Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025

Πώς οι αεροσυνοδοί «τιμωρούν» όσους αρνούνται να αλλάξουν θέση στο αεροπλάνο


Πότε δικαιούμαστε να αλλάξουμε θέση κατά τη διάρκειας μίας πτήσης
 
Οι αλλαγές θέσεων μέσα στο αεροπλάνο αποτελούν καθημερινό «εφιάλτη» για τους αεροσυνοδούς.

Αεροσυνοδός αποκάλυψε...  
 
 
στο Wall Street Journal το δικό της «κόλπο» για να χειρίζεται επιβάτες που αρνούνται να ανταλλάξουν θέση, ειδικά όταν πρόκειται για μικρό παιδί που κάθεται μακριά από τον γονέα του. 

«Τους λέω: Εντάξει, θα φροντίσετε εσείς το νήπιο; Τότε πάρτε και τα σνακ και τα μπλοκ ζωγραφικής του», αναφέρει. Η προσέγγιση αυτή σχεδόν πάντα οδηγεί τον αρνητικό επιβάτη να αλλάξει γνώμη.

Ωστόσο, η Mitra παραδέχεται ότι οι επιβάτες που έχουν πληρώσει για να επιλέξουν θέση δεν πρέπει να εξαναγκάζονται να μετακινηθούν και ότι πολλές φορές η ευθύνη ανήκει στην αεροπορική εταιρεία, η οποία δεν μεριμνά ώστε οι οικογένειες να κάθονται μαζί.

«Την επόμενη φορά που θα εκνευριστείτε επειδή δεν πήρατε τη θέση που θέλατε, θυμηθείτε ότι δεν πληρώσατε για να την επιλέξετε. Διαφορετικά, θα καθόσασταν εκεί», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο ειδικός σε ταξιδιωτική συμπεριφορά Jamie Fraser δίνει επίσης σαφείς οδηγίες για το πώς να απαντάμε ευγενικά σε αιτήματα αλλαγής θέσης:

Ο Fraser υπογραμμίζει ότι κανένας επιβάτης δεν είναι υποχρεωμένος να αλλάξει θέση. Το νούμερο της θέσης είναι τυπωμένο στην κάρτα επιβίβασης, και αν κάποιος έχει προπληρώσει για θέση στο παράθυρο ή στον διάδρομο, είναι απόλυτα δικαιολογημένος να παραμείνει εκεί.

Αν σας ζητηθεί να αλλάξετε μεσαία θέση, η σύστασή του είναι να απαντήσετε ήρεμα ότι προτιμάτε να παραμείνετε στη θέση σας. Αν ο άλλος επιμένει, επαναλάβετε την άρνησή σας ευγενικά και χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Ο μόνος λόγος για να εξετάσετε σοβαρά την αλλαγή, σύμφωνα με τον Fraser, είναι όταν ένα μικρό παιδί κάθεται μακριά από τους γονείς του και ακόμη και τότε, μόνο αν το θελήσετε.

Ένα βασικό λάθος που πρέπει να αποφεύγετε είναι το να κάθεστε σε θέση άλλου χωρίς άδεια. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει καθυστερήσεις, εντάσεις και αμήχανες στιγμές με τον επιβάτη που έχει το επίσημο εισιτήριο.

Ο Fraser προειδοποιεί: «Ένα μέλος του πληρώματος μπορεί να σας ζητήσει να αποβιβαστείτε, ή χειρότερα, να γίνετε viral στο διαδίκτυο».