Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024

Κομισιόν: Αρχίζει ο «πόλεμος» με την Κίνα, υπερψηφίστηκε η πρόταση για δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα – Αντίδραση από τη Γερμανία

  


Την κήρυξη του άτυπου «πολέμου» Ευρώπης-Κίνας για τα ηλεκτρικά οχήματα αποφάσισε η ΕΕ, καθώς, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πρότασή της για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από...  


 

την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Οι δασμοί που μπορεί να επιβληθούν ανέρχονται σε μέχρι 35%.

Η Κομισιόν πρόσθεσε, ωστόσο, πως θα συνεχίσει παράλληλα τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα προκειμένου «να διερευνήσει μια εναλλακτική λύση που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, να μπορεί να αντιμετωπίσει τις επιβλαβείς επιδοτήσεις (σ.σ. της Κίνας) που κατέδειξε η έρευνα της Κομισιόν, να μπορεί να παρακολουθηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το πώς ψήφισε η κάθε χώρα, καθώς κατά της πρότασης της Επιτροπής τάχθηκαν Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβενία και Σλοβακία, ενώ από την ψηφοφορία απείχαν Βέλγιο, Τσεχια, Ελλάδα, Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σουηδία και Φινλανδία. Υπέρ της επιβολής των δασμών τάχθηκαν οι Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Δανία, Ιρλανδία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λιθουανία και Λετονία.

Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από έρευνα της Κομισιόν η οποία διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτούσε τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων σχεδόν σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, με αποτέλεσμα τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα να είναι πολύ φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Την ίδια ώρα το Πεκίνο σχεδιάζει να απαντήσει στους δασμούς φορολογώντας επιπλέον διάφορα ευρωπαϊκά προϊόντα που εισάγει η Κίνα.

Αντιδρά η Γερμανία


Σημειώνεται ότι πριν αλέκτωρ φωνήσαι, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφύγει το ξέσπασμα ενός «εμπορικού πολέμου» με το Πεκίνο. Η Επιτροπή «δεν πρέπει να κηρύξει εμπορικό πόλεμο» παρά την ψηφοφορία αυτή, δήλωσε ο φιλελεύθερος υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ και ζήτησε να βρεθεί «μια λύση έπειτα από διαπραγμάτευση» με το Πεκίνο. Η Γερμανία είχε ψηφίσει κατά της πρότασης για τους επιπλέον φόρους.

Εξάλλου ο όμιλος Volkswagen κατήγγειλε την απόφαση για την αύξηση των τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας λόγο για μια «κακή προσέγγιση» για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. «Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν με εποικοδομητικό τρόπο τις διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Όλιβερ Τσίπσε χαρακτήρισε την αποφαση για τους επιπλέον δασμούς, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των μελών της ΕΕ, «μοιραίο σινιάλο για την ευρωπαϊκή βιομηχανία της αυτοκίνησης». Πρόσθεσε πως χρειάζεται μια ταχεία διευθέτηση ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο ώστε να αποφευχθεί μια εμπορική σύγκρουση.

Η Geely Holding, η οποία έχει μερίδια στις αυτοκινητοβιομηχανίες Polestar και Volvo Cars, εξέφρασε απογοήτευση για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής λέγοντας ότι θα μπορούσε να εμποδίσει τις οικονομικές και τις εμπορικές σχέσεις.

.topontiki.