Ένας άνδρας ανακάλυψε στο σπίτι του έναν παλιό πίνακα ζωγραφικής, που αποδείχθηκε ότι ήταν του Πάμπλο Πικάσο αξίας περίπου 6,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο πίνακας ήταν κρυμμένος για δεκαετίες επειδή η μητέρα του τον μισούσε!
Ο...
Ο...
Αντρέα Λο Ρόσο περιγράφει ότι ο πατέρας του, Λουίτζι, ο οποίος εργαζόταν ως ρακοσυλλέκτης, καθάριζε ένα κελάρι σε ένα σπίτι στο Κάπρι της Ιταλίας το 1962, όταν έπεσε πάνω σε ένα έργο τέχνης. «Μάζευε σκουπίδια για να τα πουλήσει σχεδόν δωρεάν» λέει ο 60χρονος σήμερα, Αντρέα.
Όμως, παρά τη χαρακτηριστική υπογραφή στην επάνω αριστερή γωνία, Λουίτζι Λο Ρόσο δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι ο Ισπανός ζωγράφος ήταν διάσημος.
«Βρήκε τον πίνακα πριν καν γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Δεν ήταν πολύ καλλιεργημένος άνθρωπος. Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσει, έλεγε συνέχεια ότι ήταν φρικτός» λέει ο Αντρέα.
Παρόλο που η σύζυγος του Λουίτζι έβρισκε τον πίνακα απαίσιο, εκείνος, όπως αναφέρει η New York Post, τον έβαλε σε μια φτηνή κορνίζα και τον κρέμασε στον τοίχο του σαλονιού στο σπίτι του στην Πομπηία, όπου έμεινε για δεκαετίες.
Ο Αντρέα υποψιαζόταν ότι πρόκειται για έργο του Πικάσο, αλλά μετά από πολλά χρόνια ήταν που αποφάσισε να προσπαθήσει να επαληθεύσει την υπογραφή του Ισπανού ζωγράφου.
«Ενώ διάβαζα για τα έργα του Πικάσο στην εγκυκλοπαίδεια, κοίταζα τον πίνακα και τον συνέκρινα με την υπογραφή του. Έλεγα συνέχεια στον πατέρα μου ότι ήταν παρόμοια, αλλά εκείνος δεν το έβλεπε» περιγράφει.
Ο Αντρέα αναζήτησε τη βοήθεια και την καθοδήγηση πολλών τοπικών εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένου του διάσημου ερευνητή τέχνης Maurizio Seracini, μέχρι που η γραφολόγος Cinzia Altieri επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή ήταν του Πικάσο.
Είπε στην οικογένεια ότι «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η υπογραφή είναι δική του» και ότι πρόκειται για έναν αυθεντικό πίνακα του Πικάσο, σύμφωνα με τον Guardian.
Ο πίνακας που πιστοποιήθηκε
Πιστεύεται ότι το έργο φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1930 και 1936 και ότι πρόκειται για το πορτρέτο της ερωμένης του Πικάσο, της Γαλλίδας φωτογράφου και ζωγράφου Ντόρα Μαάρ, η οποία ήταν ζευγάρι με τον ζωγράφο μέχρι το 1945.
Πριν πεθάνει ο Πικάσο το 1973, δημιούργησε πάνω από 14.000 έργα.
Το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα της Ισπανίας θα έχει τον τελικό λόγο για τη γνησιότητα του πίνακα, αλλά μέχρι τότε, βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.
«Είμαι περίεργος να μάθω τι θα πουν. Ήμασταν απλώς μια κανονική οικογένεια και ο στόχος μας ήταν πάντα να διαπιστώσουμε την αλήθεια. Δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε χρήματα από αυτό» καταλήγει ο Αντρέα Λο Ρόσο.
Όμως, παρά τη χαρακτηριστική υπογραφή στην επάνω αριστερή γωνία, Λουίτζι Λο Ρόσο δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι ο Ισπανός ζωγράφος ήταν διάσημος.
«Βρήκε τον πίνακα πριν καν γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Δεν ήταν πολύ καλλιεργημένος άνθρωπος. Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσει, έλεγε συνέχεια ότι ήταν φρικτός» λέει ο Αντρέα.
Παρόλο που η σύζυγος του Λουίτζι έβρισκε τον πίνακα απαίσιο, εκείνος, όπως αναφέρει η New York Post, τον έβαλε σε μια φτηνή κορνίζα και τον κρέμασε στον τοίχο του σαλονιού στο σπίτι του στην Πομπηία, όπου έμεινε για δεκαετίες.
Ο Αντρέα υποψιαζόταν ότι πρόκειται για έργο του Πικάσο, αλλά μετά από πολλά χρόνια ήταν που αποφάσισε να προσπαθήσει να επαληθεύσει την υπογραφή του Ισπανού ζωγράφου.
«Ενώ διάβαζα για τα έργα του Πικάσο στην εγκυκλοπαίδεια, κοίταζα τον πίνακα και τον συνέκρινα με την υπογραφή του. Έλεγα συνέχεια στον πατέρα μου ότι ήταν παρόμοια, αλλά εκείνος δεν το έβλεπε» περιγράφει.
Ο Αντρέα αναζήτησε τη βοήθεια και την καθοδήγηση πολλών τοπικών εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένου του διάσημου ερευνητή τέχνης Maurizio Seracini, μέχρι που η γραφολόγος Cinzia Altieri επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή ήταν του Πικάσο.
Είπε στην οικογένεια ότι «δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η υπογραφή είναι δική του» και ότι πρόκειται για έναν αυθεντικό πίνακα του Πικάσο, σύμφωνα με τον Guardian.
Ο πίνακας που πιστοποιήθηκε
Πιστεύεται ότι το έργο φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1930 και 1936 και ότι πρόκειται για το πορτρέτο της ερωμένης του Πικάσο, της Γαλλίδας φωτογράφου και ζωγράφου Ντόρα Μαάρ, η οποία ήταν ζευγάρι με τον ζωγράφο μέχρι το 1945.
Πριν πεθάνει ο Πικάσο το 1973, δημιούργησε πάνω από 14.000 έργα.
Το Ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα της Ισπανίας θα έχει τον τελικό λόγο για τη γνησιότητα του πίνακα, αλλά μέχρι τότε, βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.
«Είμαι περίεργος να μάθω τι θα πουν. Ήμασταν απλώς μια κανονική οικογένεια και ο στόχος μας ήταν πάντα να διαπιστώσουμε την αλήθεια. Δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε χρήματα από αυτό» καταλήγει ο Αντρέα Λο Ρόσο.