Σύμφωνα με την ψυχολογία, όταν αποκαλύπτουμε κάποιες πτυχές της ζωής μας μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά ο τρόπος που μας βλέπουν οι άνθρωποι γύρω μας. Οι άνθρωποι είμαστε εκ φύσεως κοινωνικά όντα και θέλουμε να επικοινωνούμε με τους γύρω μας. Για να συνδεθούμε πιο προσωπικά μπορεί να μοιραστούμε ακόμα και προσωπικές πληροφορίες.
Υπάρχει όμως...΄
μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην κοινωνικότητα, τη φιλική διάθεση, και την υπερβολική αποκάλυψη λεπτομερειών. Η παραβίαση αυτού του ορίου μπορεί να βλάψει την αξιοπιστία και το κύρος σας, ιδίως στην δουλειά.
Άλλωστε στον χώρο της εργασίας, ζητούμενο είναι η διατήρηση μιας όσο το δυνατόν περισσότερο επαγγελματικής εικόνας.
Τα 8 πράγματα που δεν πρέπει να αποκαλύπτετε για τον εαυτό σας στη δουλειά:
-Τους προσωπικούς σας καημούς
-Την οικονομική σας κατάσταση
-Τις πολιτικές σας πεποιθήσεις
-Λάθη του παρελθόντος
-Οικογενειακά θέματα
-Τις ανασφάλειές σας
-Προβλήματα υγείας
-Αρνητικές αντιλήψεις για τη δουλειά ή για συναδέλφους
Πώς αυτές οι 8 προσωπικές πτυχές μπορεί να επιδράσουν δυσμενώς στην εικόνα που έχουν οι συνάδελφοί σας για εσάς; Ας δούμε κάθε μία ξεχωριστά.
Τους προσωπικούς σας καημούς
Όλοι μας αντιμετωπίζουμε προκλήσεις και δυσκολίες. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα παράπονο. Οι προσωπικοί μας καημοί, είναι καλό να μην γνωστοποιούνται στον χώρο της εργασίας.
Σύμφωνα με την ψυχολογία, οι άνθρωποι συνδέουν την αρνητικότητα με τα άτομα που την εκπέμπουν. Έτσι, αν παραπονιέστε στη δουλειά σας, οι συνάδελφοι αναπόφευκτα, θα αρχίσουν να σας βλέπουν αρνητικά.
Αν οι συνεργάτες σας, αρχίσουν να πιστεύουν ότι είστε δύσκολος άνθρωπος, δεν θα θέλουν να δουλέψουν μαζί σας, ή θα σας αποφεύγουν. Έτσι, θα οδηγήσετε την επαγγελματική σας αξιοπιστία στην καταστροφή.
Την οικονομική σας κατάσταση
Η συζήτηση της οικονομικής σας κατάστασης στη δουλειά δίνει την εντύπωση ανώριμου ανθρώπου. Ρισκάρετε το ενδεχόμενο οι συνάδελφοί σας να σας χαρακτηρίσουν, ή ακόμη και να σας κοιτούν με οίκτο.
Οι ψυχολόγοι, μας προειδοποιούν ότι οι συζητήσεις σχετικά με την οικονομική κατάσταση στον χώρο της εργασίας, δημιουργεί διχασμό, πυροδοτεί αισθήματα ανισότητας και αδικίας και, αναπόδραστα, δημιουργεί θυμό.
Αν θέλετε να διατηρήσετε ακέραιη την επαγγελματική σας φήμη, αποφύγετε κάθε συζήτηση ή υπαινιγμό για την οικονομική σας κατάσταση. Αποφύγετε κάθε είδους μελοδραματισμούς, ψιθύρους ή κουτσομπολιά.
Τις πολιτικές σας πεποιθήσεις
Η πολιτική, ειδικά στις μέρες μας, είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα.
Ψυχολογικές έρευνες μας πληροφορούν ότι, οι πολιτικές συζητήσεις στον χώρο της εργασίας, ευθύνονται για τη δημιουργία άσκοπων εντάσεων και συγκρούσεων.
Έχετε υπόψη σας ότι, ορισμένοι απ’ τους συναδέλφους σας μπορεί να είναι φανατισμένοι. Ο χώρος της εργασίας πρέπει να παραμένει ουδέτερος.
Λάθη του παρελθόντος
Όλοι έχουν κάνει λάθη, όμως, ο εργασιακός χώρος δεν είναι ο κατάλληλος για να συζητάτε και να αναλύετε σφάλματα που έχετε διαπράξει στο παρελθόν.
Η αναφορά σας στα λάθη σας μπορεί να δημιουργήσει την εικόνα του επιφανειακού ανθρώπου, χωρίς επαγγελματισμό ή ικανότητα.
Βέβαια, οφείλετε ν’ αναλαμβάνετε την ευθύνη των πράξεων σας και να παραδέχεστε τα λάθη σας, όμως η αναφορά τους στον χώρο της δουλειάς μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την εικόνα σας. Θεωρήστε τα λάθη του παρελθόντος ως μαθήματα και πηγή γνώσης.
Έτσι, δείχνετε ότι είστε άνθρωπος αισιόδοξος, ώριμος και διορατικός.
Οικογενειακά θέματα
Οι οικογενειακές εντάσεις και τα προβλήματα είναι κομμάτι της ανθρώπινης εμπειρίας. Η συζήτηση των οικογενειακών σας ζητημάτων στη δουλειά μπορεί να δημιουργήσει αρνητικές δυναμικές.
Μπορεί να υποχρεώσετε, άθελά σας, τους συναδέλφους σας να εκφράσουν τη γνώμη τους, να πάρουν θέση, να σας συμβουλεύσουν ή να σας παρηγορήσουν, με κόστος για τον επαγγελματισμό και την εικόνα σας.
Άλλωστε, η συζήτηση των οικογενειακών σας στον εργασιακό χώρο, μπορεί να κάνει τους άλλους να θεωρήσουν ότι δεν είστε συγκεντρωμένοι στη δουλειά σας, μια εντύπωση που δεν πρέπει επ’ ουδενί να δημιουργήσετε.
Τις ανασφάλειές σας
Όταν τονίζετε τις προσωπικές σας ανασφάλειες στις συζητήσεις σας με τους συναδέλφους, κάποια στιγμή θα αρχίσουν να σας θεωρούν ως ανάξιους, ή λιγότερο ικανούς απ’ ό,τι είστε.
Η υποτίμηση του εαυτού σας, σας πλήξει και την εικόνα που διαμορφώνουν οι άλλοι για εσάς. Εστιάστε τα δυνατά σας σημεία και προσπαθήστε μόνος σας να βελτιώσετε τα αδύναμα σημεία σας, χωρίς να τα διατυμπανίζετε.
Προβλήματα υγείας
Αν δεν πρόκειται για κάποιο ζήτημα που επιδρά άμεσα στην ικανότητά σας να εργαστείτε, ή στην ποιότητα της δουλειάς σας, καλό είναι να μην μοιράζεστε θέματα υγείας στη δουλειά.
Η συζήτηση προβλημάτων υγείας, δημιουργεί αμηχανία στους συναδέλφους και ίσως τους κάνει να πιστέψουν ότι είστε λιγότερο ικανός, ή και αναξιόπιστος.
Κρατήστε ιδιωτικά τα θέματα που αφορούν την υγεία σας. Η διακριτικότητα είναι αναγκαία στο εργασιακό περιβάλλον.
Αρνητικές αντιλήψεις για τη δουλειά ή για συναδέλφους
Όσο και αν μισείτε τη δουλειά σας, ή δεν αντέχετε έναν συγκεκριμένο συνάδελφο, μην κάνετε ποτέ το λάθος να εκφράσετε αρνητικές απόψεις στο εργασιακό περιβάλλον.
Αυτού του είδους οι συζητήσεις δημιουργούν ένα τοξικό κλίμα, βλάπτουν το όνομα και τις επαγγελματικές σας σχέσεις, ενώ μπορεί ακόμη και να διακυβεύσουν την εργασιακή σας ασφάλεια και σταθερότητα. Διατηρήσετε ακέραιη την επαγγελματική σας εικόνα και τη θετική σας διάθεση.
Σε ένα εργασιακό περιβάλλον, οι άνθρωποι πρέπει να έχουν επίγνωση των περίπλοκων σχέσεων ανάμεσα στο μοίρασμα προσωπικών πληροφοριών και τη δημιουργία εντυπώσεων. Η κατανόηση του συσχετισμού αυτού, μπορεί να θέσει το άτομο στη σωστή επαγγελματική τροχιά.
Κάθε προσωπική επικοινωνία που μοιράζεστε συμβάλλει στη διαμόρφωση της επαγγελματικής σας εικόνας. Μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σχέσεις, μπορεί όμως και να δημιουργήσει πόλωση ή αμηχανία στο στενό εργασιακό σας περιβάλλον, ή να οδηγήσει τους ανθρώπους να δημιουργήσουν μια δυσμενή εικόνα προς το πρόσωπό σας.
