Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, «οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, προχωρώντας κυρίως σε στοχευμένες και απολύτως απαραίτητες αγορές
Υποτονική ζήτηση και περιορισμένα αποτελέσματα για...
την αγορά καταγράφει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, αποτιμώντας την πρώτη περίοδο των θερινών εκπτώσεων.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, «οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, προχωρώντας κυρίως σε στοχευμένες και απολύτως απαραίτητες αγορές, γεγονός που αποτυπώνεται στην σχετικά αδύναμη ροή επισκεψιμότητας και αγοραστικής κίνησης. Η ζήτηση παραμένει συγκρατημένη, με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να προηγούνται πολλές φορές της επίσημης περιόδου, γεγονός που αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητα του θεσμού.
Η γενικευμένη αβεβαιότητα, το αυξημένο κόστος ζωής και η ασθενής αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δυσμενές για την κατανάλωση. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, ειδικά οι μικρές, συνεχίζουν να πιέζονται έντονα, τόσο από τη μείωση της κατανάλωσης όσο και από το υψηλό λειτουργικό κόστος και τη δυσκολία ρευστότητας».
Κοινό χαρακτηριστικό της φετινής περιόδου, σύμφωνα με τον Σύλλογο, είναι το «μούδιασμα» της αγοράς, παρά τις προσπάθειες των εμπόρων να προσαρμοστούν στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και να προσφέρουν αξιόλογες εκπτώσεις. Απουσιάζει, ωστόσο, το αναγκαίο θεσμικό και πολιτικό πλαίσιο που θα ενίσχυε την πραγματική κατανάλωση και την παρουσία των πολιτών στα φυσικά καταστήματα.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θοδωρής Καπράλος, «η πρώτη περίοδος των θερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά τις συνθήκες ασφυξίας που βιώνει το φυσικό κατάστημα. Η έλλειψη ουσιαστικής στήριξης, η διαρκής επιβάρυνση με κόστος λειτουργίας και η απουσία ενός οργανωμένου σχεδίου ενίσχυσης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και της κατανάλωσης, συνθέτουν ένα περιβάλλον μεγάλης ανασφάλειας για το αύριο. Χρειάζονται στοχευμένες πολιτικές που θα επαναφέρουν τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του τοπικού εμπορίου».
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, «οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, προχωρώντας κυρίως σε στοχευμένες και απολύτως απαραίτητες αγορές, γεγονός που αποτυπώνεται στην σχετικά αδύναμη ροή επισκεψιμότητας και αγοραστικής κίνησης. Η ζήτηση παραμένει συγκρατημένη, με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να προηγούνται πολλές φορές της επίσημης περιόδου, γεγονός που αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητα του θεσμού.
Η γενικευμένη αβεβαιότητα, το αυξημένο κόστος ζωής και η ασθενής αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δυσμενές για την κατανάλωση. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, ειδικά οι μικρές, συνεχίζουν να πιέζονται έντονα, τόσο από τη μείωση της κατανάλωσης όσο και από το υψηλό λειτουργικό κόστος και τη δυσκολία ρευστότητας».
Κοινό χαρακτηριστικό της φετινής περιόδου, σύμφωνα με τον Σύλλογο, είναι το «μούδιασμα» της αγοράς, παρά τις προσπάθειες των εμπόρων να προσαρμοστούν στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και να προσφέρουν αξιόλογες εκπτώσεις. Απουσιάζει, ωστόσο, το αναγκαίο θεσμικό και πολιτικό πλαίσιο που θα ενίσχυε την πραγματική κατανάλωση και την παρουσία των πολιτών στα φυσικά καταστήματα.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θοδωρής Καπράλος, «η πρώτη περίοδος των θερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά τις συνθήκες ασφυξίας που βιώνει το φυσικό κατάστημα. Η έλλειψη ουσιαστικής στήριξης, η διαρκής επιβάρυνση με κόστος λειτουργίας και η απουσία ενός οργανωμένου σχεδίου ενίσχυσης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και της κατανάλωσης, συνθέτουν ένα περιβάλλον μεγάλης ανασφάλειας για το αύριο. Χρειάζονται στοχευμένες πολιτικές που θα επαναφέρουν τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του τοπικού εμπορίου».