Οι ηγετικές ικανότητες ενός ανθρώπου μπορεί να μην είναι εμφανείς σε πολλούς. Οι άνθρωποι που διαθέτουν άλλωστε αυτές τις ικανότητες δεν βροντοφωνάζουν αλλά με τις πράξεις τους φέρνουν πάντα ένα καλό αποτέλεσμα για μία ομάδα.
Τα...
Τα...
χαρακτηριστικά που έχουν οι καλύτεροι ηγέτες στην εποχή μας, αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου. Ακολουθούν τέσσερις πρακτικές ανθρώπινης ηγεσίας που μπορείτε να αξιοποιήσετε το επόμενο έτος ή σε 10 χρόνια από τώρα, όπως τις παραθέτει το inc.com.
Προετοιμάζουν τους ανθρώπους τους για επιτυχία
Πολλά άτομα σε διοικητικούς ρόλους συχνά δίνουν προτεραιότητα στη δική τους απόδοση σε σχέση με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μελών της ομάδας τους.
Η επιτυχία ως ηγέτης ή διευθυντής δεν καθορίζεται από τα προσωπικά επιτεύγματα αλλά μάλλον από την επιτυχία της ομάδας στο σύνολό της.
Αυτό το στυλ ηγεσίας επικεντρώνεται στην ενδυνάμωση των ατόμων για να διαπρέψουν– και στην προώθηση ενός περιβάλλοντος όπου όλοι μπορούν να επιτύχουν μαζί.
Αντιστρέφουν την πυραμίδα
Η έννοια του ηγέτη- υπηρέτη, η οποία περιλαμβάνει την ανατροπή της παραδοσιακής ιεραρχίας από πάνω προς τα κάτω, εφαρμόζεται από μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες εταιρείες παγκοσμίως.
Σε μια κλασική οργανωτική δομή, η ιεραρχία μοιάζει με ένα τρίγωνο με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο στην κορυφή, ακολουθούμενο από διάφορα επίπεδα διαχείρισης από κάτω. Ωστόσο, το μοντέλο ηγεσίας που λέμε εδώ, είναι το αντίθετο.
Στην κορυφή του ανεστραμμένου τριγώνου βρίσκονται οι πελάτες, καθώς η εξυπηρέτησή τους είναι ο πρωταρχικός σκοπός της εταιρείας. Οι υπάλληλοι που μιλούν με τον πελάτη έχουν προτεραιότητα και τοποθετούνται ακριβώς κάτω από τον πελάτη, υψηλότερα στον οργανισμό από τον CEO. Αυτή είναι η δύναμη της ανεστραμμένης πυραμίδας.
Αυτό το μοντέλο λειτουργεί αποτελεσματικά επειδή οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που αλληλεπιδρούν με τους πελάτες σε καθημερινή βάση, επομένως θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.
Δίνουν credits στους ανθρώπους για τα προσωπικά τους επιτεύγματα
Οι σωστοί ηγέτες δεν θέλουν να παίρνουν όλα τα credits. Αλλά τα δίνουν στα μέλη της ομάδας που έχουν κάνει την δουλειά.
Προσπάθησε όμως να κάνεις ένα βήμα παραπέρα. Εστιάστε στους ανθρώπους σας όχι μόνο για τα επαγγελματικά τους επιτεύγματα αλλά και για τα ορόσημα εκτός εργασίας, όπως γενέθλια, βραβεία και οικογενειακές γιορτές.
Αναπτύσσουν τους ανθρώπους
Οι καλύτερες εταιρείες διακρίνονται συνεχώς για τις προσπάθειές τους να βοηθήσουν τους υπαλλήλους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Αυτή η τάση εξακολουθεί να ισχύει σήμερα καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να προοδεύει.
Οι ευκαιρίες ανάπτυξης δεν περιορίζονται σε υπαλλήλους υψηλών δυνατοτήτων. Στις καλύτερες εταιρείες, οι εργαζόμενοι σε όλους τους ρόλους έχουν πρόσβαση σε ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο και ευκαιρίες ανάπτυξης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να γίνουν ακόμη πιο αποτελεσματικοί στην εργασία τους.
