Το ενδιαφέρον του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη για νέα λιμάνια, οι μαζικές λαϊκές κινητοποιήσεις στο Ισραήλ εναντίον της δικαστικής μεταρρύθμισης και η μεγάλη απεργία στη Γερμανία στον Τύπο.
H...
οικονομική εφημερίδα του Ντίσελντορφ Handelsblatt αναφέρεται στην πρόθεση του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη να αγοράσει και άλλα λιμάνια εκτός της Θεσσαλονίκης θέλοντας να επεκτείνει την επιρροή του και σημειώνει: «Ο Σαββίδης είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης όταν ξεκίνησε πέρυσι η διαδικασία. Αυτό μετατράπηκε σε πολιτικό ζήτημα διότι το συγκεκριμένο λιμάνι είναι σημαντικός κόμβος για τις στρατιωτικές μεταφορές των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και την Ανατολική Ευρώπη.
Με τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, η σημασία του λιμανιού αυξήθηκε. Παρασκηνιακά, ειδικά από την Ουάσιγκτον, υπήρξε μεγάλη αντίδραση σε ενδεχόμενη πώληση στον ΟΛΘ, που ελέγχεται από τον Σαββίδη, παρόλο που ο 63χρονος ολιγάρχης δεν συμπεριλαμβάνεται σε καμία λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ, της ΕΕ ή της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο Σαββίδης τελικά απέσυρε την πρότασή του, πιθανώς επειδή κατάλαβε ότι δεν είχε καμία προοπτική. Τον Νοέμβριο του 2022, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να μην ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω της γεωστρατηγικής σημασίας του, αλλά να παραμεινει κρατικό. Όμως αυτή τη φορά ο Σαββίδης θέλει να προχωρήσει. Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης δεν είναι μόνο ανάμεσα στους πλειοδότες για το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης.
Ταυτόχρονα τρέχει και η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου στην κεντρική Ελλάδα και σε αυτή την περίπτωση ο Ρώσος ολιγάρχης έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον».
Με τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, η σημασία του λιμανιού αυξήθηκε. Παρασκηνιακά, ειδικά από την Ουάσιγκτον, υπήρξε μεγάλη αντίδραση σε ενδεχόμενη πώληση στον ΟΛΘ, που ελέγχεται από τον Σαββίδη, παρόλο που ο 63χρονος ολιγάρχης δεν συμπεριλαμβάνεται σε καμία λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ, της ΕΕ ή της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο Σαββίδης τελικά απέσυρε την πρότασή του, πιθανώς επειδή κατάλαβε ότι δεν είχε καμία προοπτική. Τον Νοέμβριο του 2022, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να μην ιδιωτικοποιήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης λόγω της γεωστρατηγικής σημασίας του, αλλά να παραμεινει κρατικό. Όμως αυτή τη φορά ο Σαββίδης θέλει να προχωρήσει. Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης δεν είναι μόνο ανάμεσα στους πλειοδότες για το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης.
Ταυτόχρονα τρέχει και η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Βόλου στην κεντρική Ελλάδα και σε αυτή την περίπτωση ο Ρώσος ολιγάρχης έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον».