Εσείς το γνωρίζατε;
Το χειρόφρενο του αυτοκινήτου είναι πολύ απλό στη χρήση του, όμως πολλοί οδηγοί υποπίπτουν σε μια λάθος κίνηση.
Δύσκολα υπάρχει οδηγός που δεν γνωρίζει τη βασική λειτουργία του χειρόφρενου η οποία δεν είναι άλλη από την αποτροπή κύλισης ενός αυτοκινήτου όταν αυτό είναι σταθμευμένο.
Ο μοχλός που βρίσκεται συνήθως ανάμεσα στα καθίσματα συνδέεται με μια ντίζα με μεταλλικό καλώδιο, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με τα πίσω φρένα ενός αυτοκινήτου. Όταν σηκώνουμε το χειρόφρενο, η ντίζα τεντώνει και μπλοκάρει τα πίσω φρένα.
Όταν τραβάμε το χειρόφρενο προς τα επάνω, πολλοί οδηγοί πατούν το κουμπί που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του μοχλού, μιας και θεωρούν ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος προκειμένου να μην προκαλέσουν φθορά στον μηχανισμό.
Η ανησυχία έγκειται στο γεγονός ότι όταν τραβάμε το χειρόφρενο δίχως να πατήσουμε το κουμπί τότε ακούμε έναν οδοντωτό ήχο, ο οποίος οφείλεται στην τριβή μιας ασφάλειας πάνω στα «δοντάκια» του μηχανισμού (καστάνια).
Αντιθέτως, όταν πατάμε το κουμπί στον μοχλό κατά την άρση του τελευταίου, τότε η ασφάλεια δεν έρχεται σε επαφή με τον οδοντωτό μηχανισμό και ως εκ τούτου αυτός ο ανησυχητικός ήχος απουσιάζει.
Σε αντίθεση, ωστόσο, με ό,τι πολλοί πιστεύουν, η τριβή της ασφάλειας με τα «δοντάκια» του μηχανισμού δεν προκαλεί φθορά, καθώς και οι δύο μηχανισμοί είναι κατασκευασμένοι για να αντέχουν πολλά χρόνια.
Αδιάψευστο μάρτυρα συνιστά το παρακάτω βίντεο, όπου πρωταγωνιστεί ένα αυτοκίνητο 17 ετών που έχει διανύσει πάνω από 160.000 χλμ. Όπως εξηγεί ο κάτοχός του, η τριβή μεταξύ των δύο μεταλλικών μερών είναι τόσο ανεπαίσθητη που δεν συντρέχει ο παραμικρός λόγος ανησυχίας.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι τα μηχανικά χειρόφρενα πνέουν τα λοίσθιά τους, μιας και αντικαθίστανται από τα ηλεκτρικά τα οποία προσφέρουν επιπλέον ευκολία και ασφάλεια – δεδομένου σε κάποια μοντέλα ενεργοποιούνται αυτόματα.