Η ακρίβεια και ο πληθωρισμός δεν αφήνουν τους καταναλωτές να… σηκώσουν κεφάλι, όμως δεν αφήνουν και τους εμπόρους της Κατερίνης να δουν με αισιοδοξία το μέλλον. Τα πράγματα είναι δύσκολα και δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο. Όπως είπε...
στο thesseconomy.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κατερίνης Κώστας Ρέχας «το καλοκαίρι ήταν δύσκολο καθώς υπήρχαν μεγάλες προσδοκίες. Τελικά αποδείχτηκε ότι ο τζίρος ήταν πολύ κατώτερος των προσδοκιών μας. Μιλάμε για μια πτώση της τάξης του 20%-30% στην αγορά. Στο 70% της αγοράς της Κατερίνης υπήρξε μείωση στα έσοδα των καταστημάτων στο λιανεμπόριο, στα φυσικά καταστήματα, αλλά και γενικότερα στην εστίαση και σε άλλους κλάδους».
Σκιαγράφηση των εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο της πόλης
Όπως περιγράφει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου «η Κατερίνη έχει μια πολλή ωραία αγορά συγκεντρωμένη κυρίως στον πεζόδρομο. Στο… σκληρό κέντρο, στα κεντρικότερα σημεία της πόλης, όπως στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά και σε κάποιες κεντρικές καθέτους μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν καταστήματα κλειστά. Μπορεί να είναι ένα ή δύο, δεν υπάρχουν παραπάνω. Αλλά πέριξ του κέντρου οι δρόμοι έχουν ερημοποιηθεί. Υπάρχουν κεντρικοί δρόμοι όπου πλέον περισσότερα από τα μισά καταστήματα είναι κλειστά. Όσο διαρκεί η κρίση, πριν από την πανδημία αλλά και μετά την πανδημία το κέντρο ‘σφίγγει’. Μαζεύεται η πόλη. Όμως οι επιχειρήσεις ήταν και παραμένουν πολλές. Ένα φαινόμενο που ζει η ελληνική οικονομία και γενικότερα η αγορά είναι ότι τα φυσικά καταστήματα είναι πάρα πολλά σε σχέση με τις ανάγκες του κόσμου. Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώθηκε πάνω από 20%-30% λόγω της ακρίβειας που υπάρχει κι είναι επόμενο πλέον τα καταστήματα να μην μπορούν να συντηρηθούν με όλες αυτές τις συνθήκες. Γίνεται ένας πόλεμος ‘ο θάνατός σου η ζωή μου’. Δηλαδή όποιοι αντέξουν, πιθανόν μελλοντικά μετά από δύο-τρία χρόνια τα πράγματα να καλυτερεύσουν. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των καταστημάτων, στην πόλη μας, είναι περίπου 1.000 εμπορικά, είναι πάρα πολύ μεγάλος για τον πληθυσμό και ιδίως στις μέρες μας που έχει μειωθεί η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή καθώς τα έσοδά του τα απορροφούν σε ένα μεγάλο μέρος οι λογαριασμοί ενέργειας και ειδών πρώτης ανάγκης. Εδώ η κυβέρνηση πρέπει να πάρει μέτρα και να δει γιατί είμαστε η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη στα τρόφιμα και στην ενέργεια» λέει ο κ. Ρέχας.
«Φρένο στις ανελαστικές δαπάνες»
«Αυτοί που επισκέφθηκαν το καλοκαίρι την Πιερία και την αγορά της πόλης μας μια και μιλάμε για τον κεντρικό πεζόδρομο, την κεντρική αγορά της πόλης, ήταν μικρής οικονομικής δυνατότητας», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΚ. Και συμπληρώνει «τα δύσκολα βέβαια τα έχουμε μπροστά μας με τον χειμώνα όπου οι ανάγκες των νοικοκυριών μεγαλώνουν. Δεν ξέρω τί μπορεί να γίνει. Πάντως φαίνεται ότι τον χειμώνα η κατάσταση θα είναι δύσκολη αφού και το καλοκαίρι δεν μας πήγε καλά. Γιατί δυστυχώς, η αγορά επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. Δεν είναι μόνο το χρήμα, μεγάλο ρόλο παίζει και το κλίμα, η διάθεση του καταναλωτή. Όταν υπάρχει μια μιζέρια και μια φτωχοποίηση του κόσμου αυτά επηρεάζουν και όσους έχουν τη διάθεση, την άνεση να ψωνίσουν. Οι πόλεμοι που έχουμε γύρω μας, η ανασφάλεια όλα αυτά επηρεάζουν την ψυχολογία του καταναλωτή. Αν όμως θέλουμε να βελτιωθεί η κατάσταση στην αγορά πρέπει να μπει ο έλεγχος στα τιμολόγια της ενέργειας, στις αλυσίδες των τροφίμων, γενικότερα σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης, στις ανελαστικές δαπάνες, για να μπορεί και ο καταναλωτής να διαθέσει ένα μέρος από το εισόδημά του και στην αγορά» υπογραμμίζει ο κ. Ρέχας.