(Του Μάρκου Μπόλαρη)
Προς τους
Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων
Βρυξέλλες, Βέλγιο
Σέρρες 6 Σεπτεμβρίου 2025
Αγαπητοί κύριοι/κυρίες,
Γνωρίζετε τη διαρκώς εντατική υποβάθμιση της συνταγματικά εγγυημένης ελευθερίας λόγου και Τύπου στην Ελλάδα!
Αυτή...
η προσπάθεια ασφυξίας της ελεύθερης έκφρασης -μια ασφυξία που συνιστά θανάσιμη θηλιά για τη Δημοκρατία, τα Ατομικά Δικαιώματα και τη Δικαιοσύνη- είναι ξεκάθαρα και εντελώς αντίθετη με τις ευρωπαϊκές αρχές και τους Θεσμούς του Πολιτισμού μας!
Αυτή η πολλαπλάσια καταδικαστέα τακτική πραγματοποιείται μέσω συνεχών απρόκλητων κυβερνητικών παρεμβάσεων σε όλο το πλάτος και το εύρος των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, με σκοπό την επιβολή της προωθούμενης κομματοκυβερνητικής προπαγάνδας που διαστρεβλώνει την αλήθεια των πραγμάτων!
Σας καταγγέλλω ένα πολύ συγκεκριμένο περιστατικό αυτής της άθλιας απόπειρας ασφυξίας της Δημοκρατίας από την κυβέρνηση μέσω της κατάργησης της ελευθερίας του Τύπου:
Την περασμένη εβδομάδα, μου ζητήθηκε από τον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Ελληνικής Ραδιοτηλεόρασης, κρατικός ραδιοφωνικός σταθμός, να μιλήσω σε τοπικό ειδησεογραφικό πρόγραμμα για το μείζον ζήτημα που απασχολεί και τον διεθνή Τύπο, δηλαδή τις εξελίξεις στην παλαιότερη Χριστιανική Μονή, στο όρος Σινά, στο Χερσόνησος του Σινά στην Αίγυπτο.
Η ραδιοφωνική συζήτηση πραγματοποιήθηκε από τις 11:30 έως τις 12:00 μ.μ. με τον έμπειρο δημοσιογράφο κ. Λεωνίδα Κασάπη και περιστράφηκε γύρω από τις λεπτομέρειες του Σινά, στο οποίο έχει εκτεθεί η Ελληνική Κυβέρνηση σε συνεργασίες με την Αιγυπτιακή Κυβέρνηση, προσβάλλοντας τη μοναδικότητα της Μονής, ιδιαίτερα σε σημεία σχετικά με τη Σύμβαση για τον χαρακτηρισμό της Μονής Σινά και της γύρω περιοχής ως Μνημείου προστατευόμενου από την UNESCO, όπως αναφέρουν και δημοσιεύματα στον ευρωπαϊκό Τύπο.
Στις 3:00 μ.μ, ο αξιότιμος δημοσιογράφος κ. Λεωνίδας Κασάπης με πήρε τηλέφωνο για να με ενημερώσει ότι ο Γενικός Διευθυντής της ΕΡΤ μόλις τον είχε καλέσει για να ανακοινώσει ότι αφαιρεί το δημοσιογραφικό του πρόγραμμα ειδήσεων, το οποίο διατηρούσε για πολλά χρόνια στον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό!
Κατά την άποψη του Γενικού Διευθυντή, ήταν απολύτως απαράδεκτο ένα κρατικό ραδιοφωνικό μέσο να ενημερώνει για τα γεγονότα με αφήγημα άλλο από αυτό της κυβερνητικής προπαγάνδας!
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την επιτομή του κυβερνητικού κομισάριου, Αλίμονο στην Αλήθεια αν διαφωνεί μαζί μας! Και τριπλό αλίμονο σε όποιον τολμήσει να ευθυγραμμιστεί με αυτό!
Αγαπητοί κύριοι/κυρίες,
Καθώς στενεύουν τα περιθώρια για το οξυγόνο της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, κάτω από την ασφυκτική πίεση μιας πολλαπλασιαζόμενης και διεφθαρμένης κυβέρνησης, θεωρώ κρίσιμο να υψώσω την ελάχιστη φωνή μου για ενημέρωση της διεθνούς κοινής γνώμης απευθύνοντας αυτή την επιστολή στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, ελπίζοντας στη συνδρομή σας, δημοσιογραφικά και συνδικαλιστικά, υπέρ της ελευθερίας του λόγου, της έκφρασης και του Τύπου στην πολιορκημένη Ελλάδα, χτυπημένη από την καταιγίδα μιας αντιδημοκρατικής αντίληψης της κυβέρνησης!
