Μπορεί να πιστεύετε ότι γράφετε τα πιο ευγενικά ή σωστά επαγγελματικά email, όμως σύμφωνα με νέα έρευνα, ορισμένες...
κοινές φράσεις που χρησιμοποιούμε όλοι, κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.
Η πλατφόρμα ZeroBounce, που ειδικεύεται στην ανάλυση και βελτιστοποίηση email επικοινωνίας, εξέτασε 1.000.967 επαγγελματικά μηνύματα που στάλθηκαν από τον Ιανουάριο του 2024 έως τον Οκτώβριο του 2025.
Η μελέτη αποκάλυψε τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λέξεις-κλειδιά και φράσεις — και σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόκειται για φράσεις τόσο επαναλαμβανόμενες που πλέον έχουν χάσει τη δύναμή τους.
Οι πιο συνηθισμένες φράσεις στα επαγγελματικά email
«Επικοινωνώ» – εμφανίστηκε στο 0,61% των email
«Επικοινωνώ για να παρακολουθήσουμε» – 0,57%
«Επικοινωνώ εκ νέου» – 0,43%
«Ευθυγραμμίζομαι» – 0,17%
«Παρακαλώ συμβουλευτείτε» – 0,15%
«Ελπίζω να τα πας (ή να τα πάτε) καλά» – 0,13%
Παρότι φαίνονται ευγενικές και τυπικά επαγγελματικές, η ZeroBounce προειδοποιεί ότι η υπερβολική χρήση τους έχει το αντίθετο αποτέλεσμα:
«Μέχρι την εκατομμυριοστή επανάληψη, δεν είναι απλώς κλισέ – είναι λευκός θόρυβος», αναφέρουν οι αναλυτές.
Τι να γράφετε αντί γι’ αυτά
Οι ειδικοί προτείνουν να χρησιμοποιούμε πιο ανθρώπινες, σαφείς και φυσικές εκφράσεις που κάνουν το μήνυμα πιο ουσιαστικό και λιγότερο “μηχανικό”.
Αντί για «Ελπίζω το mail μου να σας βρίσκει καλά», δοκιμάστε:
«Πώς πάει η εβδομάδα σας;»
«Καλημέρα – μια γρήγορη ερώτηση…»
Αντί για «Επικοινωνώ για...», προτιμήστε:
«Γράφω για να ρωτήσω σχετικά με...»
«Μια γρήγορη ερώτηση για...»
Αντί για «Απλώς επικοινωνώ», πηγαίνετε κατευθείαν στο θέμα:
«Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την πρόταση;»
«Υπάρχει κάποια εξέλιξη σχετικά με αυτό;»
Αντί για «Παρακαλώ να με συμβουλέψετε»:
«Θα μπορούσατε να μοιραστείτε τα επόμενα βήματα;»
«Ποια επιλογή προτείνετε;»
Αντί για «Ευθυγραμμίζομαι» ή «Συμφωνία»:
«Συμφωνούμε με το Χ;»
«Να τι προτείνουμε – υπάρχει κάτι που πρέπει να αλλάξουμε;»
Γιατί έχει σημασία
Η έρευνα, όπως δημοσιεύει η Daily Mail, δείχνει ότι η φυσική, άμεση γλώσσα κάνει τα email πιο ευανάγνωστα, ειλικρινή και αποτελεσματικά.
Οι παραλήπτες ανταποκρίνονται καλύτερα όταν νιώθουν ότι πίσω από το μήνυμα βρίσκεται ένας πραγματικός άνθρωπος, όχι ένα αυτοματοποιημένο επαγγελματικό ύφος.
Συμπέρασμα
Η πλατφόρμα ZeroBounce, που ειδικεύεται στην ανάλυση και βελτιστοποίηση email επικοινωνίας, εξέτασε 1.000.967 επαγγελματικά μηνύματα που στάλθηκαν από τον Ιανουάριο του 2024 έως τον Οκτώβριο του 2025.
Η μελέτη αποκάλυψε τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λέξεις-κλειδιά και φράσεις — και σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόκειται για φράσεις τόσο επαναλαμβανόμενες που πλέον έχουν χάσει τη δύναμή τους.
Οι πιο συνηθισμένες φράσεις στα επαγγελματικά email
«Επικοινωνώ» – εμφανίστηκε στο 0,61% των email
«Επικοινωνώ για να παρακολουθήσουμε» – 0,57%
«Επικοινωνώ εκ νέου» – 0,43%
«Ευθυγραμμίζομαι» – 0,17%
«Παρακαλώ συμβουλευτείτε» – 0,15%
«Ελπίζω να τα πας (ή να τα πάτε) καλά» – 0,13%
Παρότι φαίνονται ευγενικές και τυπικά επαγγελματικές, η ZeroBounce προειδοποιεί ότι η υπερβολική χρήση τους έχει το αντίθετο αποτέλεσμα:
«Μέχρι την εκατομμυριοστή επανάληψη, δεν είναι απλώς κλισέ – είναι λευκός θόρυβος», αναφέρουν οι αναλυτές.
Τι να γράφετε αντί γι’ αυτά
Οι ειδικοί προτείνουν να χρησιμοποιούμε πιο ανθρώπινες, σαφείς και φυσικές εκφράσεις που κάνουν το μήνυμα πιο ουσιαστικό και λιγότερο “μηχανικό”.
Αντί για «Ελπίζω το mail μου να σας βρίσκει καλά», δοκιμάστε:
«Πώς πάει η εβδομάδα σας;»
«Καλημέρα – μια γρήγορη ερώτηση…»
Αντί για «Επικοινωνώ για...», προτιμήστε:
«Γράφω για να ρωτήσω σχετικά με...»
«Μια γρήγορη ερώτηση για...»
Αντί για «Απλώς επικοινωνώ», πηγαίνετε κατευθείαν στο θέμα:
«Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την πρόταση;»
«Υπάρχει κάποια εξέλιξη σχετικά με αυτό;»
Αντί για «Παρακαλώ να με συμβουλέψετε»:
«Θα μπορούσατε να μοιραστείτε τα επόμενα βήματα;»
«Ποια επιλογή προτείνετε;»
Αντί για «Ευθυγραμμίζομαι» ή «Συμφωνία»:
«Συμφωνούμε με το Χ;»
«Να τι προτείνουμε – υπάρχει κάτι που πρέπει να αλλάξουμε;»
Γιατί έχει σημασία
Η έρευνα, όπως δημοσιεύει η Daily Mail, δείχνει ότι η φυσική, άμεση γλώσσα κάνει τα email πιο ευανάγνωστα, ειλικρινή και αποτελεσματικά.
Οι παραλήπτες ανταποκρίνονται καλύτερα όταν νιώθουν ότι πίσω από το μήνυμα βρίσκεται ένας πραγματικός άνθρωπος, όχι ένα αυτοματοποιημένο επαγγελματικό ύφος.
Συμπέρασμα
Στην εποχή της υπερπληροφόρησης, τα email που ξεχωρίζουν δεν είναι τα πιο “τέλεια” — αλλά εκείνα που μιλούν απλά, καθαρά και ανθρώπινα.