Το πέμπτο δυστύχημα της ελληνικής πολιτικής αεροπορίας και το τέταρτο της Ολυμπιακής που βρισκόταν ήδη υπό κρατικό έλεγχο από τις αρχές του 1975, συνέβη σαν σήμερα το 1976, λίγο πιο έξω από την...
Η πρόσκρουση στο όρος «Φλάμπουρο»
Ο πιλότος προσπάθησε να βρει μια πιο ασφαλή δίοδο και κατέβασε το αεροπλάνο πιο χαμηλά, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην κορυφή «Φλάμπουρο» της οροσειράς του Σαρανταπόρου (1.379 μέτρα) και να συντριβεί. Από την έκρηξη «πετάχτηκαν» οι κάτοικοι του χωριού Μεταξάς πήγαν στον τόπο του δυστυχήματος, παρά τη χιονοθύελλα, ωστόσο αυτό αντίκρισαν ήταν φρικιαστικό: Το αεροσκάφος είχε κοπεί στα τρία και πτώματα καίγονταν σε μεγάλη ακτίνα, ενώ η μυρωδιά από καμένες σάρκες είχε κυριεύσει την περιοχή.
Φρουρούσαν τα πτώματα στους -10 βαθμούς κελσίου
Όταν έφτασαν τα σωστικά συνεργεία κατάλαβαν πως δεν υπήρχε περίπτωση να έχει σωθεί κανείς από τους επιβαίνοντες. Οπλισμένοι χωροφύλακες μάλιστα φρουρούσαν τα πτώματα όλο το βράδυ, με θερμοκρασίες 10 βαθμών υπό το μηδέν, για το φόβο επιδρομής λύκων και τσακαλιών. Τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος ήταν κυρίως νεαρά παιδιά, σπουδαστές που πήγαιναν να γραφτούν στα σημερινά ΤΕΙ, Στρατιώτες που επέστρεφαν στις μονάδες τους, ένας συνάδελφός τους που πήγαινε να πάρει το απολυτήριό του, μια νεόνυμφη, ένας πατέρας που επέστρεφε στο σπίτι του για πρωτοαντικρύσει το νεογέννητο παιδί του και δύο τραγουδίστριες που θα ξεκινούσαν σειρά εμφανίσεων στο κέντρο «Αδυναμία» της Κοζάνης.
Οι ευθύνες της Κυβερνήσεως Καραμανλή
Ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Ηλίας Ντέρος, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι το αεροδρόμιο της Κοζάνης «δεν είναι από τα καλά», ενώ ο υπουργός Συγκοινωνιών, Γεώργιος Βογιατζής, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση Καραμανλή θα διέθετε άμεσα 1 δισ. δραχμές για τη βελτίωση της τεχνικής υποδομής των αεροδρομίων.