Φωτεινή Στεφανοπούλου
Πώς θα υλοποιηθεί το έργο συνολικού προϋπολογισμού 553 εκ. ευρώ - Γενικός Διευθυντής Μυτιληναίος ΑΕ: Σε έργο παραχώρησης καμία τράπεζα δεν έχασε λεφτά
Βελτιώσεις οδικής ασφάλειας σε 5.000 θέσεις του οδικού δικτύου μήκους 10.000 χιλιομέτρων προγραμματίζει η Εγνατία Οδός ΑΕ.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στο...
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στο...
πάνελ για τη χρηματοδότηση των υποδομών του Thessaloniki Summit, το έργο συνολικού προϋπολογισμού 553 εκ. ευρώ θα υλοποιηθεί με δάνειο ύψους 250 εκ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο κόστος θα καλυφθεί με δημόσια δαπάνη.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος έκανε μια παρουσίαση της εταιρείας, η οποία, όπως είπε, επεκτείνεται με μελέτες σε όλη την Ευρώπη, ενώ σύντομα θα μπει στις χώρες της Μέσης Ανατολής και στην Ουκρανία. Ο ίδιος τόνισε πως η Εγνατία Οδός ΑΕ υλοποιεί έργα μεγάλης σημασίας στη Βόρεια Ελλάδα, όπως το Δράμα – Καβάλα, η σύνδεση του 6ου προβλήματα με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, αλλά και τη γέφυρα των Κήπων, η οποία μπαίνει στη φάση κατασκευής.
Ο πρόεδρος της εταιρείας σημείωσε πως παρότι η Εγνατία Οδός εισπράτει 3 λεπτά το χιλιόμετρο έναντι 6 λεπτών στους άλλους αυτοκινητόδρομους και τα έξοδά της αυξάνονται, δεδομένου ότι στον τελευταίο διαγωνισμό έλαβε έκπτωση μόλις 2%, έχει υψηλή κερδοφορία, κάτι που έλαβε υπόψη ο υποψήφιος παραχωρησιούχος.
Στη δύσκολη εξίσωση των χρηματοδοτήσεων για τα μεγάλα έργα υποδομής αναφέρθηκε ο Έλενος Καραΐνδρος, γενικός διευθυντής Στρατηγικής και Εξαγορών & Συγχωνεύσεων της Μυτιληναίος ΑΕ και πρόεδρος της Μ Παραχωρήσεις. «Καλούμαστε να διαχειριστούμε τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κράτους και τη δημιουργία νέων υποδομών, παράλληλα όμως πρέπει να έχουμε μία πειθαρχία, για να μην χρεώσουμε επόμενες γενιές», είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Καραΐνδρος πρόσθεσε ότι στην εξίσωση μπαίνει ο πληθωρισμός, το κόστος του χρήματος που ανεβαίνει, αλλά και το όριο που υπάρχει στο τι μπορεί να δώσει το τραπεζικό σύστημα. Τόνισε, πάντως, ότι τα έργα υποδομών έχουν πολύ καλό όφελος, αφού ο πολλαπλασιαστής στην οικονομία είναι πολύ μεγάλος, ενώ σε έργο παραχώρησης καμία τράπεζα δεν έχασε λεφτά.
Τις τέσσερις προϋποθέσεις για να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τα δίκτυα μεταφορών της βαλκανικής παρέθεσε ο Matej Zakonjšek, επικεφαλής της Μόνιμης Γραμματείας Μεταφορών των Δυτικών Βαλκανίων. Πρώτο, όπως είπε, είναι τα λιμάνια της περιοχής να είναι έτοιμα να υποδεχτούν τα εμπορεύματα που φέρνουν τα πλοία από τη Μέση Ανατολή μέσω της διώρυγας του Σουέζ, που αναγκάζονται να πηγαίνουν στο Γιβραλτάρ για να φτάσουν στη Νότια Ευρώπη. Δεύτερον θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό σύστημα σε ολόκληρο τον διάδρομο 8 και στον διάδρομο 10. Τρίτον, θα πρέπει να λυθούν τα ζητήματα με τις καθυστερήσεις που υπάρχουν για φορτηγά και επιβάτες στα σύνορα και τέταρτον, να οριστικοποιηθούν τα πρότυπα και οι προδιαγραφές με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ο κ. Zakonjšek ανέφερε πως στο σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν πολλά διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όμως προϋπόθεση για την αξιοποίησή τους είναι να υπάρχει ωριμότητα στα project «κι αυτό είναι το αδύναμο σημείο μας». Τόνισε επίσης ότι η συνεργασία πρέπει να πάει και πέρα από τις μεταφορές και να υιοθετηθεί στην ενέργεια και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος έκανε μια παρουσίαση της εταιρείας, η οποία, όπως είπε, επεκτείνεται με μελέτες σε όλη την Ευρώπη, ενώ σύντομα θα μπει στις χώρες της Μέσης Ανατολής και στην Ουκρανία. Ο ίδιος τόνισε πως η Εγνατία Οδός ΑΕ υλοποιεί έργα μεγάλης σημασίας στη Βόρεια Ελλάδα, όπως το Δράμα – Καβάλα, η σύνδεση του 6ου προβλήματα με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, αλλά και τη γέφυρα των Κήπων, η οποία μπαίνει στη φάση κατασκευής.
