Αφορμή για την ανάρτηση μου,
Η πρόσφατη δημοσιοποίηση των στοιχείων, από τον νυν δήμαρχο του Δήμου Πύδνας Κολινδρού, κ. Μανώλα, σχετικά με δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν για την επισκευή ενός οχήματος του Δήμου από την προηγούμενη Δημοτική αρχή. Όχημα του Δήμου-φορτηγό-μοντέλο του 1990, τριακονταετίας δηλαδή. Δαπανήθηκαν...
σε διάρκεια ολίγων μηνών 31.264,03 Ευρώ.
Στο σύνολο των χρημάτων 720.000€ που δαπανήθηκαν κατά την περίοδο 2015 – 2019 για επισκευές οχημάτων στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται, καύσιμα, λιπαντικά, μπαταρίες και ελαστικά κ.τ.λ.
Ως επαγγελματίας μηχανικός και κάτοχος συνεργείου επισκευής οχημάτων και Δημότης του τόπου, αισθάνομαι θυμό και θλίψη για την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος και την ταυτόχρονη απαξίωση από την απελθούσα δημοτική αρχή του συνόλου των επαγγελματιών των επισκευαστών οχημάτων στον Δήμο μας.
Στο σύνολο των χρημάτων 720.000€ που δαπανήθηκαν κατά την περίοδο 2015 – 2019 για επισκευές οχημάτων στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται, καύσιμα, λιπαντικά, μπαταρίες και ελαστικά κ.τ.λ.
Ως επαγγελματίας μηχανικός και κάτοχος συνεργείου επισκευής οχημάτων και Δημότης του τόπου, αισθάνομαι θυμό και θλίψη για την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος και την ταυτόχρονη απαξίωση από την απελθούσα δημοτική αρχή του συνόλου των επαγγελματιών των επισκευαστών οχημάτων στον Δήμο μας.
Αφού είδα τα δημοσιοποιηθέντα τιμολόγια για τις δαπάνες αγοράς των ανταλλακτικών και της επισκευές του οχήματος με αριθμό κυκλ. ΚΗΥ 2851, συνολικά ύψους όπως ανέφερα, 31,263,03 €, αναρωτήθηκα τι γινόταν με το σύνολο των οχημάτων του Δήμου.
Οι παρατυπίες είναι απίστευτες!!!
1. Το συγκεκριμένο όχημα, σύμφωνα με τον νόμο 3887/2010 άρθρο 14 παράγραφος 1, επιτρέπεται η κυκλοφορεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2024. Συνεπώς ο κάτοχος του θα πρέπει μέχρι την καταληκτική ημερομηνία ή να το αντικαταστήσει με άλλο EURO 4 ή να αποσύρει, ή να το εξάγει σε Τρίτη χώρα.
Πληρώθηκαν 31.264,03 € χωρίς κανέναν έλεγχο για επισκευή ενός οχήματος παλιάς τεχνολογίας, ρυπογόνο και προβληματικό, αξίας μικρότερης των 30.000 € για να κυκλοφορήσει μέχρι το 2024.
2. Βλέποντας τα τιμολόγια, και αδαής να είναι κανείς διαπιστώνει τρανταχτές παρατυπίες. Ποιος ελέγχει και ποιος διαχειρίζεται το γραφείο κίνησης;
Ποιος ελέγχει αν τα αναγραφόμενα υλικά στα τιμολόγια, έχουν τοποθετηθεί; Έχουν γίνει οι εργασίες για τις οποίες έχει πληρωθεί το συνεργείο;
Δεν δικαιολογώ δύο γενικές επισκευές και δυο αντλίες πετρελαίου του ίδιου οχήματος σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μόλις μηνών!!!
Εγγύηση δεν υπάρχει;
Οι παρατυπίες είναι απίστευτες!!!
1. Το συγκεκριμένο όχημα, σύμφωνα με τον νόμο 3887/2010 άρθρο 14 παράγραφος 1, επιτρέπεται η κυκλοφορεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2024. Συνεπώς ο κάτοχος του θα πρέπει μέχρι την καταληκτική ημερομηνία ή να το αντικαταστήσει με άλλο EURO 4 ή να αποσύρει, ή να το εξάγει σε Τρίτη χώρα.
Πληρώθηκαν 31.264,03 € χωρίς κανέναν έλεγχο για επισκευή ενός οχήματος παλιάς τεχνολογίας, ρυπογόνο και προβληματικό, αξίας μικρότερης των 30.000 € για να κυκλοφορήσει μέχρι το 2024.
