Την ανανεωμένη λίστα με...
τους 523 κωδικούς προϊόντων που έχουν ενταχθεί έως τώρα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών στα σούπερ μάρκετ από 5% έως 24%, ανακοίνωσε σήμερα (13/11) το υπουργείο Ανάπτυξης.
Υπενθυμίζεται ότι στόχος της πρωτοβουλίας είναι, μέχρι το τέλος του μήνα να έχουν ενταχθεί σε αυτήν τουλάχιστον 600 κωδικοί, ενώ το επόμενο διάστημα τα σούπερ μάρκετ αναμένεται να τοποθετήσουν ειδικά ταμπελάκια προκειμένου να είναι ευδιάκριτα τα προϊόντα στα ράφια.
Σημειώνεται ότι στη νέα λίστα, συμπεριλαμβάνεται η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της μειωμένης τιμής, διευκολύνοντας έτσι τους καταναλωτές στις επιλογές τους.
Μεταξύ των προϊόντων στα οποία μειώνονται οι τιμές βρίσκονται τα κατεψυγμένα θαλασσινά, γαλακτοκομικά προϊόντα και σοκολάτες και πολλά άλλα.
Υπενθυμίζεται ότι στόχος της πρωτοβουλίας είναι, μέχρι το τέλος του μήνα να έχουν ενταχθεί σε αυτήν τουλάχιστον 600 κωδικοί, ενώ το επόμενο διάστημα τα σούπερ μάρκετ αναμένεται να τοποθετήσουν ειδικά ταμπελάκια προκειμένου να είναι ευδιάκριτα τα προϊόντα στα ράφια.
Σημειώνεται ότι στη νέα λίστα, συμπεριλαμβάνεται η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της μειωμένης τιμής, διευκολύνοντας έτσι τους καταναλωτές στις επιλογές τους.
Μεταξύ των προϊόντων στα οποία μειώνονται οι τιμές βρίσκονται τα κατεψυγμένα θαλασσινά, γαλακτοκομικά προϊόντα και σοκολάτες και πολλά άλλα.
Δείτε ολόκληρη τη λίστα με τους 523 κωδικούς:
Σε χθεσινές του δηλώσεις στο «Πρώτο Πρόγραμμα» ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, τόνισε πως «στόχος είναι περίπου 600 μέχρι το τέλος του μήνα. Ελπίζουμε όμως, ότι αν όλα πάνε καλά θα ξεπεράσουμε το στόχο αυτό».
«Μέχρι στιγμής έχουμε περίπου 362 κωδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινωθεί σε ό, τι αφορά στη μείωση των τιμών από τις διάφορες επιχειρήσεις οι οποίες συμμετέχουν σε αυτή την ιδιωτική κατά τα άλλα πρωτοβουλία, αλλά σε απάντηση της προτροπής που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης τον Αύγουστο που μας πέρασε, προκειμένου όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να το κάνουν αυτό να μειώσουν κάπως τις τιμές των προϊόντων τους, προφανώς σε αντανάκλαση του τι ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο ευρύτερο πεδίο του πληθωρισμού και στη χώρα μας αλλά και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχίσει να υπάρχει και θα συνεχίσει να επεκτείνεται. Δηλαδή, θα έρθουν και άλλοι κωδικοί, οι οποίοι πιθανότατα θα ανακοινωθούν και αυτή την εβδομάδα. Θα υπάρχει δηλαδή μια καινούργια ανακοίνωση ανάλογα με τις πληροφορίες που θα φθάσουν στο υπουργείο από τις διάφορες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην αγορά και ελπίζουμε ότι αυτοί οι κωδικοί θα είναι αρκετοί. Ότι οι μειώσεις οι οποίες περιλαμβάνουν αυτοί οι κωδικοί θα είναι σημαντικές. Ήδη οι περισσότερες από αυτές τις μειώσεις είναι από 5 έως 20%. Μεσοσταθμικά είναι γύρω στο 10-12% οι μειώσεις αυτές και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει ακόμα ένα μεγάλο κύμα τουλάχιστον και περισσότερα τέτοιων κωδικών», είπε.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος, αναφορικά με τα παραπάνω ζητήματα, επισήμανε τα εξής: «Θα δείτε ότι και στους κωδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινωθεί, κάποιοι από αυτούς είναι κωδικοί ελαιολάδου, που σημαίνει ότι πραγματικά έχει αρχίσει και εμφανίζεται και στα ράφια αυτό και σταδιακά θα είναι όλο και πιο έντονη αυτή η εικόνα, δεδομένου ότι η σοδειά η φετινή έχει ξεκινήσει, τώρα ουσιαστικά η συγκομιδή και η υλοποίηση, άρα τα αποθέματα, τα πρώτα και η τυποποίηση του συγκεκριμένου ελαιολάδου θα έρθει τους επόμενους μήνες. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό. Σιγά σιγά οι τιμές του ελαιολάδου έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνονται. Περιμένουμε μία ακόμα μεγαλύτερη αποκλιμάκωση (…). Φέτος πάμε καλύτερα. Άρα, αυτό που θα υπάρχει θα έχει αντανάκλαση και στις τιμές».
Όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ, ανέφερε: «Σε ό,τι αφορά στην αναγραφή της ποσότητας σε μια συσκευασία, αυτή είναι υποχρεωτική. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κυκλοφορεί προϊόν ειδικά τροφίμου ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος στην αγορά, το οποίο να μην έχει το καθαρό βάρος. Αυτό είναι μια παράβαση, η οποία είναι τρομακτικά βαριά. Δεν θα το δείτε στη βιομηχανία αυτό. Σε τυποποιημένα προϊόντα δεν υπάρχει καμία περίπτωση κάποιος τυποποιητής να ρισκάρει να μην αναγράφει το καθαρό βάρος ή τον καθαρό όγκο του προϊόντος το οποίο πωλεί σε ένα σούπερ μάρκετ. Αυτό προφανώς δεν υπάρχει. Αυτό είναι αδύνατο να υπάρξει, γιατί στην πραγματικότητα μιλάμε για μεγάλες γραμμές παραγωγής που κανένας προμηθευτής δεν θα έπαιρνε ποτέ το ρίσκο να κάνει κάτι τέτοιο. Σε ό, τι αφορά στη μείωση των ποσοτήτων, να πω ότι οι μειώσεις τιμών που έχουν ανακοινωθεί αφορούν τα ίδια προϊόντα και όχι προϊόντα μειωμένης ποσότητας. Θέλω να είμαι πολύ ξεκάθαρος σε αυτό. Μιλάμε για τα ίδια προϊόντα του παρελθόντος με ακριβώς την ίδια ποσότητα. Άρα, δεν μιλάμε για πλασματικές μειώσεις αλλά για πραγματικές μειώσεις τιμών. Τώρα, σε ό,τι αφορά το αν είναι παράνομη ή νόμιμη πρακτική το να μειώνει κανείς την ποσότητα σε ένα προϊόν σε σχέση με αυτό που είχε στο παρελθόν, πράγματι αυτή δεν είναι μια παράνομη πρακτική. Στο μέτρο όμως, που ανακοινώνεται η μείωση αυτής της ποσότητας και για να μπορέσει ευχερώς ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει τη σύγκριση, αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια και ενδεχομένως πολλοί από τους καταναλωτές που μας ακούνε αυτή τη στιγμή θα το έχουν εντοπίσει στα σούπερ μάρκετ, είναι ότι είναι πολύ ευκρινής πλέον η τιμή μονάδος είτε ανά κιλό, είτε ανά λίτρο, είτε ανά τεμάχιο, είτε ανά πλύση, ανάλογα του είδους του προϊόντος το οποίο αγοράζει ο καταναλωτής, προκειμένου οι καταναλωτές να μη βασίζονται στην τιμή συσκευασίας, ούτε να παραπλανούνται με οποιονδήποτε τρόπο από τη συσκευασία, αλλά να παρακολουθούν την τιμή μονάδος».
