Βαθιά το χέρι στην τσέπη κινδυνεύουν να βάλουν χιλιάδες οδηγοί που προβαίνουν σε μια παράνομη και ιδιαίτερα επικίνδυνη ενέργεια πίσω από το τιμόνι.
Συνθήκες ζούγκλας επικρατούν καθημερινά στους δρόμους της χώρας, με πολλούς οδηγούς να αδιαφορούν πλήρως για...
τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπονομεύοντας την οδική ασφάλεια.
Μία από τις καθημερινές συνήθειες πολλων οδηγών είναι και η εκτέλεση αναστροφής, δηλαδή η επιτόπια στροφή 180 μοιρών. Πρόκειται για έναν μεγάλο ελιγμό που για να πραγματοποιηθεί απαιτεί την κατάληψη και των δύο ρευμάτων του δρόμου, δεδομένου ότι γίνεται για την αλλαγή κατεύθυνσης.
Αυτός είναι και ο λόγος που η αναστροφή επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένα σημεία ενός δρόμου, αφού οπουδήποτε αλλού η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος αυξάνεται δραστικά για διάφορους λόγους.
Για παράδειγμα σε έναν επαρχιακό δρόμο με διπλή διαχωριστική γραμμή η αναστροφή μπορεί να αιφνιδιάσει τους οδηγούς και στα δύο ρεύματα, οι οποίοι δεν περιμένουν αυτή την κίνηση ή/και δεν έχουν την ορατότητα που απαιτείται, προκειμένου να εντοπίσουν έγκαιρα το όχημα που αλλάζει παράνομα κατεύθυνση.
Το φαινόμενο της επιτόπια στροφής 180 μοιρών παρατηρείται έντονα και σε αστικό περιβάλλον, με πολλούς οδηγούς να καταφεύγουν στην εν λόγω πρακτική είτε προκειμένου να αποφύγουν έναν μποτιλιαρισμένο δρόμο, είτε επειδή θέλουν να αλλάξουν κατεύθυνση αλλά δεν έχουν την υπομονή να περιηγηθούν στα στενά ώστε να το πράξουν με νόμιμο τρόπο.
Τα πρόστιμα
Μία από τις καθημερινές συνήθειες πολλων οδηγών είναι και η εκτέλεση αναστροφής, δηλαδή η επιτόπια στροφή 180 μοιρών. Πρόκειται για έναν μεγάλο ελιγμό που για να πραγματοποιηθεί απαιτεί την κατάληψη και των δύο ρευμάτων του δρόμου, δεδομένου ότι γίνεται για την αλλαγή κατεύθυνσης.
Αυτός είναι και ο λόγος που η αναστροφή επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένα σημεία ενός δρόμου, αφού οπουδήποτε αλλού η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος αυξάνεται δραστικά για διάφορους λόγους.
Για παράδειγμα σε έναν επαρχιακό δρόμο με διπλή διαχωριστική γραμμή η αναστροφή μπορεί να αιφνιδιάσει τους οδηγούς και στα δύο ρεύματα, οι οποίοι δεν περιμένουν αυτή την κίνηση ή/και δεν έχουν την ορατότητα που απαιτείται, προκειμένου να εντοπίσουν έγκαιρα το όχημα που αλλάζει παράνομα κατεύθυνση.
Το φαινόμενο της επιτόπια στροφής 180 μοιρών παρατηρείται έντονα και σε αστικό περιβάλλον, με πολλούς οδηγούς να καταφεύγουν στην εν λόγω πρακτική είτε προκειμένου να αποφύγουν έναν μποτιλιαρισμένο δρόμο, είτε επειδή θέλουν να αλλάξουν κατεύθυνση αλλά δεν έχουν την υπομονή να περιηγηθούν στα στενά ώστε να το πράξουν με νόμιμο τρόπο.
Τα πρόστιμα
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, αυτός που πραγματοποιεί αναστροφή σε δρόμο όπου υπάρχει η σχετική απαγορευτική πινακίδα (Ρ-29) τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 200 ευρώ.
Όπως, ωστόσο, αναφέρεται στην παρ. 2 του Άρθρου 29, εφόσον η αναστροφή τελείται σε αυτοκινητόδρομο, οδό ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 700 ευρώ.
Το τσουχτερό πρόστιμο που επιβάλλει ο ΚΟΚ στους οδηγούς είναι το ίδιο με εκείνο που επιβάλλεται στην περίπτωση παραβίασης ερυθρού σηματοδότη ή πινακίδας «STOP» και δείχνει έως ένα βαθμό τη μεγάλη επικινδυνότητα αυτής της παράβασης.