2. Βλέποντας τα τιμολόγια, και αδαής να είναι κανείς διαπιστώνει τρανταχτές παρατυπίες. Ποιος ελέγχει και ποιος διαχειρίζεται το γραφείο κίνησης;
Ποιος ελέγχει αν τα αναγραφόμενα υλικά στα τιμολόγια, έχουν τοποθετηθεί; Έχουν γίνει οι εργασίες για τις οποίες έχει πληρωθεί το συνεργείο;
Δεν δικαιολογώ δύο γενικές επισκευές και δυο αντλίες πετρελαίου του ίδιου οχήματος σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μόλις μηνών!!!
Εγγύηση δεν υπάρχει;
Το συγκεκριμένο όχημα, ΚΗΥ 2851, τιμολογηθήκαν 2 αντλίες πετρελαίου. Δύο φορές επισκευάστηκε ο κινητήρας του. Άλλαξε TURBO με τιμές πολύ υψηλότερες από την σημερινή τιμή. Άλλαξε μειωτήρες διαφορικού και πολλά άλλα παρελκόμενα, σε διάστημα έξι μηνών.
Επισκευάζει ο Δήμος οχήματα σε πιστοποιημένο συνεργείο χωρίς καμία εγγύηση;;;;
Ακόμη και έτσι, θα έπρεπε να γνωρίζουν οι υπεύθυνοι πως ότι βάσει του Ευρωπαϊκού κανονισμού, η εγγύηση είναι υποχρέωση στην αγορά ανταλλακτικών, αλλά και στην επισκευή των οχημάτων για 1 χρόνο.
Έψαξε ο αρμόδιος υπάλληλος - επιτροπή ελέγχου του Δήμου στην αγορά για τις χρέωσης;
Λόγω της καθυστέρησης πληρωμής από τον Δήμο μια μικρή ανατίμηση δικαιολογείται, αλλά όχι τόσο όπως τα τιμολόγια. Από λίγο που έψαξα στο διαδίκτυο - μπορείτε και εσείς – σας παραθέτω τιμολογηθείς τιμές αλλά και τιμές των ανταλλακτικών στην αγορά για κινητήρα Mercedes με αριθμό OM 442.
1. Κόστος επισκευής, αντανταλλακτικών και τεχνικές εργασίες, 13.196 €. Τιμολογηθήκαν 2 επισκευές του ίδιου οχήματος σε διάστημα τεσσάρων μηνών! Σας παραθέτω παρακάτω γραπτή προσφορά που πήρα προχθές από έμπορα ανταλλακτικών για την αγορά παρόμοιου κινητήρα ΟΜ-442 όπως αναφέρετε στην άδεια κυκλοφορίας, κομπλέ, με TURBO και αντλία πετρελαίου 3.500€ με το Φ.Π.Α και εγγύηση καλής λειτουργίας. Εάν αγοράσουμε δύο, 6.000 € με το Φ.Π.Α . Από τον Δήμο μόνο για την μερική επισκευή πληρώθηκαν 13.196 €, δηλαδή 4½ κινητήρες.
2. ΤURBO που τιμολογήθηκαν από το συνεργείο μόνο η αγορά τους 1.612 € με Φ.Π.Α. Στην αγορά μεταχειρισμένες 250 € με Φ.Π.Α. καινούργια 450€ με Φ.Π.Α Η διαφορά ;;;
3. Δύο αντλίες πετρελαίου σε 4 μήνες Πρώτη αντλία πετρελαίου 880 + 24% = 1091,9 € Η δεύτερη, σε 4 μήνες 1.054 € με τον Φ.Π.Α. Στην αγορά σήμερα 480€ μεταχειρισμένη.
4. Τοποθετήθηκαν 4 μπιέλες ( σε 8 κυλίνδρους ) 545,6 € . Στην αγορά από οτι φαίνεται στο car.gr κοστίζουν 19 € η μία. Δηλαδή σύνολο 152€
5. Φλάντζες κεφαλής, έχουν τιμολογήσει 9 φλάντζες κεφαλής! Σε 8 κύλινδρο κινητήρα.
6. Αγορά εκκεντροφόρου. Αξία στο τιμολόγιο 12890,86 €
Σήμερα στο Car.gr 450 € κομπλέ.
7. Έχουν αγοραστεί, όπως φαίνεται από τα παραστατικά, 4 σετ κουζινέτα μπιέλα, 4 έμβολα 128mm 4 χιτώνια και 4 μπιέλες ( φλάντζες 9) .