Ο πρόεδρος της εταιρείας σημείωσε πως παρότι η Εγνατία Οδός εισπράτει 3 λεπτά το χιλιόμετρο έναντι 6 λεπτών στους άλλους αυτοκινητόδρομους και τα έξοδά της αυξάνονται, δεδομένου ότι στον τελευταίο διαγωνισμό έλαβε έκπτωση μόλις 2%, έχει υψηλή κερδοφορία, κάτι που έλαβε υπόψη ο υποψήφιος παραχωρησιούχος.
Στη δύσκολη εξίσωση των χρηματοδοτήσεων για τα μεγάλα έργα υποδομής αναφέρθηκε ο Έλενος Καραΐνδρος, γενικός διευθυντής Στρατηγικής και Εξαγορών & Συγχωνεύσεων της Μυτιληναίος ΑΕ και πρόεδρος της Μ Παραχωρήσεις. «Καλούμαστε να διαχειριστούμε τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κράτους και τη δημιουργία νέων υποδομών, παράλληλα όμως πρέπει να έχουμε μία πειθαρχία, για να μην χρεώσουμε επόμενες γενιές», είπε χαρακτηριστικά. Ο κ. Καραΐνδρος πρόσθεσε ότι στην εξίσωση μπαίνει ο πληθωρισμός, το κόστος του χρήματος που ανεβαίνει, αλλά και το όριο που υπάρχει στο τι μπορεί να δώσει το τραπεζικό σύστημα. Τόνισε, πάντως, ότι τα έργα υποδομών έχουν πολύ καλό όφελος, αφού ο πολλαπλασιαστής στην οικονομία είναι πολύ μεγάλος, ενώ σε έργο παραχώρησης καμία τράπεζα δεν έχασε λεφτά.
Τις τέσσερις προϋποθέσεις για να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τα δίκτυα μεταφορών της βαλκανικής παρέθεσε ο Matej Zakonjšek, επικεφαλής της Μόνιμης Γραμματείας Μεταφορών των Δυτικών Βαλκανίων. Πρώτο, όπως είπε, είναι τα λιμάνια της περιοχής να είναι έτοιμα να υποδεχτούν τα εμπορεύματα που φέρνουν τα πλοία από τη Μέση Ανατολή μέσω της διώρυγας του Σουέζ, που αναγκάζονται να πηγαίνουν στο Γιβραλτάρ για να φτάσουν στη Νότια Ευρώπη. Δεύτερον θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό σύστημα σε ολόκληρο τον διάδρομο 8 και στον διάδρομο 10. Τρίτον, θα πρέπει να λυθούν τα ζητήματα με τις καθυστερήσεις που υπάρχουν για φορτηγά και επιβάτες στα σύνορα και τέταρτον, να οριστικοποιηθούν τα πρότυπα και οι προδιαγραφές με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ο κ. Zakonjšek ανέφερε πως στο σιδηροδρομικό δίκτυο υπάρχουν πολλά διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όμως προϋπόθεση για την αξιοποίησή τους είναι να υπάρχει ωριμότητα στα project «κι αυτό είναι το αδύναμο σημείο μας». Τόνισε επίσης ότι η συνεργασία πρέπει να πάει και πέρα από τις μεταφορές και να υιοθετηθεί στην ενέργεια και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
voria.gr