Το μυστικό είναι η σωστή ισορροπία. Η τέχνη της επαγγελματικής επικοινωνίας, είναι η ακριβώς η χρυσή τομή ανάμεσα σε όσα πρέπει να κρατάτε ιδιωτικά και σε θέματα που μπορείτε να μοιραστείτε.
Στόχος είναι η δημιουργία αυθεντικών και ουσιαστικών επαγγελματικών σχέσεων, χωρίς να παραβιάζονται τα όρια.
Άλλωστε στον χώρο της εργασίας, ζητούμενο είναι η διατήρηση μιας όσο το δυνατόν περισσότερο επαγγελματικής εικόνας.
Τα 8 πράγματα που δεν πρέπει να αποκαλύπτετε για τον εαυτό σας στη δουλειά:
-Τους προσωπικούς σας καημούς
-Την οικονομική σας κατάσταση
-Τις πολιτικές σας πεποιθήσεις
-Λάθη του παρελθόντος
-Οικογενειακά θέματα
-Τις ανασφάλειές σας
-Προβλήματα υγείας
-Αρνητικές αντιλήψεις για τη δουλειά ή για συναδέλφους
Πώς αυτές οι 8 προσωπικές πτυχές μπορεί να επιδράσουν δυσμενώς στην εικόνα που έχουν οι συνάδελφοί σας για εσάς; Ας δούμε κάθε μία ξεχωριστά.
Τους προσωπικούς σας καημούς
Όλοι μας αντιμετωπίζουμε προκλήσεις και δυσκολίες. Όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα παράπονο. Οι προσωπικοί μας καημοί, είναι καλό να μην γνωστοποιούνται στον χώρο της εργασίας.
Σύμφωνα με την ψυχολογία, οι άνθρωποι συνδέουν την αρνητικότητα με τα άτομα που την εκπέμπουν. Έτσι, αν παραπονιέστε στη δουλειά σας, οι συνάδελφοι αναπόφευκτα, θα αρχίσουν να σας βλέπουν αρνητικά.
Αν οι συνεργάτες σας, αρχίσουν να πιστεύουν ότι είστε δύσκολος άνθρωπος, δεν θα θέλουν να δουλέψουν μαζί σας, ή θα σας αποφεύγουν. Έτσι, θα οδηγήσετε την επαγγελματική σας αξιοπιστία στην καταστροφή.
Την οικονομική σας κατάσταση
Η συζήτηση της οικονομικής σας κατάστασης στη δουλειά δίνει την εντύπωση ανώριμου ανθρώπου. Ρισκάρετε το ενδεχόμενο οι συνάδελφοί σας να σας χαρακτηρίσουν, ή ακόμη και να σας κοιτούν με οίκτο.
Οι ψυχολόγοι, μας προειδοποιούν ότι οι συζητήσεις σχετικά με την οικονομική κατάσταση στον χώρο της εργασίας, δημιουργεί διχασμό, πυροδοτεί αισθήματα ανισότητας και αδικίας και, αναπόδραστα, δημιουργεί θυμό.
Αν θέλετε να διατηρήσετε ακέραιη την επαγγελματική σας φήμη, αποφύγετε κάθε συζήτηση ή υπαινιγμό για την οικονομική σας κατάσταση. Αποφύγετε κάθε είδους μελοδραματισμούς, ψιθύρους ή κουτσομπολιά.
Τις πολιτικές σας πεποιθήσεις
Η πολιτική, ειδικά στις μέρες μας, είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα.
Ψυχολογικές έρευνες μας πληροφορούν ότι, οι πολιτικές συζητήσεις στον χώρο της εργασίας, ευθύνονται για τη δημιουργία άσκοπων εντάσεων και συγκρούσεων.
Έχετε υπόψη σας ότι, ορισμένοι απ’ τους συναδέλφους σας μπορεί να είναι φανατισμένοι. Ο χώρος της εργασίας πρέπει να παραμένει ουδέτερος.
Λάθη του παρελθόντος
Όλοι έχουν κάνει λάθη, όμως, ο εργασιακός χώρος δεν είναι ο κατάλληλος για να συζητάτε και να αναλύετε σφάλματα που έχετε διαπράξει στο παρελθόν.
Η αναφορά σας στα λάθη σας μπορεί να δημιουργήσει την εικόνα του επιφανειακού ανθρώπου, χωρίς επαγγελματισμό ή ικανότητα.
Βέβαια, οφείλετε ν’ αναλαμβάνετε την ευθύνη των πράξεων σας και να παραδέχεστε τα λάθη σας, όμως η αναφορά τους στον χώρο της δουλειάς μπορεί να επηρεάσει δυσμενώς την εικόνα σας. Θεωρήστε τα λάθη του παρελθόντος ως μαθήματα και πηγή γνώσης.