8. Ποίος νοήμων τεχνίτης σε ένα κινητήρα 8 κύλινδρο κάνει μερική επισκευή και ιδίως αλλάζει μόνο 4 σετ κουζινέτα;;;;;
Σας θέτω ένα παράδειγμα.
Πηγαίνετε στον τσαγκάρη για τακούνια, σας αλλάζει το ένα μάλιστα 2 πόντους ψηλότερο. Θα περπατήσετε σωστά;;;; Και εάν περπατήσετε σε λίγο διάστημα θα χτυπήσει το παπούτσι, έτσι είναι και ένας κινητήρας εαν φτιαχτεί μερικώς!
Αυτό έγινε στην προκειμένη περίπτωση!
Προκύπτει επίσης από τα παραστατικά, ότι αλλάζουν δύο απο δυο φορές σε κοντινό διάστημα τέσσερις μειωτήρες στα διαφορικά.
Ρωτήστε όσους έχουν φορτηγά η είναι οδηγοί και μάλιστα Mercedes πόσες φορές έχουν αλλάξει μειωτήρες τα οχήματά τους στα 15 χρόνια;;;; σχεδόν ποτέ!!! Μόνο λίπανση...
Υπάρχουν και πολλά άλλα σε αυτά που δημοσιοποίησε ο δήμαρχος κ.Μανωλάς. Ανάφερα μόνο τα τρανταχτά αυτά που βγάζουν μάτια.
Εδώ βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο "διαχειρίζονταν" κάποιοι τα χρήματα των συνδημοτών μας και δημιούργησαν ελλείμματα.
Τώρα θα πει κάποιος τι γινόταν σε πιο προηγούμενα χρόνια από το 2015 και πριν σε πάρα προηγούμενη Δημοτική διαχείριση;
Προσωπικά ως δημότη με ενδιαφέρει, δεν μπορεί ένα πρόβλημα σπατάλης να διαιωνίζεται και να κλείνουμε τα μάτια!!!
Για όλα τα παραπάνω επιφυλάσσομαι ως νόμιμο κατάστημα που έχει έδρα, του δήμου πύδνας Κολινδρού, εδώ και 25 χρόνια και αντικείμενο της επισκευής οχημάτων, να προβώ σε κάθε νόμιμη ενέργεια.
Η «επιλεκτική», μόνιμη κι ανεξέλεγκτη συνεργασία με συγκεκριμένο συνεργείο για το σύνολο του στόλου των οχημάτων του δήμου, είχε σαν αποτέλεσμα πολλές χιλιάδες ευρώ να κατασπαταληθούν από το Δήμο, και τα χρήματα να μην αποδοθούν σε τοπικούς επαγγελματίες που θα μπορούσαν από μεριά τους να απασχολήσουν και δύο τρεις εργαζόμενους ακόμη από τον τόπο μας!!!
Από ότι φαίνεται με την δεύτερη ανάρτηση του Δημάρχου απο τα 720.000 € του συνόλου που δαπανήθηκαν από αυτά ένα ποσό των 69.202,44€ μοιράστηκε σε 5 συνεργεία του Δήμου, μάλλον για να μας κλείνουν τα μάτια και να βγάζουμε τις αγγαρείες, να κάνουμε αυτό που δεν μπορούσε να τρέξει το συνεργείο απο Θεσσαλονίκη.
Όπως ανέφερα, πιθανόν να προκύπτουν ευθύνες για διαφυγόντα κέρδη για τις τοπικές επιχειρήσεις συναδέλφων επισκευαστών οχημάτων.
Γιαυτό έχουμε ως συνεργεία την αμέριστη συμπαράσταση του Σωματείο Επισκευαστών Οχημάτων Πιερίας.
Επειδή λοιπόν είμαστε στην Ελλάδα και η κάθε αλήθεια περνάει από τρία στάδια.
Πρώτα γελοιοποιείται.
Μετά βρίσκει σφοδρή αντίθεση.
Και στο τέλος θεωρείται αυτονόητη.
Με αυτή μου την ανάρτηση δίνω τροφή για σκέψη σε όλους τους νοήμονες και σκεπτόμενους συνδημότες μου, για το τρόπο διαχείρισης «κατασπατάλησης» του δημοσίου χρήματος, και μόνο σε ένα τομέα αυτόν που γνωρίζω εγώ καλά!
Για τις άλλες δραστηριότητες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής Ίσως να έχουν γνώση και άποψη κάποιοι άλλοι…………..
