Οι στολές των εργαζόμενων σε αλυσίδες fast food είναι διαφορετικές ανάλογα με την εταιρεία. Ωστόσο, πάντα έχει ένα αξεσουάρ το οποίο είναι μοναδικό για τη συγκεκριμένη βιομηχανία. Σε...
οποιαδήποτε μεγάλη αλυσίδα, ο άνθρωπος που σου σερβίρει τα burgers ή τις πατάτες, συνήθως φοράει ένα καπέλο.
Και δεν πρόκειται μόνο για στυλ, αλλά και για κάτι παραπάνω. Οι αλυσίδες fast food πρέπει να χρησιμοποιούν κάτι που συγκρατεί τα μαλλιά των εργαζομένων, ώστε να συμμορφώνονται με τους υγειονομικούς κανονισμούς.
Τα καπέλα λοιπόν συγκρατούν τις τρίχες από το να πέσουν μέσα στο φαγητό, κάτι που θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο για την υγεία των πελατών αλλά και να κοστίσει αρκετά παραπάνω χρήματα στην εταιρεία.
Στην πολιτεία της Καλιφόρνια για παράδειγμα υπάρχει συγκεκριμένος νόμος για τα καπέλα στα εστιατόρια. Ο κώδικας υγείας και ασφάλειας λοιπόν αναφέρει πως «Όλοι οι εργαζόμενοι σε καταστήματα που ετοιμάζουν και σερβίρουν φαγητό πρέπει να φορούν κάτι που να συγκρατά τα μαλλιά τους, όπως καπέλα, καλύμματα, ή διχτάκια, τα οποία θα πρέπει να έχουν σχεδιαστεί και φοριούνται με σκοπό να συγκρατούν αποτελεσματικά τα μαλλιά από το να έρχονται σ επαφή με μη προσυσκευασμένο φαγητό, με καθαρό εξοπλισμό, με σκεύη και μη συσκευασμένα είδη μιας χρήσης».
Μπορεί να έχετε προσέξει ότι αυτό δεν συμβαίνει με κάθε εργαζόμενο. Σε μέρη όπου υπάρχουν θέσεις καθήμενων, οι μπάρμαν, οι υπεύθυνοι υποδοχής και αναμονής, μπορούν να εξαιρεθούν αν κόψουν πολύ κοντά τα μαλλιά τους ή αν τα πιάσουν προς τα πίσω, λόγω του ότι «παρουσιάζουν ελάχιστο κίνδυνο μόλυνσης των μη προσυσκευασμένων τροφίμων». Σε χώρους γρήγορου φαγητού, όπου όλο το προσωπικό είναι πιο πιθανό να μπαίνει και να βγαίνει από την κουζίνα όλη την ημέρα, απαιτείται η συγκράτηση των μαλλιών για τους ταμίες και τους διευθυντές καθώς και για τους μάγειρες.
Αυτοί οι κανονισμοί δεν εξηγούν ακριβώς γιατί οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα fast food φορούν καπέλα αντί π.χ. για διχτάκια. Εδώ παίζει κάποιον ρόλο και η αισθητική. Οι εταιρείες θεωρούν πως τα καπέλα μπορούν ευκολότερα να δείξουν το στιλ και τον επαγγελματισμό που θέλουν να προάγουν με τις στολές τους. Και μπορούν κάλλιστα να γίνουν μέρος του brand. Αλλά ο πραγματικός λόγος, είναι ένα κοινό μυστικό και αφορά τους κανόνες υγιεινής.
Και δεν πρόκειται μόνο για στυλ, αλλά και για κάτι παραπάνω. Οι αλυσίδες fast food πρέπει να χρησιμοποιούν κάτι που συγκρατεί τα μαλλιά των εργαζομένων, ώστε να συμμορφώνονται με τους υγειονομικούς κανονισμούς.
Τα καπέλα λοιπόν συγκρατούν τις τρίχες από το να πέσουν μέσα στο φαγητό, κάτι που θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο για την υγεία των πελατών αλλά και να κοστίσει αρκετά παραπάνω χρήματα στην εταιρεία.
Στην πολιτεία της Καλιφόρνια για παράδειγμα υπάρχει συγκεκριμένος νόμος για τα καπέλα στα εστιατόρια. Ο κώδικας υγείας και ασφάλειας λοιπόν αναφέρει πως «Όλοι οι εργαζόμενοι σε καταστήματα που ετοιμάζουν και σερβίρουν φαγητό πρέπει να φορούν κάτι που να συγκρατά τα μαλλιά τους, όπως καπέλα, καλύμματα, ή διχτάκια, τα οποία θα πρέπει να έχουν σχεδιαστεί και φοριούνται με σκοπό να συγκρατούν αποτελεσματικά τα μαλλιά από το να έρχονται σ επαφή με μη προσυσκευασμένο φαγητό, με καθαρό εξοπλισμό, με σκεύη και μη συσκευασμένα είδη μιας χρήσης».
Μπορεί να έχετε προσέξει ότι αυτό δεν συμβαίνει με κάθε εργαζόμενο. Σε μέρη όπου υπάρχουν θέσεις καθήμενων, οι μπάρμαν, οι υπεύθυνοι υποδοχής και αναμονής, μπορούν να εξαιρεθούν αν κόψουν πολύ κοντά τα μαλλιά τους ή αν τα πιάσουν προς τα πίσω, λόγω του ότι «παρουσιάζουν ελάχιστο κίνδυνο μόλυνσης των μη προσυσκευασμένων τροφίμων». Σε χώρους γρήγορου φαγητού, όπου όλο το προσωπικό είναι πιο πιθανό να μπαίνει και να βγαίνει από την κουζίνα όλη την ημέρα, απαιτείται η συγκράτηση των μαλλιών για τους ταμίες και τους διευθυντές καθώς και για τους μάγειρες.
Αυτοί οι κανονισμοί δεν εξηγούν ακριβώς γιατί οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα fast food φορούν καπέλα αντί π.χ. για διχτάκια. Εδώ παίζει κάποιον ρόλο και η αισθητική. Οι εταιρείες θεωρούν πως τα καπέλα μπορούν ευκολότερα να δείξουν το στιλ και τον επαγγελματισμό που θέλουν να προάγουν με τις στολές τους. Και μπορούν κάλλιστα να γίνουν μέρος του brand. Αλλά ο πραγματικός λόγος, είναι ένα κοινό μυστικό και αφορά τους κανόνες υγιεινής.