«Ο Τιτανικός είναι ο τελευταίος επιζών μάρτυρας της τραγωδίας, και συνεχίζει να έχει ιστορίες να μας διηγηθεί»
Μια αναλυτική μελέτη...
ενός πλήρους ψηφιακού σκάνερ του Τιτανικού αποκαλύπτει νέες πληροφορίες για τις τελευταίες ώρες του μοιραίου πλοίου.
Η ακριβής 3D αναπαράσταση δείχνει τη βία με την οποία το πλοίο σχίστηκε στα δύο, καθώς βυθιζόταν μετά την πρόσκρουση με τον παγόβουνο το 1912, με 1.500 επιβάτες να χάνουν τη ζωή τους.
Το σκάνερ παρέχει μια νέα εικόνα ενός από τους λέβητες του πλοίου, επιβεβαιώνοντας τις μαρτυρίες επιζώντων ότι οι μηχανικοί εργάζονταν μέχρι την τελευταία στιγμή για να διατηρήσουν τα φώτα του πλοίου αναμμένα.
Μια υπολογιστική προσομοίωση επίσης υποδεικνύει ότι οι τρύπες στο κύτος του πλοίου, με μέγεθος περίπου ενός φύλλου Α4, οδήγησαν στην καταστροφή του.
«Ο Τιτανικός είναι ο τελευταίος επιζών μάρτυρας της τραγωδίας, και συνεχίζει να έχει ιστορίες να μας διηγηθεί», δήλωσε ο αναλυτής του Τιτανικού, Πάρκς Στέφενσον.
Το σκάνερ μελετήθηκε για το νέο ντοκιμαντέρ του National Geographic και της Atlantic Productions με τίτλο Titanic: The Digital Resurrection.
Το ναυάγιο, που βρίσκεται 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού Ωκεανού, χαρτογραφήθηκε με τη βοήθεια υποβρυχίων ρομπότ.
Πάνω από 700.000 εικόνες, τραβηγμένες από κάθε γωνία, χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί ο «ψηφιακός δίδυμος», ο οποίος αποκαλύφθηκε αποκλειστικά στον κόσμο από το BBC News το 2023.
Λόγω του μεγέθους του ναυαγίου και του σκότους των βαθιών υδάτων, η εξερεύνηση με υποβρύχια παρέχει μόνο αχνές εικόνες. Ωστόσο, το σκάνερ παρέχει την πρώτη πλήρη εικόνα του Τιτανικού.
Η τεράστια πλώρη του βρίσκεται όρθια στον βυθό της θάλασσας, σχεδόν σαν το πλοίο να συνέχιζε το ταξίδι του.
Αλλά 600 μέτρα πιο πέρα, η πρύμνη είναι μια σωρός παραμορφωμένων μετάλλων. Η ζημιά προκλήθηκε όταν το πλοίο χτύπησε τον βυθό μετά τη σπασμένη του κατασκευή.
Η νέα τεχνολογία χαρτογράφησης προσφέρει έναν διαφορετικό τρόπο μελέτης του πλοίου.
«Είναι σαν σκηνή εγκλήματος: πρέπει να δεις τι είναι το αποδεικτικό στοιχείο, στο πλαίσιο που βρίσκεται», δήλωσε ο Πάρκς Στέφενσον.
«Και η πλήρης εικόνα του ναυαγίου είναι το κλειδί για να καταλάβουμε τι συνέβη εκεί», συμπλήρωσε.
Το σκάνερ αποκαλύπτει νέες κοντινές λεπτομέρειες, όπως ένα πορτοπαράθυρο που πιθανότατα καταστράφηκε από τον παγόβουνο. Αυτό συμφωνεί με τις αναφορές επιζώντων ότι ο πάγος εισήλθε σε κάποια καμπίνες κατά τη σύγκρουση.
Ειδικοί μελετούν έναν από τους τεράστιους λέβητες του Τιτανικού, είναι εύκολα ορατός στο σκάνερ γιατί βρίσκεται στην πίσω πλευρά της πλώρης, στο σημείο που το πλοίο έσπασε στα δύο.
Οι επιβάτες ανέφεραν ότι τα φώτα ήταν ακόμη αναμμένα καθώς το πλοίο βυθιζόταν.
Η ψηφιακή αναπαράσταση δείχνει ότι κάποιοι από τους λέβητες είναι καμπυλωτοί, υποδεικνύοντας ότι λειτουργούσαν ακόμη καθώς βυθίζονταν στο νερό.
Στην πρύμνη, έχει ανακαλυφθεί μια βαλβίδα που βρίσκεται σε ανοιχτή θέση, υποδεικνύοντας ότι ο ατμός συνέχιζε να ρέει στο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυτό πιθανότατα οφειλόταν σε μια ομάδα μηχανικών, υπό την καθοδήγηση του Τζόζεφ Μπελ, οι οποίοι παρέμειναν για να ρίχνουν άνθρακα στους φούρνους, ώστε να διατηρήσουν τα φώτα αναμμένα.
