Δευτέρα 1 Απριλίου 2024

Βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν η πρόταση Κασσελάκη για διεθνείς παρατηρητές στις ευρωεκλογές

 

Νότης Μαριάς

Βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν αποτελεί η πρόταση Κασσελάκη με την οποία επιμένει «στη διενέργεια εκλογών- και των ευρωεκλογών- με την παρουσία διεθνών παρατηρητών».

Και αυτό γιατί... 

 
η Τουρκία θα βρει πλέον την ευκαιρία να ζητήσει να αποστείλει η Άγκυρα Τούρκους παρατηρητές στη Θράκη προκειμένου να διασφαλίσει δήθεν τα εκλογικά δικαιώματα της θρησκευτικής μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης κατά τις προσεχείς ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου. Πολύ δε περισσότερο καθώς ο Ερντογάν εντελώς παράνομα ισχυρίζεται ότι στη Θράκη υπάρχει δήθεν «τουρκική» μειονότητα.

Αυτά δήλωσα σε συνεντεύξεις μου στο τηλεοπτικό Δίκτυο Σερρών, στον ραδιοφωνικό σταθμό Κανάλι Ένα του Πειραιά και στην εφημερίδα Political στις 25, 26 και 27 Μαρτίου αντίστοιχα.

Και συνέχισα επισημαίνοντας ότι εφόσον ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει θέμα διαβλητότητας των ευρωεκλογών αυτό που θα έπρεπε να θέσει επί τάπητος είναι η έξοδος της Singular Logic από τις διαδικασίες συγκέντρωσης και μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων των ευρωεκλογών και των εθνικών εκλογών, δράση την οποία έχει αναλάβει από το 1981!!!

Επιπλέον από την πλευρά μας πέραν της παραπάνω εξόδου της Singular Logic ζητήσαμε τον διορισμό Υπηρεσιακού Υπουργού Εσωτερικών, Υπηρεσιακού Υπουργού Δικαιοσύνης και Υπηρεσιακού Υπουργού Προστασίας του Πολίτη καθώς επίσης και τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής ενόψει των ευρωεκλογών.

Πλην όμως ακόμη και σήμερα τα εν λόγω ζητήματα δεν έχουν τεθεί εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ παρά και την συνέντευξη Κασσελάκη στην τηλεόραση του ALFA στις 31/3/2024 ο οποίος συνέχισε τα περί διεθνών παρατηρητών στις ευρωεκλογές και στις εθνικές εκλογές.

Πρόκειται λοιπόν για μια πολιτική γκάφα ολκής από τον Στέφανο Κασσελάκη, τη στιγμή που ακόμη και σήμερα στο επίσημο site του Υπουργείου Εξωτερικών της Τουρκίας και υπό τον τίτλο «πολιτική εκπροσώπηση της μειονότητας» η Άγκυρα συνεχίζει να καταγγέλλει ότι το 1990 «εισήχθη τροποποίηση στον Εκλογικό Κώδικα στην Ελλάδα, μέσω της οποίας εφαρμόζεται το εθνικό όριο του 3% και για την εκλογή ανεξάρτητων υποψηφίων. Αυτό έχει περιορίσει την ικανότητα» της μουσουλμανικής μειονότητας «να στέλνει ανεξάρτητους εκπροσώπους στο Κοινοβούλιο».

Επιπλέον η Τουρκία διαμαρτύρεται γιατί στις ευρωεκλογές του 2014 το κόμμα που είχε ιδρύσει ο Σαδίκ αν και πήρε όπως υποστηρίζει 12% στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εντούτοις δεν εξέλεξε ευρωβουλευτή λόγω του εκλογικού ορίου του 3% το οποίο πάντα σύμφωνα με την Άγκυρα δήθεν περιορίζει την δυνατότητα της θρησκευτικής μουσουλμανικής μειονότητας να εκλέγει πλέον ανεξάρτητους βουλευτές είτε στην ελληνική βουλή είτε στην ευρωβουλή. Περαιτέρω η Άγκυρα επισημαίνει ότι έτσι τα μέλη της θρησκευτικής μουσουλμανικής μειονότητας αναγκάζονται δήθεν να υποβάλλουν υποψηφιότητα για βουλευτές μέσα από τα «κυρίαρχα πολιτικά κόμματα».

Μάλιστα, πρέπει να τονιστεί ότι ο ανεξάρτητος εκλογικός συνδυασμός ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ που ιδρύθηκε το 1989 επίσης από τον Σαδίκ είχε προσφύγει μέσω δύο υποψηφίων του το 1993 ενώπιον του Εκλογοδικείου ζητώντας την ακύρωση εκλογής βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κατά τις τότε εθνικές εκλογές με τον ισχυρισμό ότι έπρεπε να εκλεγεί ο υποψήφιος του συνδυασμού της θρησκευτικής μουσουλμανικής μειονότητας ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ μιας και το εκλογικό όριο του 3% οδηγούσε σε δήθεν δυσμενή μεταχείριση της αναγνωρισμένης με τη σύμβαση της Λωζάνης θρησκευτικής μουσουλμανικής μειονότητας στο νομό Ροδόπη».

Η ένσταση αυτή του εν λόγω εκλογικού συνδυασμού του Σαδίκ απορρίφθηκε από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο με την υπ΄ αρίθμ. 11/1994 Απόφασή του.

Ειδικότερα το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο πέραν των άλλων αποφάνθηκε: «Τέλος δεν τίθεται θέμα δυσμενούς μεταχειρίσεως της αναγνωρισμένης με τη σύμβαση της Λωζάνης θρησκευτικής μουσουλμανικής, μειονότητας στο Νομό Ροδόπης, γιατί όπως έχει ήδη λεχθεί το όριο του 3% τίθεται αντικειμενικά και απρόσωπα».

