Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

Πέντε φράσεις που θα πει ένας χειριστικός άνθρωπος για να ελέγξει μια συζήτηση


Υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ πειθούς και χειραγώγησης. Η χειραγώγηση έχει να κάνει με τον έλεγχο των άλλων χωρίς να αποκαλύπτεις τις πραγματικές σου προθέσεις. Είναι ένας πονηρός τρόπος για να αποκτήσετε αυτό που θέλετε, αφήνοντας συχνά το άλλο άτομο να νιώθει ότι χρησιμοποιείται.

 
Ο έλεγχος των συνομιλιών είναι μια βασική στρατηγική των χειριστικών ανθρώπων και συχνά έχουν μια εργαλειοθήκη φράσεων που χρησιμοποιούν για να το πετύχουν αυτό. Εδώ είναι μερικές.

Εσύ πάντα…

Οι χειριστικοί άνθρωποι είναι δεξιοτέχνες στο να γυρνούν τις συζητήσεις προς όφελός τους. Χρησιμοποιούν ορισμένες φράσεις για να σας κάνουν να αμφισβητήσετε την πραγματικότητά σας και να ρίξουν την ευθύνη σε εσάς.

Έχουμε ξανά μιλήσει για το gaslighting. Το Gaslighting είναι ουσιαστικά όταν κάποιος αρνείται ένα γεγονός ή μια συνομιλία που έχει συμβεί. «Πότε έγινε αυτό;» μπορεί να είναι η πρώτη αντίδραση του. Το gaslighting δυνητικά μπορεί να υπάρξει σε κάθε είδους σχέση.

Άνθρωποι που χρησιμοποιούν αυτού του είδους τη χειραγώγηση, αρνούνται όσα θυμάται ο άλλος από μια συνομιλία ή ένα περιστατικό, δεν πιστοποιούν την εγκυρότητα των συναισθημάτων του, τον αγνοούν όταν εκφράζει παράπονα ή τον αντιμετωπίζουν με ασέβεια. Του λένε ότι είναι υπερβολικός, ότι πολύς κόσμος συμμερίζεται αυτήν την άποψη και ότι του αξίζει όσα ακούει, επειδή ο ίδιος τα προκαλεί.

Μια κοινή φράση που χρησιμοποιούν είναι «Εσύ πάντα…».

Για παράδειγμα, μπορεί να πουν, «Πάντα αντιδράς υπερβολικά» ή «Πάντα δημιουργείς ένταση από το τίποτα». Αυτό σας κάνει να αμφισβητείτε τις αντιδράσεις και τα συναισθήματά σας, επιτρέποντάς τους να ελέγχουν τη συζήτηση και να αποφεύγουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις πράξεις τους.

Εμπιστέψου με…

Έχουν την ικανότητα να κερδίζουν την εμπιστοσύνη σας, για να τη χρησιμοποιούν εναντίον σας.



Μια φράση που χρησιμοποιούν συχνά για να το κάνουν αυτό είναι «Εμπιστέψου με…». Χρησιμοποιούν αυτή τη φράση για να σας κάνουν να αισθάνεστε ασφαλείς, ενώ υπονοούν επίσης διακριτικά ότι η αμφισβήτησή τους θα σήμαινε ότι θα σπάσει αυτή την εμπιστοσύνη.

Προσπαθώ απλά να σε βοηθήσω…

Οι χειριστικοί άνθρωποι συχνά συγκαλύπτουν τις προσπάθειές τους να ελέγξουν τους άλλους, ως πράξεις ανησυχίας ή βοήθειας.

Η φράση «προσπαθώ απλά να σε βοηθήσω…» είναι ένα τέλειο παράδειγμα. Είναι ένας έξυπνος τρόπος να επιβάλλουν τη θέλησή τους, ενώ φαίνεται ότι σου κάνουν χάρη.

Αυτή η φράση είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική γιατί εκμεταλλεύεται τη φυσική μας τάση να ανταποδίδουμε. Ψυχολογικά, είμαστε καλωδιωμένοι να ανταποδίδουμε χάρες και να νιώθουμε χρέος σε αυτούς που μας βοηθούν.

Δεν θέλω να τσακωθώ…

Οι χειριστές είναι ειδικοί στην αποφυγή συγκρούσεων, αλλά όχι για τους λόγους που μπορεί να νομίζετε.

Συχνά χρησιμοποιούν τη φράση «Δεν θέλω να τσακωθώ…» για να κλείσουν συνομιλίες ή για να φανούν ότι είναι το ανώτερο άτομο που θέλει να αποφύγει τις συγκρούσεις.

Αλλά μην ξεγελιέστε. Αυτός είναι ένας έξυπνος τρόπος για να αποφύγουν τη λογοδοσία και να αποφύγουν τη συζήτηση ζητημάτων που θα μπορούσαν να αποκαλύψουν τη χειραγώγησή τους.

Δεν το εννοούσα έτσι…

Αυτή η φράση μπορεί να φαίνεται σαν μια γνήσια συγγνώμη με την πρώτη ματιά, αλλά οι χειριστικοί συχνά τη χρησιμοποιούν για να αποφύγουν την ευθύνη για τις πράξεις ή τα λόγια τους.

Λέγοντας «δεν το εννοούσα έτσι…», ουσιαστικά μεταθέτουν την ευθύνη σε εσάς που… παρερμηνεύσατε τις πράξεις ή τα λόγια τους, αντί να αναγνωρίσουν τον αντίκτυπο αυτών που έκαναν ή είπαν.

Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η τακτική μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε ένοχοι που πληγώνεστε ή αναστατώνεστε, ακόμα και όταν είστε αυτός που αδικήθηκε. Είναι ένας έξυπνος τρόπος για να πάρεις τον έλεγχο της συζήτησης.

 itspossible.gr