Όλοι οι μηχανικοί πέθαναν στην τραγωδία, αλλά οι ηρωικές τους ενέργειες έσωσαν πολλές ζωές, δήλωσε ο Πάρκς Στέφενσον.
Η ακριβής 3D αναπαράσταση δείχνει τη βία με την οποία το πλοίο σχίστηκε στα δύο, καθώς βυθιζόταν μετά την πρόσκρουση με τον παγόβουνο το 1912, με 1.500 επιβάτες να χάνουν τη ζωή τους.
Το σκάνερ παρέχει μια νέα εικόνα ενός από τους λέβητες του πλοίου, επιβεβαιώνοντας τις μαρτυρίες επιζώντων ότι οι μηχανικοί εργάζονταν μέχρι την τελευταία στιγμή για να διατηρήσουν τα φώτα του πλοίου αναμμένα.
Μια υπολογιστική προσομοίωση επίσης υποδεικνύει ότι οι τρύπες στο κύτος του πλοίου, με μέγεθος περίπου ενός φύλλου Α4, οδήγησαν στην καταστροφή του.
«Ο Τιτανικός είναι ο τελευταίος επιζών μάρτυρας της τραγωδίας, και συνεχίζει να έχει ιστορίες να μας διηγηθεί», δήλωσε ο αναλυτής του Τιτανικού, Πάρκς Στέφενσον.
Το σκάνερ μελετήθηκε για το νέο ντοκιμαντέρ του National Geographic και της Atlantic Productions με τίτλο Titanic: The Digital Resurrection.
Το ναυάγιο, που βρίσκεται 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού Ωκεανού, χαρτογραφήθηκε με τη βοήθεια υποβρυχίων ρομπότ.
Πάνω από 700.000 εικόνες, τραβηγμένες από κάθε γωνία, χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί ο «ψηφιακός δίδυμος», ο οποίος αποκαλύφθηκε αποκλειστικά στον κόσμο από το BBC News το 2023.
Λόγω του μεγέθους του ναυαγίου και του σκότους των βαθιών υδάτων, η εξερεύνηση με υποβρύχια παρέχει μόνο αχνές εικόνες. Ωστόσο, το σκάνερ παρέχει την πρώτη πλήρη εικόνα του Τιτανικού.
Η τεράστια πλώρη του βρίσκεται όρθια στον βυθό της θάλασσας, σχεδόν σαν το πλοίο να συνέχιζε το ταξίδι του.
Αλλά 600 μέτρα πιο πέρα, η πρύμνη είναι μια σωρός παραμορφωμένων μετάλλων. Η ζημιά προκλήθηκε όταν το πλοίο χτύπησε τον βυθό μετά τη σπασμένη του κατασκευή.
Η νέα τεχνολογία χαρτογράφησης προσφέρει έναν διαφορετικό τρόπο μελέτης του πλοίου.
«Είναι σαν σκηνή εγκλήματος: πρέπει να δεις τι είναι το αποδεικτικό στοιχείο, στο πλαίσιο που βρίσκεται», δήλωσε ο Πάρκς Στέφενσον.
«Και η πλήρης εικόνα του ναυαγίου είναι το κλειδί για να καταλάβουμε τι συνέβη εκεί», συμπλήρωσε.
Το σκάνερ αποκαλύπτει νέες κοντινές λεπτομέρειες, όπως ένα πορτοπαράθυρο που πιθανότατα καταστράφηκε από τον παγόβουνο. Αυτό συμφωνεί με τις αναφορές επιζώντων ότι ο πάγος εισήλθε σε κάποια καμπίνες κατά τη σύγκρουση.
Ειδικοί μελετούν έναν από τους τεράστιους λέβητες του Τιτανικού, είναι εύκολα ορατός στο σκάνερ γιατί βρίσκεται στην πίσω πλευρά της πλώρης, στο σημείο που το πλοίο έσπασε στα δύο.
Οι επιβάτες ανέφεραν ότι τα φώτα ήταν ακόμη αναμμένα καθώς το πλοίο βυθιζόταν.
Η ψηφιακή αναπαράσταση δείχνει ότι κάποιοι από τους λέβητες είναι καμπυλωτοί, υποδεικνύοντας ότι λειτουργούσαν ακόμη καθώς βυθίζονταν στο νερό.
Στην πρύμνη, έχει ανακαλυφθεί μια βαλβίδα που βρίσκεται σε ανοιχτή θέση, υποδεικνύοντας ότι ο ατμός συνέχιζε να ρέει στο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Αυτό πιθανότατα οφειλόταν σε μια ομάδα μηχανικών, υπό την καθοδήγηση του Τζόζεφ Μπελ, οι οποίοι παρέμειναν για να ρίχνουν άνθρακα στους φούρνους, ώστε να διατηρήσουν τα φώτα αναμμένα.
Όλοι οι μηχανικοί πέθαναν στην τραγωδία, αλλά οι ηρωικές τους ενέργειες έσωσαν πολλές ζωές, δήλωσε ο Πάρκς Στέφενσον.