Πέμπτη 22 Μαΐου 2025

Να τι δικαιούσαι αν χάσεις το πλοίο


Αν χάσεις το πλοίο, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι δικαιούσαι και ποια βήματα μπορείς να ακολουθήσεις.

Τα δικαιώματα και οι επιλογές σου εξαρτώνται από το αν ευθύνεσαι εσύ για την απώλεια του δρομολογίου ή αν προκύπτει από ακύρωση ή καθυστέρηση του πλοίου.

Παρακάτω...  

 
θα βρεις έναν συνοπτικό οδηγό με τις πιο βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζεις σε κάθε περίπτωση.

Αν χάσεις το πλοίο με δική σου υπαιτιότητα

Αν φτάσεις αργοπορημένα στο λιμάνι και το πλοίο έχει ήδη αναχωρήσει, χάνεις το εισιτήριό σου και δεν δικαιούσαι επιστροφή χρημάτων.

Ωστόσο, αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες σου δίνουν τη δυνατότητα να μετατρέψεις το εισιτήριο σε “ανοικτής ημερομηνίας” (open) εφόσον το ζητήσεις πριν την αναχώρηση του πλοίου.

Η μετατροπή αυτή συνήθως συνοδεύεται από μικρή χρέωση (π.χ. 5€) και ισχύει για επόμενο δρομολόγιο της ίδιας εταιρείας, ανάλογα με διαθεσιμότητα.

Αν το πλοίο καθυστερήσει ή ακυρωθεί από την εταιρεία

Σε περίπτωση ακύρωσης δρομολογίου ή καθυστέρησης άνω των 90 λεπτών λόγω ευθύνης της ακτοπλοϊκής, δικαιούσαι:

Πλήρη επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριο που δεν χρησιμοποιήθηκε.

Δωρεάν αλλαγή εισιτηρίου για επόμενο διαθέσιμο δρομολόγιο.

Αποζημίωση ή φροντίδα (π.χ. γεύμα, διαμονή), αν η καθυστέρηση υπερβαίνει συγκεκριμένα όρια, σύμφωνα με τον Κανονισμό ΕΕ 1177/2010 για τα δικαιώματα επιβατών θαλάσσιων μεταφορών.

Αν η καθυστέρηση οφείλεται σε τρίτο παράγοντα

Αν δεν πρόλαβες το πλοίο επειδή καθυστέρησε κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς (λεωφορείο, τρένο, ταξί), η ακτοπλοϊκή δεν έχει ευθύνη.

Ωστόσο, αν είχες συνδυασμένο εισιτήριο (π.χ. πλοίο + λεωφορείο από την ίδια εταιρεία), μπορείς να ζητήσεις αντικατάσταση ή αποζημίωση από την εταιρεία.

Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να ζητήσεις έγγραφη βεβαίωση από το μέσο που καθυστέρησε, ώστε να τη χρησιμοποιήσεις ως τεκμήριο στην επικοινωνία με την ακτοπλοϊκή.

Τι ισχύει για τα εισιτήρια ανοικτής ημερομηνίας

Αν έχεις εισιτήριο ανοικτής ημερομηνίας, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε επόμενο δρομολόγιο της ίδιας γραμμής, μέσα στο χρονικό διάστημα που ορίζει η εταιρεία (συνήθως 6 έως 12 μήνες).

Η αλλαγή μπορεί να γίνει με ή χωρίς διαφορά τιμής, ανάλογα με την περίοδο ταξιδιού και τη διαθεσιμότητα.

Συμβουλές για να προστατευτείς

Έλεγξε τους όρους χρήσης της κάθε ακτοπλοϊκής πριν αγοράσεις εισιτήριο.

Αν είσαι οριακά με τον χρόνο, επικοινώνησε με την εταιρεία για να τους ενημερώσεις – ίσως μπορέσουν να σε εξυπηρετήσουν.

Κράτα αποδείξεις, αποκόμματα ή βεβαιώσεις καθυστερήσεων για ενδεχόμενη διεκδίκηση.

Αν το ταξίδι είναι σημαντικό (π.χ. ιατρικός λόγος, επαγγελματικό ραντεβού), μπορεί να έχει νόημα να κάνεις ταξιδιωτική ασφάλεια, που σε καλύπτει και σε τέτοιες περιπτώσεις.

Πηγή: e-howto.gr