Το σοβαρό τροχαίο στη Βούλα, με δύο λεωφορεία του ΟΑΣΑ να συγκρούονται και 48 τραυματίες, δεν ήταν ένα «ατυχές συμβάν». Ήταν...
το προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα μιας πολιτικής που εδώ και χρόνια μετατρέπει τις δημόσιες συγκοινωνίες σε πεδίο κερδοφορίας και αυθαιρεσίας, με εργαζόμενους εξουθενωμένους και επιβάτες σε διαρκή επισφάλεια.
Η οδηγός που ενεπλάκη στο δυστύχημα, εργαζόταν σε καθεστώς 16ωρων βαρδιών, με συνεχόμενες ημέρες χωρίς επαρκή ανάπαυση. Αισθάνθηκε αδιαθεσία εν ώρα υπηρεσίας και το λεωφορείο έπεσε στο προπορευόμενο. Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) προειδοποιεί εδώ και χρόνια, αλλά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών –και η σημερινή ηγεσία του κ. Κυρανάκη– επιλέγει την ένοχη σιωπή.
Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι από το 2019 δεν έχει γίνει καμία συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Την ίδια στιγμή, το καθεστώς εργασίας στους φορείς των συγκοινωνιών περιγράφεται ως εξής: παραβίαση ορίων ανάπαυσης, 16ωρες διπλοβάρδιες, εργασία τις ημέρες ανάπαυσης, ανάθεση άσχετων καθηκόντων στους οδηγούς.
Η Νέα Δημοκρατία δεν άκουσε ποτέ τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων – ούτε στους σιδηροδρόμους, ούτε στις συγκοινωνίες. Η υποβάθμιση της δημόσιας συγκοινωνίας είναι πολιτική επιλογή. Η εξουθένωση των εργαζομένων είναι πολιτική επιλογή. Η μηδενική λογοδοσία των ιδιωτικών συμφερόντων είναι πολιτική επιλογή.
Η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια στη δουλειά είναι αδιαπραγμάτευτα. Οι ζωές των εργαζομένων και των επιβατών δεν είναι αναλώσιμες. Το τροχαίο στη Βούλα δεν ήταν ατύχημα, αλλά δεδομένο αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής.
Η οδηγός που ενεπλάκη στο δυστύχημα, εργαζόταν σε καθεστώς 16ωρων βαρδιών, με συνεχόμενες ημέρες χωρίς επαρκή ανάπαυση. Αισθάνθηκε αδιαθεσία εν ώρα υπηρεσίας και το λεωφορείο έπεσε στο προπορευόμενο. Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) προειδοποιεί εδώ και χρόνια, αλλά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών –και η σημερινή ηγεσία του κ. Κυρανάκη– επιλέγει την ένοχη σιωπή.
Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι από το 2019 δεν έχει γίνει καμία συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Την ίδια στιγμή, το καθεστώς εργασίας στους φορείς των συγκοινωνιών περιγράφεται ως εξής: παραβίαση ορίων ανάπαυσης, 16ωρες διπλοβάρδιες, εργασία τις ημέρες ανάπαυσης, ανάθεση άσχετων καθηκόντων στους οδηγούς.
Η Νέα Δημοκρατία δεν άκουσε ποτέ τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων – ούτε στους σιδηροδρόμους, ούτε στις συγκοινωνίες. Η υποβάθμιση της δημόσιας συγκοινωνίας είναι πολιτική επιλογή. Η εξουθένωση των εργαζομένων είναι πολιτική επιλογή. Η μηδενική λογοδοσία των ιδιωτικών συμφερόντων είναι πολιτική επιλογή.
Η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια στη δουλειά είναι αδιαπραγμάτευτα. Οι ζωές των εργαζομένων και των επιβατών δεν είναι αναλώσιμες. Το τροχαίο στη Βούλα δεν ήταν ατύχημα, αλλά δεδομένο αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής.
Γραφείο τύπου Νέας Αριστεράς