Κυριακή 29 Μαΐου 2022

Πειρατεία στον Περσικό Κόλπο: Ο πατέρας ενός εκ των ναυτικών «σπάει» τη σιωπή του


«Αυτό που βιώνει τώρα ο γιος μου, το έχω περάσει και εγώ»

Υπό κατάληψη εξακολουθούν να είναι τα τάνκερ στον Περσικό Κόλπο και ο πατέρας του 28χρονου... 


 

Μανόλη Δεδεάκη, ενός από τους ναυτικούς, προχώρησε σε δηλώσεις για τις στιγμές που βιώνει ο γιος του.

Ο Μανόλις κατάγεται από ναυτική οικογένεια από την Σητεία και ταξιδεύει ήδη έξι χρόνια, και τώρα έχει βρεθεί αιχμάλωτος του Ιράν. Η οικογένεια του, με ψυχραιμία αλλά και εύλογη ανυπομονησία, περιμένει νέα από το υπουργείο Εξωτερικών και την πλοιοκτήτρια εταιρία για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων.


«Αυτό που βιώνει τώρα ο γιος μου, το έχω περάσει και εγώ»

Όπως εξηγεί ο πατέρας του, ο 28χρονος είναι ψύχραιμος και καλά στην υγεία του όπως και τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος. Η Ιρανική φρουρά που εγκαταστάθηκε στο πλοίο επέστρεψε τα κινητά τηλέφωνα στα μέλη του πληρώματος και ο νεαρός ναυτικός κατάφερε παρά τις δυσκολίες σύνδεσης να επικοινωνήσει ήδη με τη σύντροφο του, καθησυχάζοντας την οικογένεια του:

«Είναι ευδιάθετος. Όπως μας είπε στην αρχή όλα τα μέλη του πληρώματος, ταρακουνήθηκαν λίγο. Ήταν σε αμηχανία, αλλά μετά ηρέμησαν. Οι Ιρανοί τους συμπεριφέρονται πάρα πολύ καλά, και μας έχουν διαβεβαιώσει ότι όλα θα πάνε καλά. Έχω μιλήσει και με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκη, από τον οποίο πήραμε επίσης θετικές επιβεβαιώσεις. Θέλω να πιστεύω πως το όλο ζήτημα θα έχει σύντομα αίσιο τέλος. Το πλοίο είναι αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι» αναφέρει ο πατέρας του Μανόλη.

Ερωτηθείς αν φοβάται για το τι μπορεί να συμβεί, ο κ. Δεδεάκης απάντησε: «στην τηλεφωνική επαφή που είχαμε, αν και ο γιος μου δεν μπορούσε να μιλήσει πολύ, μας είπε ότι απλώς τους δώσανε τα τηλέφωνα πίσω, καθώς τους τα είχαν πάρει απο την πρώτη μέρα, αλλά σύμφωνα με τα όσα μας είπε τα ξημερώματα της επόμενης μέρας του τα ξαναέδωσαν. Τους αφήνουν να κυκλοφορούν πάνω στο πλοίο και δεν υπάρχει η πίεση που υπήρχε την πρώτη μέρα. Τώρα τα πράγματα είναι πιο χαλαρά και όπως μας ενημέρωσε τους συμπεριφέρονται πάρα πολύ σωστά. Έχει μείνει μέσα μια μονάδα ασφαλείας, δηλαδή περίπου δέκα άτομα, όχι παραπάνω. Ευελπιστούμε το συντομότερο δυνατό το πρόβλημα να έχει αποκατασταθεί και να επέλθει η ηρεμία και η κανονικότητα».

Ο Μανόλης Δεδεάκης, ταξίδευε για πρώτη φορά με τη συγκεκριμένη εταιρία, όπως εξηγεί ο πατέρας του, έμπειρος ναυτικός που έχει ζήσει ανάλογες περιπέτειες στη θάλασσα: «Έχω ζήσει στον Περσικό Κόλπο και ξέρω πως είναι τα πράγματα εκεί. Εχω περάσει πολλά. Αυτό που βιώνει τώρα ο γιος μου, το έχω περάσει και εγώ», κατέληξε.

Στο πλευρό της οικογένειας βρίσκεται ο αντιδήμαρχος Σητείας, αλλά και ο Υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, που βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία μαζί τους, ενημερώνοντας τους για την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων, με στόχο την άμεση απομάκρυνση των 9 Ελλήνων και του Κύπριου ναυτικού από τα δυο πλοία.