Έτσι, δείχνετε ότι είστε άνθρωπος αισιόδοξος, ώριμος και διορατικός.
Οικογενειακά θέματα
Οι οικογενειακές εντάσεις και τα προβλήματα είναι κομμάτι της ανθρώπινης εμπειρίας. Η συζήτηση των οικογενειακών σας ζητημάτων στη δουλειά μπορεί να δημιουργήσει αρνητικές δυναμικές.
Μπορεί να υποχρεώσετε, άθελά σας, τους συναδέλφους σας να εκφράσουν τη γνώμη τους, να πάρουν θέση, να σας συμβουλεύσουν ή να σας παρηγορήσουν, με κόστος για τον επαγγελματισμό και την εικόνα σας.
Άλλωστε, η συζήτηση των οικογενειακών σας στον εργασιακό χώρο, μπορεί να κάνει τους άλλους να θεωρήσουν ότι δεν είστε συγκεντρωμένοι στη δουλειά σας, μια εντύπωση που δεν πρέπει επ’ ουδενί να δημιουργήσετε.
Τις ανασφάλειές σας
Όταν τονίζετε τις προσωπικές σας ανασφάλειες στις συζητήσεις σας με τους συναδέλφους, κάποια στιγμή θα αρχίσουν να σας θεωρούν ως ανάξιους, ή λιγότερο ικανούς απ’ ό,τι είστε.
Η υποτίμηση του εαυτού σας, σας πλήξει και την εικόνα που διαμορφώνουν οι άλλοι για εσάς. Εστιάστε τα δυνατά σας σημεία και προσπαθήστε μόνος σας να βελτιώσετε τα αδύναμα σημεία σας, χωρίς να τα διατυμπανίζετε.
Προβλήματα υγείας
Αν δεν πρόκειται για κάποιο ζήτημα που επιδρά άμεσα στην ικανότητά σας να εργαστείτε, ή στην ποιότητα της δουλειάς σας, καλό είναι να μην μοιράζεστε θέματα υγείας στη δουλειά.
Η συζήτηση προβλημάτων υγείας, δημιουργεί αμηχανία στους συναδέλφους και ίσως τους κάνει να πιστέψουν ότι είστε λιγότερο ικανός, ή και αναξιόπιστος.
Κρατήστε ιδιωτικά τα θέματα που αφορούν την υγεία σας. Η διακριτικότητα είναι αναγκαία στο εργασιακό περιβάλλον.
Αρνητικές αντιλήψεις για τη δουλειά ή για συναδέλφους
Όσο και αν μισείτε τη δουλειά σας, ή δεν αντέχετε έναν συγκεκριμένο συνάδελφο, μην κάνετε ποτέ το λάθος να εκφράσετε αρνητικές απόψεις στο εργασιακό περιβάλλον.
Αυτού του είδους οι συζητήσεις δημιουργούν ένα τοξικό κλίμα, βλάπτουν το όνομα και τις επαγγελματικές σας σχέσεις, ενώ μπορεί ακόμη και να διακυβεύσουν την εργασιακή σας ασφάλεια και σταθερότητα. Διατηρήσετε ακέραιη την επαγγελματική σας εικόνα και τη θετική σας διάθεση.
Σε ένα εργασιακό περιβάλλον, οι άνθρωποι πρέπει να έχουν επίγνωση των περίπλοκων σχέσεων ανάμεσα στο μοίρασμα προσωπικών πληροφοριών και τη δημιουργία εντυπώσεων. Η κατανόηση του συσχετισμού αυτού, μπορεί να θέσει το άτομο στη σωστή επαγγελματική τροχιά.
Κάθε προσωπική επικοινωνία που μοιράζεστε συμβάλλει στη διαμόρφωση της επαγγελματικής σας εικόνας. Μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σχέσεις, μπορεί όμως και να δημιουργήσει πόλωση ή αμηχανία στο στενό εργασιακό σας περιβάλλον, ή να οδηγήσει τους ανθρώπους να δημιουργήσουν μια δυσμενή εικόνα προς το πρόσωπό σας.
Το μυστικό είναι η σωστή ισορροπία. Η τέχνη της επαγγελματικής επικοινωνίας, είναι η ακριβώς η χρυσή τομή ανάμεσα σε όσα πρέπει να κρατάτε ιδιωτικά και σε θέματα που μπορείτε να μοιραστείτε.
Στόχος είναι η δημιουργία αυθεντικών και ουσιαστικών επαγγελματικών σχέσεων, χωρίς να παραβιάζονται τα όρια.
Πηγή: enikos.gr