Οι διευθυντές με κορυφαίες επιδόσεις χρησιμοποιούν την ανάπτυξη ως βασική στρατηγική διατήρησης ταλέντου, για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Και είναι ένα από τα τέσσερα σημάδια ότι έχετε εξαιρετικές ηγετικές ικανότητες προς το 2025.
Προετοιμάζουν τους ανθρώπους τους για επιτυχία
Πολλά άτομα σε διοικητικούς ρόλους συχνά δίνουν προτεραιότητα στη δική τους απόδοση σε σχέση με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μελών της ομάδας τους.
Η επιτυχία ως ηγέτης ή διευθυντής δεν καθορίζεται από τα προσωπικά επιτεύγματα αλλά μάλλον από την επιτυχία της ομάδας στο σύνολό της.
Αυτό το στυλ ηγεσίας επικεντρώνεται στην ενδυνάμωση των ατόμων για να διαπρέψουν– και στην προώθηση ενός περιβάλλοντος όπου όλοι μπορούν να επιτύχουν μαζί.
Αντιστρέφουν την πυραμίδα
Η έννοια του ηγέτη- υπηρέτη, η οποία περιλαμβάνει την ανατροπή της παραδοσιακής ιεραρχίας από πάνω προς τα κάτω, εφαρμόζεται από μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο κερδοφόρες εταιρείες παγκοσμίως.
Σε μια κλασική οργανωτική δομή, η ιεραρχία μοιάζει με ένα τρίγωνο με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο στην κορυφή, ακολουθούμενο από διάφορα επίπεδα διαχείρισης από κάτω. Ωστόσο, το μοντέλο ηγεσίας που λέμε εδώ, είναι το αντίθετο.
Στην κορυφή του ανεστραμμένου τριγώνου βρίσκονται οι πελάτες, καθώς η εξυπηρέτησή τους είναι ο πρωταρχικός σκοπός της εταιρείας. Οι υπάλληλοι που μιλούν με τον πελάτη έχουν προτεραιότητα και τοποθετούνται ακριβώς κάτω από τον πελάτη, υψηλότερα στον οργανισμό από τον CEO. Αυτή είναι η δύναμη της ανεστραμμένης πυραμίδας.
Αυτό το μοντέλο λειτουργεί αποτελεσματικά επειδή οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που αλληλεπιδρούν με τους πελάτες σε καθημερινή βάση, επομένως θα πρέπει να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.
Δίνουν credits στους ανθρώπους για τα προσωπικά τους επιτεύγματα
Οι σωστοί ηγέτες δεν θέλουν να παίρνουν όλα τα credits. Αλλά τα δίνουν στα μέλη της ομάδας που έχουν κάνει την δουλειά.
Προσπάθησε όμως να κάνεις ένα βήμα παραπέρα. Εστιάστε στους ανθρώπους σας όχι μόνο για τα επαγγελματικά τους επιτεύγματα αλλά και για τα ορόσημα εκτός εργασίας, όπως γενέθλια, βραβεία και οικογενειακές γιορτές.
Αναπτύσσουν τους ανθρώπους
Οι καλύτερες εταιρείες διακρίνονται συνεχώς για τις προσπάθειές τους να βοηθήσουν τους υπαλλήλους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Αυτή η τάση εξακολουθεί να ισχύει σήμερα καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να προοδεύει.
Οι ευκαιρίες ανάπτυξης δεν περιορίζονται σε υπαλλήλους υψηλών δυνατοτήτων. Στις καλύτερες εταιρείες, οι εργαζόμενοι σε όλους τους ρόλους έχουν πρόσβαση σε ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο και ευκαιρίες ανάπτυξης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να γίνουν ακόμη πιο αποτελεσματικοί στην εργασία τους.
Οι διευθυντές με κορυφαίες επιδόσεις χρησιμοποιούν την ανάπτυξη ως βασική στρατηγική διατήρησης ταλέντου, για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Και είναι ένα από τα τέσσερα σημάδια ότι έχετε εξαιρετικές ηγετικές ικανότητες προς το 2025.
Πηγή: itspossible.gr