Γιώργος Μαυρίδης
Τα οποία και είναι διαθέσιμα για αγορά από όποιον έχει αρκετά "βαθιά" τσέπη…
Το ενδιαφέρον για κλασσικά αυτοκίνητα έχει αυξηθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Αν και οι περισσότερες τσέπες δεν αντέχουν αυτά τα - πλέον - πανάκριβα οχήματα, υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες επιλογές στην παγκόσμια αγορά. Πολλά από αυτά έχουν διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, για αυτό και έχουν πολύ μεγαλύτερη αξία από σύγχρονα οχήματα. Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει παράξει κάποια από τα καλύτερα κλασσικότερα αυτοκίνητα, πολλά όμως από αυτά θεωρούνται υποτιμημένα στο χώρο του αμαξιού. Για να δούμε τα δέκα κορυφαία, τα οποία και είναι σήμερα διαθέσιμα προς αγορά.
Jaguar XJ-S V12
Δεν υπάρχει λόγος διαφωνίας, το XJ-S φαίνεται ακόμη καλύτερο από ότι φαίνονταν όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Λόγω του πανίσχυρου V12 5,2 λίτρων κινητήρα του και των 295 ίππων του, το επιβλητικό Jaguar μπορεί να επιταχύνει από 0 σε 100 μέσα σε 7,6 δευτερόλεπτα. Το μόνο που κρατούσε πίσω το αυτοκίνητο ήταν το βάρος του.
MG ZS 180
Όταν παρουσιάστηκε, το MG ZS θεωρούνταν ένα αρκετά περίεργο όχημα. Όλοι του οι ανταγωνιστές διέθεταν turbocharged κινητήρες, ενώ αυτό ερχόταν με ένα V6. Το χαρακτηριστικό αυτό είχε ως αποτέλεσμα το αμάξι να χάσει αρκετούς αγοραστές, ωστόσο θεωρείται πως γενικά το έκανε ένα πολύ καλύτερο όχημα. Αν και ο 2,5 λίτρων κινητήρας του παράγει μόνο 177 άλογα, το ZS 180 μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 7 δευτερόλεπτα.
Rover 220 Tomcat
Το πανέμορφο 220 Tomcat αποτελεί μέχρι και σήμερα ένα από τα ισχυρότερα Rover μοντέλα που έχουν παραχθεί. Το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε με σπορ εσωτερικό, χαρακτηριστικό που ταιριάζει στον κινητήρα 197 αλόγων του και την τρομερή του απόδοση. Το ταχύτατο Rover φτάνει τα 100 μέσα σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Jensen-Healey
Το διθέσιο κάμπριο κινείται χάρις σε έναν δίλιτρο Lotus κινητήρα, ο οποίος παράγει 145 ίππους. Με αυτήν την μηχανή το όχημα κάνει το 0-100 μέσα σε 8,1 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο αποδείχθηκε αρκετά ευέλικτο, ενώ ήταν και πολύ εύκολο στην συντήρηση.
Triumph Dolomite Sprint
Ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που έρχονταν με κινητήρα πολλαπλών βαλβίδων, το Dolomite Sprint ήταν ένα αριστούργημα υψηλής απόδοσης. Με το δίλιτρο κινητήρα 16 βαλβίδων του, το αυτοκίνητο παράγει 127 ίππους και 166 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα; Κάνει το 0-100 μέσα σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική 193 χλμ/ώρα.
TVR Tasminac
Συγκεντρώνοντας εξαρτήματα από διάφορες κατασκευαστικές, η TVR παρήγαγε το Tasminac. Με έναν Ford V6 κινητήρα 2,8 λίτρων και 160 αλόγων, το αμάξι μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 7,8 δευτερόλεπτα. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως το συγκεκριμένο μοντέλο υπήρξε το τελευταίο της βρετανικής εταιρείας που εξάχθηκε στις ΗΠΑ.
Ford Scorpio Cosworth
Μία από τις λιγότερο γνωστές δημιουργίες Cosworth, το Ford Scorpio είναι ένα ιδιαίτερο όχημα. Κρύβοντας έναν 2,9 λίτρων V6 κινητήρα κάτω από το καπό του, το Ford αυτοκίνητο παράγει 204 άλογα. Η επιτάχυνση του δεν απογοήτευε, αφού μπορεί να κάνει το 0-100 μέσα σε 8,2 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται για την πολυτέλεια, την άνεση και την σταθερότητά του.
Vauxhall Calibra Turbo 4x4
Με οδήγηση τεσσάρων τροχών και ένα μεγάλο τούρμπο, το κουπέ της βρετανικής εταιρείας συνδύαζε απόδοση και ασφαλή χειρισμό. Με τους 201 ίππους του, το Calibra Turbo επιταχύνει από 0 σε 100 μέσα σε 6,2 δευτερόλεπτα. Καθόλου άσχημα!
Hillman Imp
Το Imp σχεδιάστηκε από την Hillman ως το τέλειο οικογενειακό αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο, το οποίο ανταγωνίζονταν το Austin Mini, δεν κατάφερε ποτέ να πετύχει εμπορικά και "ηττήθηκε κατά κράτος" από τον αντίπαλό του.
Reliant Scimitar GTE
Παρόλο που είναι σχεδιασμένο ως ένα 2+2 κουπέ, το Scimitar FTE μοιάζει περισσότερο με ένα δίπορτο wagon. Χάρις στον V6 κινητήρα των 3 λίτρων, το αυτοκίνητο παράγει 135 ίππους και φτάνει τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 7,8 δευτερόλεπτα. Λόγω της εντυπωσιακής πρακτικότητας του, τις περισσότερες φορές το συγκεκριμένο μοντέλο της Reliant επιλέγεται από αγοραστές για να φιλοξενήσει ισχυρότερους κινητήρες.
GALLERY