Σύμφωνα με στοιχεία από το...
global petrolprices.com η Ελλάδα στις 6 Ιανουαρίου 2025 βρισκόταν στην 12η θέση παγκοσμίως στη λίστα με τις ακριβότερες βενζίνες, με τιμή ανά λίτρο 1,80 ευρώ και αυτό έχει οδηγήσει τους Έλληνες να “μεταναστεύουν” ακόμα και για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ!
Όταν λοιπόν στη γειτονική Βουλγαρία, η οποία από την 1η Ιανουαρίου εντάχθηκε στη ζώνη Σένγκεν (σ.σ. κατάργηση των διασυνοριακών ελέγχων, ελεύθερη μετακίνηση), η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στο 1,28 ευρώ το λίτρο, πώς να μην παρατηρούνται… ουρές αυτοκινήτων με ελληνικές πινακίδες στα πρατήρια καυσίμων της;
Ένα γέμισμα με αμόλυβδη βενζίνη σε ένα αυτοκίνητο που έχει ρεζερβουάρ 50 λίτρων, θα κοστίσει 64 ευρώ αν γίνει στη Βουλγαρία, ενώ στην Ελλάδα ο οδηγός θα χρειαστεί να πληρώσει 90 ευρώ.
Τόσο το Open, όσο και ο ΣΚΑΪ, μετέδωσαν σχετικά ρεπορτάζ αναλύοντας τα οικονομικά οφέλη των Ελλήνων οδηγών της Βόρειας Ελλάδας, από το γέμισμα του ρεζερβουάρ του οχήματός τους στη Βουλγαρία, ενώ σχολιάστηκε και το γεγονός ότι αρκετοί κουβαλούν και μπετόνια με πετρέλαιο από τη γειτονική χώρα.
Θυμίζουμε ότι σε πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, η αγοραστική δύναμη στην Ελλάδα, με βάση το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, διαμορφώθηκε το 2023 στο 69% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, όταν στην «καρδιά» των Μνημονίων βρισκόταν στο 71%. Δηλαδή, από το 2019 αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.
Η Βουλγαρία από το 55% το 2019, έφτασε το 2023 στο 64%, δηλαδή η ανοδική πορεία που ακολούθησε σε επίπεδο αγοραστικής δύναμης των πολιτών είναι πολύ πιο ισχυρή από την ελληνική, φτάνοντας τις 9 μονάδες.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει -ακόμα- την προτελευταία θέση, ενώ η Βουλγαρία απειλεί ευθέως τη χώρα μας για την τελευταία θέση στη σχετική ευρωπαϊκή κατάταξη.
Όταν λοιπόν στη γειτονική Βουλγαρία, η οποία από την 1η Ιανουαρίου εντάχθηκε στη ζώνη Σένγκεν (σ.σ. κατάργηση των διασυνοριακών ελέγχων, ελεύθερη μετακίνηση), η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι στο 1,28 ευρώ το λίτρο, πώς να μην παρατηρούνται… ουρές αυτοκινήτων με ελληνικές πινακίδες στα πρατήρια καυσίμων της;
Ένα γέμισμα με αμόλυβδη βενζίνη σε ένα αυτοκίνητο που έχει ρεζερβουάρ 50 λίτρων, θα κοστίσει 64 ευρώ αν γίνει στη Βουλγαρία, ενώ στην Ελλάδα ο οδηγός θα χρειαστεί να πληρώσει 90 ευρώ.
Τόσο το Open, όσο και ο ΣΚΑΪ, μετέδωσαν σχετικά ρεπορτάζ αναλύοντας τα οικονομικά οφέλη των Ελλήνων οδηγών της Βόρειας Ελλάδας, από το γέμισμα του ρεζερβουάρ του οχήματός τους στη Βουλγαρία, ενώ σχολιάστηκε και το γεγονός ότι αρκετοί κουβαλούν και μπετόνια με πετρέλαιο από τη γειτονική χώρα.
Θυμίζουμε ότι σε πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, η αγοραστική δύναμη στην Ελλάδα, με βάση το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, διαμορφώθηκε το 2023 στο 69% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, όταν στην «καρδιά» των Μνημονίων βρισκόταν στο 71%. Δηλαδή, από το 2019 αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.
Η Βουλγαρία από το 55% το 2019, έφτασε το 2023 στο 64%, δηλαδή η ανοδική πορεία που ακολούθησε σε επίπεδο αγοραστικής δύναμης των πολιτών είναι πολύ πιο ισχυρή από την ελληνική, φτάνοντας τις 9 μονάδες.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει -ακόμα- την προτελευταία θέση, ενώ η Βουλγαρία απειλεί ευθέως τη χώρα μας για την τελευταία θέση στη σχετική ευρωπαϊκή κατάταξη.