Την τοποθέτησή μου αυτή προσυπογράφουν ο πρόεδρος και τα μέλη του συλλόγου επισκευαστών οχημάτων Σ.Π.Ε.Ο του νομού Πιερίας και καταγγέλλουν την επιλεκτική προτίμηση επισκευής των οχημάτων του Δήμου σε 2 συνεργεία εκτός των ορίων του Δήμου αλλά και εκτός του νομού.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ.
Τζικακόλιας Θεόδωρος
Υπ, Συνεργείου
Αθανάσιος Κρομμύδας
Επισκευάζει ο Δήμος οχήματα σε πιστοποιημένο συνεργείο χωρίς καμία εγγύηση;;;;
Ακόμη και έτσι, θα έπρεπε να γνωρίζουν οι υπεύθυνοι πως ότι βάσει του Ευρωπαϊκού κανονισμού, η εγγύηση είναι υποχρέωση στην αγορά ανταλλακτικών, αλλά και στην επισκευή των οχημάτων για 1 χρόνο.
Έψαξε ο αρμόδιος υπάλληλος - επιτροπή ελέγχου του Δήμου στην αγορά για τις χρέωσης;
Λόγω της καθυστέρησης πληρωμής από τον Δήμο μια μικρή ανατίμηση δικαιολογείται, αλλά όχι τόσο όπως τα τιμολόγια. Από λίγο που έψαξα στο διαδίκτυο - μπορείτε και εσείς – σας παραθέτω τιμολογηθείς τιμές αλλά και τιμές των ανταλλακτικών στην αγορά για κινητήρα Mercedes με αριθμό OM 442.
1. Κόστος επισκευής, αντανταλλακτικών και τεχνικές εργασίες, 13.196 €. Τιμολογηθήκαν 2 επισκευές του ίδιου οχήματος σε διάστημα τεσσάρων μηνών! Σας παραθέτω παρακάτω γραπτή προσφορά που πήρα προχθές από έμπορα ανταλλακτικών για την αγορά παρόμοιου κινητήρα ΟΜ-442 όπως αναφέρετε στην άδεια κυκλοφορίας, κομπλέ, με TURBO και αντλία πετρελαίου 3.500€ με το Φ.Π.Α και εγγύηση καλής λειτουργίας. Εάν αγοράσουμε δύο, 6.000 € με το Φ.Π.Α . Από τον Δήμο μόνο για την μερική επισκευή πληρώθηκαν 13.196 €, δηλαδή 4½ κινητήρες.
2. ΤURBO που τιμολογήθηκαν από το συνεργείο μόνο η αγορά τους 1.612 € με Φ.Π.Α. Στην αγορά μεταχειρισμένες 250 € με Φ.Π.Α. καινούργια 450€ με Φ.Π.Α Η διαφορά ;;;
3. Δύο αντλίες πετρελαίου σε 4 μήνες Πρώτη αντλία πετρελαίου 880 + 24% = 1091,9 € Η δεύτερη, σε 4 μήνες 1.054 € με τον Φ.Π.Α. Στην αγορά σήμερα 480€ μεταχειρισμένη.
4. Τοποθετήθηκαν 4 μπιέλες ( σε 8 κυλίνδρους ) 545,6 € . Στην αγορά από οτι φαίνεται στο car.gr κοστίζουν 19 € η μία. Δηλαδή σύνολο 152€
5. Φλάντζες κεφαλής, έχουν τιμολογήσει 9 φλάντζες κεφαλής! Σε 8 κύλινδρο κινητήρα.
6. Αγορά εκκεντροφόρου. Αξία στο τιμολόγιο 12890,86 €
Σήμερα στο Car.gr 450 € κομπλέ.
7. Έχουν αγοραστεί, όπως φαίνεται από τα παραστατικά, 4 σετ κουζινέτα μπιέλα, 4 έμβολα 128mm 4 χιτώνια και 4 μπιέλες ( φλάντζες 9) .
8. Ποίος νοήμων τεχνίτης σε ένα κινητήρα 8 κύλινδρο κάνει μερική επισκευή και ιδίως αλλάζει μόνο 4 σετ κουζινέτα;;;;;
Σας θέτω ένα παράδειγμα.
Πηγαίνετε στον τσαγκάρη για τακούνια, σας αλλάζει το ένα μάλιστα 2 πόντους ψηλότερο. Θα περπατήσετε σωστά;;;; Και εάν περπατήσετε σε λίγο διάστημα θα χτυπήσει το παπούτσι, έτσι είναι και ένας κινητήρας εαν φτιαχτεί μερικώς!
