσει επίσης ανακοίνωση με την οποία ενημέρωνε «τους συναδέλφους ότι η 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τη Δευτέρα 11 του Οκτώβρη πραγματοποιείται κανονικά».
Σε ανακοινώσεις τους οι ομοσπονδίες επισημαίνουν, πως το ΥΠΑΙΘ, με τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, στοχεύει «στη διάλυση του δημόσιου σχολείου». Κατηγορούν το υπουργείο, ότι αρνείται το διάλογο, «λέγοντας ψέματα, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προτάσεις».
Οι ομοσπονδίες κάνουν λόγο για «μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης», ενώ μεταξύ άλλων «δημιουργεί συνθήκες εντατικοποίησης και πίεσης στους μαθητές, καθώς και στιγματισμού τους από μικρή ηλικία».
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αναφέρουν, ότι «δεν έχουν καμία σχέση με τις γνώσεις που απελευθερώνουν τον άνθρωπο, αλλά εστιάζουν σε θέματα που η πολιτική ηγεσία με τις ιδεολογικές και πολιτικές της επιλογές καθορίζει κάθε φορά».
Η διεθνής εμπειρία στις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες αυτή η εκπαιδευτική πολιτική, υποστηρίζουν οι ομοσπονδίες, καταλήγει «στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες».
«Η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος», υπογραμμίζουν.
H Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ είχε εκδόσει επίσης ανακοίνωση με την οποία ενημέρωνε «τους συναδέλφους ότι η 24ωρη απεργία που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τη Δευτέρα 11 του Οκτώβρη πραγματοποιείται κανονικά».
Σε ανακοινώσεις τους οι ομοσπονδίες επισημαίνουν, πως το ΥΠΑΙΘ, με τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, στοχεύει «στη διάλυση του δημόσιου σχολείου». Κατηγορούν το υπουργείο, ότι αρνείται το διάλογο, «λέγοντας ψέματα, ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προτάσεις».
Οι ομοσπονδίες κάνουν λόγο για «μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης», ενώ μεταξύ άλλων «δημιουργεί συνθήκες εντατικοποίησης και πίεσης στους μαθητές, καθώς και στιγματισμού τους από μικρή ηλικία».
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αναφέρουν, ότι «δεν έχουν καμία σχέση με τις γνώσεις που απελευθερώνουν τον άνθρωπο, αλλά εστιάζουν σε θέματα που η πολιτική ηγεσία με τις ιδεολογικές και πολιτικές της επιλογές καθορίζει κάθε φορά».
Η διεθνής εμπειρία στις χώρες στις οποίες εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες αυτή η εκπαιδευτική πολιτική, υποστηρίζουν οι ομοσπονδίες, καταλήγει «στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες».
«Η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος», υπογραμμίζουν.