Πρόσφατα διαβάσαμε στο διαδίκτυο για την διάκριση τριών μαθητών του 4ου Γυμνασίου Κατερίνης σε έναν ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα την ειρήνη. Επειδή τυγχάνει το παιδί μας να έχει φοιτήσει στη Γ΄ Γυμνασίου μας είπε ότι...
πρώτη φορά άκουγε για τον διαγωνισμό αυτό και πως καμία αναφορά δεν έγινε όλη τη χρονιά ούτε από την αρμόδια καθηγήτρια κα Δ.Μ. αλλά ούτε και από τους τρεις συμμετέχοντες μαθητές προς τους συμμαθητές τους.
Αποφασίσαμε λοιπόν να επισκεφτούμε στις 08/09/23 το 4ο Γυμνάσιο Κατερίνης για να ενημερωθούμε από την ίδια την καθηγήτρια κα Δ.Μ. για το πώς τελικά έγινε η επιλογή των μαθητών που θα συμμετείχαν. Η τέως αναπληρώτρια διευθύντρια κα Α.Π. τηλεφώνησε στην κα Δ.Μ. ενώπιον μας καθώς η τελευταία απουσίαζε με άδεια και σε ανοιχτή ακρόαση ερωτήθηκε με ποια κριτήρια επελέγησαν οι τρεις μαθητές. Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι τα ίδια τα παιδιά από μόνα τους ενδιαφέρθηκαν για ευρωπαϊκά προγράμματα γενικά και η κα Δ.Μ. τους πρότεινε κάποια διαθέσιμα και πάλι τα ίδια τα παιδιά επέλεξαν το συγκεκριμένο στο οποίο και διαγωνίστηκαν.
Τα ερωτήματά μας είναι τα εξής:
1 . Τα παιδιά από μόνα τους σκέφτηκαν ότι θέλουν να φτιάξουν ένα βιντεάκι για την ειρήνη; Μόνοι τους δηλαδή πήραν την πρωτοβουλία χωρίς καμία παρότρυνση και άλλη ενημέρωση;!!!!
2. Η υπεύθυνη καθηγήτρια γιατί δεν ενημέρωσε και τους υπόλοιπους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου για να δοθεί σε όλους η δυνατότητα να συμμετέχουν και να δείξουν τις ικανότητες τους σε έναν ευρωπαϊκό διαγωνισμό που απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές Γυμνασίων;
3. Θεωρείται αυτό διάκριση εκ μέρους της καθηγήτριας εις βάρος των υπόλοιπων μαθητών; Άραγε τα υπόλοιπα παιδιά που ποτέ δεν ενημερώθηκαν για την ύπαρξη αυτού του διαγωνισμού πως αισθάνθηκαν για ένα βραβείο που θα δοθεί σε τρεις συγκεκριμένους συμμαθητές τους ενώ αυτοί ΔΕΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ; Είναι αυτό διάκριση και μεροληπτική συμπεριφορά ή όχι; Άρα λοιπόν το σχολείο ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ εκπλήρωσε την αποστολή του, δηλαδή να διαπαιδαγωγεί εκτός των άλλων τους μαθητές και να τους μεταλαμπαδεύει αξίες όπως η διαφάνεια, η αξιοκρατία και η ευγενής άμιλλα προκειμένου να εξελιχθούν και σε πολίτες που θα τους χαρακτηρίζουν αυτές οι αρχές.