Για ποιο λόγο, όμως, έφερε αυτή τη «σκοτεινή» ονομασία;
Η Αττική Οδός με μήκος 70 χλμ, αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της...
Αθήνας και τη «σπονδυλική στήλη» του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Πρόκειται για έναν αστικού τύπου αυτοκινητόδρομο, με διόδια, ο οποίος έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α), ανά κατεύθυνση.
Μεταξύ άλλων αριθμεί συνολικά 24 σήραγγες, το συνολικό μήκος των οποίων ανέρχεται σε 12.555 μέτρα, με αποτέλεσμα αυτές να καταλαμβάνουν περί το 1/5 του συνολικού μήκους (70 χλμ.) του αστικού αυτοκινητοδρόμου.
Για αρκετά χρόνια οι 22 από τις συνολικά 24 σήραγγες της Αττικής Οδού δεν έφεραν κάποια ονομασία, κάτι το οποίο έμελλε να αλλάξει τον Ιούνιο του 2019 σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως αναφερόταν στην απόφαση, η ονομοτοδοσία των σηραγγών ήταν επιβεβλημένη για επιχειρησιακούς λόγους τόσο κατά την εκτέλεση των σχεδίων εκτάκτων αναγκών των ίδιων των σηράγγων όσο και για τον αντίστοιχο σχεδιασμό των υπολοίπων Κρατικών Υπηρεσιών (Τροχαία, Πυροσβεστική, Πολιτική Προστασία).
Μία από τις δύο σήραγγες της Αττικής Οδού που τύγχαινε να έχουν όνομα πριν την εν λόγω απόφαση ήταν ένα τούνελ στο δυτικό τμήμα της Αττικής Οδού (από την Ελευσίνα προς τη Λεωφόρο Κηφισίας).
Πρόκειται για την μήκους 395 μέτρων σήραγγα «Μαύρη Ώρα» στον Ασπρόπυργο που εγκαινιάστηκε στις αρχές του 21ου αιώνα από τον Κώστα Σημίτη.
Για ποιο λόγο, όμως, έφερε αυτή τη «σκοτεινή» ονομασία;
Η περιοχή όπου κατασκευάστηκε το εν λόγω τούνελ της Αττικής αποτελούσε τόπο εκτέλεσης των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Στο πλαίσιο αυτό, ο λαός του Ασπρόπυργου κράτησε ζωντανή τη μνήμη των εκτελεσθέντων, ονομάζοντας τον χώρο θυσίας τους «Μαύρη Ώρα».
Η νέα ονομασία του τούνελ
Όπως προαναφέρθηκε, τον Ιούνιο του 2019, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ξέσπασε ένα… κύμα ονοματοδοσίας όλων των σηραγγών, σε μια προσπάθεια να γίνει σαφής προσδιορισμός της θέσης της κάθε σήραγγας.
Μολονότι η σήραγγα στον Ασπρόπυργο είχε ήδη κάποιο όνομα, μετονομάστηκε σε «Γεώργιος Σημαντήρας», ως ύστατο φόρο τιμής στον Ρεθυμνιώτη πολιτικό μηχανικό που έβαλε τη σφραγίδα του σε μερικά από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα.
Ο Γεώργιος Σημαντήρας διετέλεσε ανώτατο στέλεχος της κοινοπραξίας «Ολυμπιακό Μετρό» που κατασκεύασε το βασικό έργο του Μετρό της Αθήνας και στη συνέχεια ήταν μέλος της τριμελούς διοικούσας επιτροπής της κοινοπραξίας «Αττική Οδός». Λίγο πριν φύγει από τη ζωή συμμετείχε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της Ολυμπίας Οδού.