Αυτή η πολλαπλάσια καταδικαστέα τακτική πραγματοποιείται μέσω συνεχών απρόκλητων κυβερνητικών παρεμβάσεων σε όλο το πλάτος και το εύρος των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, με σκοπό την επιβολή της προωθούμενης κομματοκυβερνητικής προπαγάνδας που διαστρεβλώνει την αλήθεια των πραγμάτων!
Σας καταγγέλλω ένα πολύ συγκεκριμένο περιστατικό αυτής της άθλιας απόπειρας ασφυξίας της Δημοκρατίας από την κυβέρνηση μέσω της κατάργησης της ελευθερίας του Τύπου:
Την περασμένη εβδομάδα, μου ζητήθηκε από τον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Ελληνικής Ραδιοτηλεόρασης, κρατικός ραδιοφωνικός σταθμός, να μιλήσω σε τοπικό ειδησεογραφικό πρόγραμμα για το μείζον ζήτημα που απασχολεί και τον διεθνή Τύπο, δηλαδή τις εξελίξεις στην παλαιότερη Χριστιανική Μονή, στο όρος Σινά, στο Χερσόνησος του Σινά στην Αίγυπτο.
Η ραδιοφωνική συζήτηση πραγματοποιήθηκε από τις 11:30 έως τις 12:00 μ.μ. με τον έμπειρο δημοσιογράφο κ. Λεωνίδα Κασάπη και περιστράφηκε γύρω από τις λεπτομέρειες του Σινά, στο οποίο έχει εκτεθεί η Ελληνική Κυβέρνηση σε συνεργασίες με την Αιγυπτιακή Κυβέρνηση, προσβάλλοντας τη μοναδικότητα της Μονής, ιδιαίτερα σε σημεία σχετικά με τη Σύμβαση για τον χαρακτηρισμό της Μονής Σινά και της γύρω περιοχής ως Μνημείου προστατευόμενου από την UNESCO, όπως αναφέρουν και δημοσιεύματα στον ευρωπαϊκό Τύπο.
Στις 3:00 μ.μ, ο αξιότιμος δημοσιογράφος κ. Λεωνίδας Κασάπης με πήρε τηλέφωνο για να με ενημερώσει ότι ο Γενικός Διευθυντής της ΕΡΤ μόλις τον είχε καλέσει για να ανακοινώσει ότι αφαιρεί το δημοσιογραφικό του πρόγραμμα ειδήσεων, το οποίο διατηρούσε για πολλά χρόνια στον τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό!
Κατά την άποψη του Γενικού Διευθυντή, ήταν απολύτως απαράδεκτο ένα κρατικό ραδιοφωνικό μέσο να ενημερώνει για τα γεγονότα με αφήγημα άλλο από αυτό της κυβερνητικής προπαγάνδας!
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την επιτομή του κυβερνητικού κομισάριου, Αλίμονο στην Αλήθεια αν διαφωνεί μαζί μας! Και τριπλό αλίμονο σε όποιον τολμήσει να ευθυγραμμιστεί με αυτό!
Αγαπητοί κύριοι/κυρίες,
Καθώς στενεύουν τα περιθώρια για το οξυγόνο της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, κάτω από την ασφυκτική πίεση μιας πολλαπλασιαζόμενης και διεφθαρμένης κυβέρνησης, θεωρώ κρίσιμο να υψώσω την ελάχιστη φωνή μου για ενημέρωση της διεθνούς κοινής γνώμης απευθύνοντας αυτή την επιστολή στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, ελπίζοντας στη συνδρομή σας, δημοσιογραφικά και συνδικαλιστικά, υπέρ της ελευθερίας του λόγου, της έκφρασης και του Τύπου στην πολιορκημένη Ελλάδα, χτυπημένη από την καταιγίδα μιας αντιδημοκρατικής αντίληψης της κυβέρνησης!
Με σεβασμό,
Μάρκος Μπόλαρης
Δικηγόρος
πρώην Υπουργός