Ένα έργο που θα μπορούσε να αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών της Κατερίνης, να προωθήσει τη βιώσιμη κινητικότητα και να δώσει νέα πνοή στην πόλη, παραμένει παροπλισμένο. Τα...
48 ηλεκτρικά ποδήλατα που χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας μέσω του ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ με προϋπολογισμό 370.698 ευρώ, έχουν εγκατασταθεί, έχουν παραδοθεί από την ανάδοχο εταιρεία από τον Απρίλιο του 2024, αλλά παραμένουν αχρησιμοποίητα και κυριολεκτικά σαπίζουν στις αποθήκες του δήμου Κατερίνης. Παρά τις δεσμεύσεις και τις δηλώσεις ότι «σύντομα θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών», το σύστημα κοινοχρήστων ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν λειτουργεί εδώ και 18 μήνες. Οι βάσεις φόρτισης έχουν τοποθετηθεί, τα ποδήλατα υπάρχουν, η εφαρμογή είναι έτοιμη — αλλά η διοίκηση του Δήμου δεν έχει κατορθώσει να εγκρίνει ούτε τον κανονισμό λειτουργίας.
Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 29 Αυγούστου 2025, η καθυστέρηση οφείλεται στο ότι ο αρμόδιος υπάλληλος «είχε άλλες υποχρεώσεις» (!), ενώ μόλις τώρα –μετά από 1,5 χρόνο– αποφασίζεται η ανάθεση σε νομικό για σύνταξη κανονισμού λειτουργίας. Δηλαδή, ένα έργο που έχει παραληφθεί, χρηματοδοτηθεί και εγκατασταθεί, δεν λειτουργεί απλώς γιατί δεν γράφτηκε ένας κανονισμός ή ίσως γιατί είναι και αυτό της προηγούμενης διοίκησης!!!
Η αδράνεια αυτή απαξιώνει δημόσιο χρήμα, στερεί τους δημότες από ένα σύγχρονο εργαλείο μετακίνησης και εκθέτει τον Δήμο Κατερίνης απέναντι στις ευρωπαϊκές αρχές, που χρηματοδότησαν το έργο για την ενίσχυση της μικροκινητικότητας.
«Όταν άλλοι δήμοι της χώρας λειτουργούν εδώ και καιρό παρόμοια συστήματα, στην Κατερίνη τα ποδήλατα παραμένουν παροπλισμένα. Αντί για μια πόλη φιλική στο περιβάλλον, βλέπουμε μια διοίκηση εγκλωβισμένη στη δική της αδράνεια.
Οι πολίτες πλήρωσαν, η Ευρώπη χρηματοδότησε, το έργο παραδόθηκε – και όμως, τίποτα δεν κινείται.
Η ανικανότητα να λειτουργήσει ένα ολοκληρωμένο και παραδομένο σύστημα μικροκινητικότητας δεν είναι απλώς διοικητική αστοχία. Είναι δείγμα προχειρότητας, αδιαφορίας και έλλειψης σεβασμού προς τους δημότες και τα χρήματα των φορολογουμένων.»
Η Εκκίνηση καλεί τη διοίκηση του Δήμου να προχωρήσει άμεσα στη λειτουργία του συστήματος και να σταματήσει να καλύπτεται πίσω από προσχήματα.
Η Κατερίνη αξίζει μια διοίκηση που να κινείται — όχι να στέκεται ακίνητη, όπως τα ηλεκτρικά της ποδήλατα.