Αντίστροφα πλέον μετρά ο χρόνος για τη Black Friday, η οποία φέτος πέφτει την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου.
Οι καταναλωτές περιμένουν τις εκπτώσεις...
στη Black Friday, όμως, υπάρχουν κίνδυνοι και για αυτό θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή καθώς και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος συμβουλεύουν τους καταναλωτές να μην κοιτούν μόνο τις αγορές τους με βάση τις τιμές αλλά να κάνουν έξυπνες και ασφαλείς αγορές.
Κάποιες φορές, μάλιστα, όπως τονίζεται, διαπιστώνεται ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές. Ακόμη αναφέρουν ότι οι καταναλωτές δεν πρέπει να κάνουν αγορές βλέποντας τις χαμηλές τιμές, καθώς, συνήθως πίσω από τις μεγαλύτερες προσφορές κρύβονται παγίδες.
Όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές, καλό θα ήταν οι καταναλωτές να επιλέγουν αξιόπιστες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις και πλατφόρμες, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης και καταναλωτικές οργανώσεις.
Για να μη γίνουν θύμα ηλεκτρονικής απάτης από επιτήδειους εμπόρους, οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγξουν εάν η ηλεκτρονική σελίδα της επιχείρησης, από την οποία σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα, χρησιμοποιεί ασφαλή τεχνολογία και εάν αναγράφονται σε αυτή όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης).
Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, συστήνεται η αναζήτηση για επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
Παράλληλα, στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων θα πρέπει να συνυπολογίζονται και τα έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε οι καταναλωτές να έχουν πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής τους επιβάρυνσης.
Και όταν προχωρούν στην πληρωμή προϊόντων, είναι σημαντικό να γίνεται με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, τα οποία δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική.