Στην εικόνα βλέπετε την υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι, η οποία απαθανατίστηκε σε ελαιογραφία του Θεόδωρου Βρυζάκη το 1861 και εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη.
Το ημερολόγιο έγραφε 4 Ιανουαρίου 1824.
Σε...
αυτή την ελαιογραφία απεικονίζεται η άφιξη του Άγγλου φιλέλληνα George Gordon Byron στο Μεσολόγγι κατά την οποία έτυχε θερμής υποδοχής. Εμφανίζεται ερχόμενος από το λιμάνι συνοδευόμενος από τον φίλο του Edward John Trelawny, (1792 – 1881) έναν Άγγλο συγγραφέα και με πλήθος οπλιτών να ζητωκραυγάζει.
Τον υποδέχονται οι τοπικές αρχές και ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, που τον είχε προσκαλέσει ασκεπής ως ένδειξη σεβασμού. Ξεχωρίζει ακόμη η μορφή του επισκόπου, ο οποίος θυμίζει έντονα τον Παλαιών Πατρών Γερμανό (με χρυσά άμφια να κρατά την ποιμαντορική ράβδο και να ευλογεί) του Γερμανού ζωγράφου Πέτερ φον Ες, που διακρίθηκε κυρίως στις αναπαραστάσεις μαχών και ειδικότερα ως ζωγράφος που απαθανάτισε τις ιστορικές στιγμές της Ελληνικής επανάστασης του 1821 καθώς και στιγμιότυπα από την εισβολή του Ναπολέοντα στη Ρωσία.
Τον υποδέχονται οι τοπικές αρχές και ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, που τον είχε προσκαλέσει ασκεπής ως ένδειξη σεβασμού. Ξεχωρίζει ακόμη η μορφή του επισκόπου, ο οποίος θυμίζει έντονα τον Παλαιών Πατρών Γερμανό (με χρυσά άμφια να κρατά την ποιμαντορική ράβδο και να ευλογεί) του Γερμανού ζωγράφου Πέτερ φον Ες, που διακρίθηκε κυρίως στις αναπαραστάσεις μαχών και ειδικότερα ως ζωγράφος που απαθανάτισε τις ιστορικές στιγμές της Ελληνικής επανάστασης του 1821 καθώς και στιγμιότυπα από την εισβολή του Ναπολέοντα στη Ρωσία.
Β.Β.