«Μέχρι στιγμής έχουμε περίπου 362 κωδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινωθεί σε ό, τι αφορά στη μείωση των τιμών από τις διάφορες επιχειρήσεις οι οποίες συμμετέχουν σε αυτή την ιδιωτική κατά τα άλλα πρωτοβουλία, αλλά σε απάντηση της προτροπής που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης τον Αύγουστο που μας πέρασε, προκειμένου όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να το κάνουν αυτό να μειώσουν κάπως τις τιμές των προϊόντων τους, προφανώς σε αντανάκλαση του τι ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο ευρύτερο πεδίο του πληθωρισμού και στη χώρα μας αλλά και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία αυτή θα συνεχίσει να υπάρχει και θα συνεχίσει να επεκτείνεται. Δηλαδή, θα έρθουν και άλλοι κωδικοί, οι οποίοι πιθανότατα θα ανακοινωθούν και αυτή την εβδομάδα. Θα υπάρχει δηλαδή μια καινούργια ανακοίνωση ανάλογα με τις πληροφορίες που θα φθάσουν στο υπουργείο από τις διάφορες επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην αγορά και ελπίζουμε ότι αυτοί οι κωδικοί θα είναι αρκετοί. Ότι οι μειώσεις οι οποίες περιλαμβάνουν αυτοί οι κωδικοί θα είναι σημαντικές. Ήδη οι περισσότερες από αυτές τις μειώσεις είναι από 5 έως 20%. Μεσοσταθμικά είναι γύρω στο 10-12% οι μειώσεις αυτές και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει ακόμα ένα μεγάλο κύμα τουλάχιστον και περισσότερα τέτοιων κωδικών», είπε.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος, αναφορικά με τα παραπάνω ζητήματα, επισήμανε τα εξής: «Θα δείτε ότι και στους κωδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινωθεί, κάποιοι από αυτούς είναι κωδικοί ελαιολάδου, που σημαίνει ότι πραγματικά έχει αρχίσει και εμφανίζεται και στα ράφια αυτό και σταδιακά θα είναι όλο και πιο έντονη αυτή η εικόνα, δεδομένου ότι η σοδειά η φετινή έχει ξεκινήσει, τώρα ουσιαστικά η συγκομιδή και η υλοποίηση, άρα τα αποθέματα, τα πρώτα και η τυποποίηση του συγκεκριμένου ελαιολάδου θα έρθει τους επόμενους μήνες. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό. Σιγά σιγά οι τιμές του ελαιολάδου έχουν αρχίσει και αποκλιμακώνονται. Περιμένουμε μία ακόμα μεγαλύτερη αποκλιμάκωση (…). Φέτος πάμε καλύτερα. Άρα, αυτό που θα υπάρχει θα έχει αντανάκλαση και στις τιμές».
Όσον αφορά τα σούπερ μάρκετ, ανέφερε: «Σε ό,τι αφορά στην αναγραφή της ποσότητας σε μια συσκευασία, αυτή είναι υποχρεωτική. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κυκλοφορεί προϊόν ειδικά τροφίμου ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος στην αγορά, το οποίο να μην έχει το καθαρό βάρος. Αυτό είναι μια παράβαση, η οποία είναι τρομακτικά βαριά. Δεν θα το δείτε στη βιομηχανία αυτό. Σε τυποποιημένα προϊόντα δεν υπάρχει καμία περίπτωση κάποιος τυποποιητής να ρισκάρει να μην αναγράφει το καθαρό βάρος ή τον καθαρό όγκο του προϊόντος το οποίο πωλεί σε ένα σούπερ μάρκετ. Αυτό προφανώς δεν υπάρχει. Αυτό είναι αδύνατο να υπάρξει, γιατί στην πραγματικότητα μιλάμε για μεγάλες γραμμές παραγωγής που κανένας προμηθευτής δεν θα έπαιρνε ποτέ το ρίσκο να κάνει κάτι τέτοιο. Σε ό, τι αφορά στη μείωση των ποσοτήτων, να πω ότι οι μειώσεις τιμών που έχουν ανακοινωθεί αφορούν τα ίδια προϊόντα και όχι προϊόντα μειωμένης ποσότητας. Θέλω να είμαι πολύ ξεκάθαρος σε αυτό. Μιλάμε για τα ίδια προϊόντα του παρελθόντος με ακριβώς την ίδια ποσότητα. Άρα, δεν μιλάμε για πλασματικές μειώσεις αλλά για πραγματικές μειώσεις τιμών. Τώρα, σε ό,τι αφορά το αν είναι παράνομη ή νόμιμη πρακτική το να μειώνει κανείς την ποσότητα σε ένα προϊόν σε σχέση με αυτό που είχε στο παρελθόν, πράγματι αυτή δεν είναι μια παράνομη πρακτική. Στο μέτρο όμως, που ανακοινώνεται η μείωση αυτής της ποσότητας και για να μπορέσει ευχερώς ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει τη σύγκριση, αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια και ενδεχομένως πολλοί από τους καταναλωτές που μας ακούνε αυτή τη στιγμή θα το έχουν εντοπίσει στα σούπερ μάρκετ, είναι ότι είναι πολύ ευκρινής πλέον η τιμή μονάδος είτε ανά κιλό, είτε ανά λίτρο, είτε ανά τεμάχιο, είτε ανά πλύση, ανάλογα του είδους του προϊόντος το οποίο αγοράζει ο καταναλωτής, προκειμένου οι καταναλωτές να μη βασίζονται στην τιμή συσκευασίας, ούτε να παραπλανούνται με οποιονδήποτε τρόπο από τη συσκευασία, αλλά να παρακολουθούν την τιμή μονάδος».