Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

Οι φωνές στα παιδιά είναι εξίσου επιβλαβείς όσο η σεξουαλική ή σωματική κακοποίηση σύμφωνα με νέα μελέτη


«Η λεκτική κακοποίηση στην παιδική ηλικία πρέπει απεγνωσμένα να αναγνωριστεί ως τρόπος κακοποίησης»

Μια νέα μελέτη, διαπίστωσε πώς το να φωνάζει κάποιος στα παιδιά μπορεί να είναι εξίσου επιβλαβές για εκείνα όσο και η σεξουαλική ή σωματική κακοποίηση.

 

Μάλιστα, η μελέτη, η οποία ανατέθηκε από τη βρετανική φιλανθρωπική οργάνωση Words Matter και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Child Abuse & Neglect, ζητά να αναγνωριστεί επίσημα η παιδική λεκτική κακοποίηση (CVA) ως «μορφή κακομεταχείρισης».

Για τη διαπίστωση αυτή, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Wingate στη Βόρεια Καρολίνα και το University College London (UCL) ανέλυσαν 166 μελέτες για τη λεκτική κακοποίηση.

Οι συγγραφείς της μελέτης διαπίστωσαν ότι τα θέματα ορισμού της κακοποίησης περιλάμβαναν «αρνητική ένταση, τόνο και περιεχόμενο ομιλίας και τον άμεσο αντίκτυπό τους».

Οι πιο συνηθισμένοι «δράστες» είναι οι γονείς, οι μητέρες και οι δάσκαλοι, σύμφωνα με τη μελέτη.

Ορισμένες από τις επιπτώσεις της λεκτικής κακοποίησης μπορεί να διαρκέσουν σε όλη τη ζωή του παιδιού.

Η κακοποίηση μπορεί να δημιουργήσει «υποκείμενες συναισθηματικές και ψυχολογικές επιπτώσεις», οι οποίες περιλαμβάνουν παχυσαρκία, αυξημένο κίνδυνο θυμού, κατάχρηση ουσιών, κατάθλιψη και αυτοτραυματισμό, αναφέρει το UCL σε ανακοίνωσή του.

Επί του παρόντος, τέσσερις κατηγορίες περιλαμβάνουν την παιδική κακομεταχείριση: σωματική κακοποίηση, σεξουαλική κακοποίηση, συναισθηματική κακοποίηση και παραμέληση.

Στη μελέτη παρατηρήθηκε ότι με την πάροδο των ετών, η συναισθηματική κακοποίηση στην παιδική ηλικία «έχει αυξηθεί σε συχνότητα».

«Η πρόληψη της κακομεταχείρισης των παιδιών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος με τον οποίο μπορούμε να μειώσουμε τον πολλαπλασιασμό των προβλημάτων ψυχικής υγείας των παιδιών», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής Peter Fonagy, επικεφαλής του Τμήματος Ψυχολογίας και Γλωσσικών Επιστημών στο UCL.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η αναγνώριση της CVA ως ένα είδος κακοποίησης αποτελεί «σημείο εκκίνησης» για τον εντοπισμό και την πρόληψή της.

Οι συγγραφείς της μελέτης προτείνουν επίσης την εκπαίδευση των ενηλίκων σχετικά με «τη σημασία της ασφάλειας, της υποστήριξης και της φροντίδας κατά τη διάρκεια της λεκτικής επικοινωνίας με τα παιδιά».

«Η λεκτική κακοποίηση στην παιδική ηλικία πρέπει απεγνωσμένα να αναγνωριστεί ως τρόπος κακοποίησης, λόγω των δια βίου αρνητικών συνεπειών», ανέφερε σε δήλωσή της η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια του Wingate, Shanta Dube.