Πλην όμως η Άγκυρα όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζει την επιθετική της πολιτική ενάντια στην Πατρίδα μας προσπαθώντας να αξιοποιήσει ως πολιορκητικό κριό την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης με ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της πολιτικής της εκπροσώπησης στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Για τον λόγο αυτόν είναι βέβαιο ότι θα πράξει τα πάντα προκειμένου να πετύχει αυτόν τον άνομο σκοπό της, προωθώντας με κάθε τρόπο ιδίως την πρόταση περί της δυνατότητας εκλογής «ανεξάρτητων υποψηφίων» με παράλληλη κατάργηση ή μείωση, σε σχέση μόνο γι΄ αυτούς, του εκλογικού ορίου του 3%, το οποίο κατά τα λοιπά η Άγκυρα επιθυμεί να διατηρηθεί σε σχέση με την είσοδο πολιτικών κομμάτων στην Βουλή.

Πολύ δε περισσότερο καθώς σύμφωνα με τον Τσαβούσογλου το τουρκικό κράτος αποτελεί δήθεν εγγυήτρια δύναμη των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης, την οποία μάλιστα ο Τσαβούσογλου είχε χαρακτηρίσει ως δήθεν «τουρκική μειονότητα».

Επίσης και ο νέος υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας Χακάν Φιντάν και αυτός με τη σειρά του τον Νοέμβριο του 2023 μίλησε για δήθεν «τουρκική» μειονότητα στη Δυτική Θράκη επισημαίνοντας ότι αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης Ερντογάν.

Ο ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να καλύψει την παραπάνω πολιτική γκάφα του Κασσελάκη περί διεθνών παρατηρητών στις ευρωεκλογές αναφέρθηκε στους παρατηρητές του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ) που βρέθηκαν στη χώρα μας κατά τις πρόσφατες εθνικές εκλογές και μάλιστα προσκόμισε στη Βουλή και την σχετική από 21/11/2023 «Έκθεση της Αποστολής Αξιολόγησης των Εκλογών της 21ης Μαΐου 2023».

Πλην όμως από την Έκθεση αυτή σαφώς προκύπτει ότι «ο εκλογικός νόμος δεν προβλέπει ρητά παρατηρητές, εγχώριους ή διεθνείς στην Ελλάδα» (σελίδα 24 Έκθεσης). Παρά ταύτα η χώρα μας επιτρέπει παρατηρητές του ΟΑΣΕ κατά τις εθνικές εκλογές, πλην όμως το πράττει σε εντελώς εθελοντική βάση και όχι ως απόρροια κάποιας σχετικής δήθεν διεθνούς υποχρέωσης.

Επιπλέον η όποια διαπίστευση των εν λόγω παρατηρητών του ΟΑΣΕ αποτελεί ανέκκλητο μονομερές δικαίωμα της Ελλάδας το οποίο δεν υπόκειται στην κρίση ουδενός διεθνούς οργανισμού. Ως εκ τούτου σε περίπτωση προσπάθειας της Άγκυρας να εμφιλοχωρήσει στην όλη διαδικασία παρουσίας παρατηρητών του ΟΑΣΕ προκειμένου να εφεύρει θέματα δήθεν εκλογικών παραβιάσεων εις βάρος της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, η Αθήνα διαθέτει τα πολιτικά και θεσμικά εργαλεία προκειμένου να αποκρούσει μια τέτοια προβοκάτσια της Τουρκίας εν τη γενέσει της, αρνούμενη τις σχετικές διαπιστεύσεις των παρατηρητών.

Άλλωστε και παρά τις περί του αντιθέτου επισημάνσεις της Έκθεσης στη σελ. 24, η μη πρόβλεψη διεθνών παρατηρητών και μάλιστα σε όλα τα στάδια της εκλογικής διαδικασίας δεν αντιβαίνει στην Παράγραφο 8 του κατά τα άλλα μη νομικά δεσμευτικού Εγγράφου της Κοπεγχάγης του ΟΑΣΕ του 1990, καθώς εκεί επισημαίνεται ότι η πρόσκληση παρατηρητών που προέρχονται από άλλα κράτη του ΟΑΣΕ γίνεται μόνο «στο βαθμό που επιτρέπεται από το νόμο», δηλαδή ανήκει στην διακριτική ευχέρεια του οικείου κράτους η θέσπιση ή μη σχετικής νομοθετική πρόβλεψης για παρατηρητές.

Για τον λόγο αυτόν άλλωστε στις σελ. 24 και 28 της σχετικής Έκθεσης του ΟΑΣΕ ο Οργανισμός αναγκάζεται να διατυπώσει την παρακάτω Σύσταση: «Ο νόμος θα πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να προβλέπει ρητά την παρατήρηση από εγχώριους και διεθνείς οργανισμούς, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του ΟΑΣΕ».

Επιπλέον η Έκθεση στη σελ. 27 διατυπώνει ως Σύσταση τη μείωση του εκλογικού ορίου του 3% αλλά μόνο για την εκλογή ανεξάρτητων υποψηφίων!!! κάτι άλλωστε που παγίως επιδιώκει και η Άγκυρα.

Η συνέχεια λοιπόν επί της οθόνης με την Άγκυρα να περιμένει την κατάλληλη ευκαιρία να αξιοποιήσει κατά το δοκούν την πολιτική γκάφα ολκής του Στέφανου Κασσελάκη για διεθνείς παρατηρητές κατά τις προσεχείς ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου 2024 αλλά και τις εθνικές εκλογές, όποτε και αν γίνουν αυτές.