Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

Μέγας Αλέξανδρος: Απεικόνιση για το πώς ήταν το πραγματικό πρόσωπο του Έλληνα στρατηλάτη - BINTEO


Βασισμένη σε ιστορικά στοιχεία
 
Μια νέα εκδοχή για το πώς μπορεί να ήταν το πρόσωπο του θρυλικού Έλληνα βασιλιά των Μακεδόνων και ηγέτη του στρατού Μεγάλου Αλεξάνδρου στην πραγματική ζωή παρουσιάζεται από τα Royalty Now Studios στο YouTube.

Οι ερευνητές...  

 
έχουν χρησιμοποιήσει συχνά σύγχρονη τεχνολογία και ιστορικά αρχεία για να προσπαθήσουν να απαντήσουν στο ερώτημα πώς θα μπορούσε να ήταν το αληθινό πρόσωπο του Αλέξανδρου, βασισμένοι επίσης σε πολλές σωζόμενες προτομές του μεγάλου Έλληνα ηγέτη που γεννήθηκε το 356 π.Χ. και πέθανε το 323 π.Χ.

Στη σύντομη αλλά συναρπαστική ζωή του, ο Αλέξανδρος δημιούργησε μια τεράστια αυτοκρατορία που εκτεινόταν από την Ελλάδα έως τη βορειοδυτική Ινδία και τον καθιέρωσε στη συλλογική μνήμη ως «Μεγάλο».

Μια τοιχογραφία που απεικονίζει μια σκηνή κυνηγιού στον τάφο του Φιλίππου Β’, του πατέρα του Αλέξανδρου, στον αρχαιολογικό χώρο των Αιγών, είναι η μόνη γνωστή σωζόμενη απεικόνιση του Αλέξανδρου που έγινε κατά τη διάρκεια της ζωής του, το 330 π.Χ.

Επίσης, σύγχρονα νομίσματα και το περίφημο Μωσαϊκό του Αλεξάνδρου –ένας 1ος αιώνας π.Χ. έργο που ανακαλύφθηκε στην Πομπηία- τον απεικονίζουν με «μια ίσια μύτη, ένα ελαφρώς προεξέχον σαγόνι, γεμάτα χείλη και μάτια βαθιά κάτω από ένα έντονα έντονο μέτωπο», όπως περιγράφει ο Krzysztof Nawotka στη μελέτη του 2010, Alexander the Great, από την Cambridge Scholars Publishing.

Αν και τα περισσότερα από τα αγάλματα του Αλεξάνδρου αποδίδουν τα ίδια χαρακτηριστικά του προσώπου στον νεαρό βασιλιά της Μακεδονίας, οι ιστορικοί δεν έχουν αποδείξει το χρώμα των μαλλιών του, καθώς οι αναφορές από αρχαίους ιστορικούς είναι αντικρουόμενες.

Ο αρχαίος ιστορικός Αιλιανός (περ. 175 – περ.  235 μ.Χ.), στο Varia Historia, περιγράφει το χρώμα των μαλλιών του Αλέξανδρου ως ξανθό «ξανθὴν», που θα μπορούσε επίσης να σημαίνει κιτρινωπό, κοκκινωπό ή καστανό.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα άλλα χαρακτηριστικά, τα Royal Now Studios επιχειρούν όχι μόνο μια κινούμενη νέα αναδόμηση προσώπου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά και μια σύγχρονη ερμηνεία του πώς θα μπορούσε να έμοιαζε με τη σύγχρονη ένδυση και την αισθητική.