Αυτό έγινε στην προκειμένη περίπτωση!
Προκύπτει επίσης από τα παραστατικά, ότι αλλάζουν δύο απο δυο φορές σε κοντινό διάστημα τέσσερις μειωτήρες στα διαφορικά.
Ρωτήστε όσους έχουν φορτηγά η είναι οδηγοί και μάλιστα Mercedes πόσες φορές έχουν αλλάξει μειωτήρες τα οχήματά τους στα 15 χρόνια;;;; σχεδόν ποτέ!!! Μόνο λίπανση...
Υπάρχουν και πολλά άλλα σε αυτά που δημοσιοποίησε ο δήμαρχος κ.Μανωλάς. Ανάφερα μόνο τα τρανταχτά αυτά που βγάζουν μάτια.
Εδώ βλέπουμε τον τρόπο με τον οποίο "διαχειρίζονταν" κάποιοι τα χρήματα των συνδημοτών μας και δημιούργησαν ελλείμματα.
Τώρα θα πει κάποιος τι γινόταν σε πιο προηγούμενα χρόνια από το 2015 και πριν σε πάρα προηγούμενη Δημοτική διαχείριση;
Προσωπικά ως δημότη με ενδιαφέρει, δεν μπορεί ένα πρόβλημα σπατάλης να διαιωνίζεται και να κλείνουμε τα μάτια!!!
Για όλα τα παραπάνω επιφυλάσσομαι ως νόμιμο κατάστημα που έχει έδρα, του δήμου πύδνας Κολινδρού, εδώ και 25 χρόνια και αντικείμενο της επισκευής οχημάτων, να προβώ σε κάθε νόμιμη ενέργεια.
Η «επιλεκτική», μόνιμη κι ανεξέλεγκτη συνεργασία με συγκεκριμένο συνεργείο για το σύνολο του στόλου των οχημάτων του δήμου, είχε σαν αποτέλεσμα πολλές χιλιάδες ευρώ να κατασπαταληθούν από το Δήμο, και τα χρήματα να μην αποδοθούν σε τοπικούς επαγγελματίες που θα μπορούσαν από μεριά τους να απασχολήσουν και δύο τρεις εργαζόμενους ακόμη από τον τόπο μας!!!
Από ότι φαίνεται με την δεύτερη ανάρτηση του Δημάρχου απο τα 720.000 € του συνόλου που δαπανήθηκαν από αυτά ένα ποσό των 69.202,44€ μοιράστηκε σε 5 συνεργεία του Δήμου, μάλλον για να μας κλείνουν τα μάτια και να βγάζουμε τις αγγαρείες, να κάνουμε αυτό που δεν μπορούσε να τρέξει το συνεργείο απο Θεσσαλονίκη.
Όπως ανέφερα, πιθανόν να προκύπτουν ευθύνες για διαφυγόντα κέρδη για τις τοπικές επιχειρήσεις συναδέλφων επισκευαστών οχημάτων.
Γιαυτό έχουμε ως συνεργεία την αμέριστη συμπαράσταση του Σωματείο Επισκευαστών Οχημάτων Πιερίας.
Επειδή λοιπόν είμαστε στην Ελλάδα και η κάθε αλήθεια περνάει από τρία στάδια.
Πρώτα γελοιοποιείται.
Μετά βρίσκει σφοδρή αντίθεση.
Και στο τέλος θεωρείται αυτονόητη.
Με αυτή μου την ανάρτηση δίνω τροφή για σκέψη σε όλους τους νοήμονες και σκεπτόμενους συνδημότες μου, για το τρόπο διαχείρισης «κατασπατάλησης» του δημοσίου χρήματος, και μόνο σε ένα τομέα αυτόν που γνωρίζω εγώ καλά!
Για τις άλλες δραστηριότητες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής Ίσως να έχουν γνώση και άποψη κάποιοι άλλοι…………..
Την τοποθέτησή μου αυτή προσυπογράφουν ο πρόεδρος και τα μέλη του συλλόγου επισκευαστών οχημάτων Σ.Π.Ε.Ο του νομού Πιερίας και καταγγέλλουν την επιλεκτική προτίμηση επισκευής των οχημάτων του Δήμου σε 2 συνεργεία εκτός των ορίων του Δήμου αλλά και εκτός του νομού.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ.
Τζικακόλιας Θεόδωρος
Υπ, Συνεργείου
Αθανάσιος Κρομμύδας