Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

Διάλυση των ΕΛΤΑ, πολιτικό έγκλημα με διακομματικές υπογραφές

  
     Με πρόφαση μια… διοικητική αναδιάρθρωση, η ΝΔ κλείνει δεκάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, από την Αθήνα μέχρι...  

 

την περιφέρεια και τα νησιά, αποτέλεσμα μιας πορείας απαξίωσης που διήρκεσε δεκαετίες καταδικάζοντας ολόκληρες περιοχές της χώρας στην απομόνωση λες και βρισκόμαστε στην Ελλάδα του 50 που μετρούσε ακόμη τις πληγές της και τις κατεστραμμένες της υποδομές από τον Συμμοριτοπόλεμο.


Η ευθύνη της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας


Η σημερινή κυβέρνηση φέρει την κύρια ευθύνη για την τωρινή κατάσταση. Παρά τις προειδοποιήσεις και τις αντιδράσεις, προχωρά στο κλείσιμο δεκάδων ταχυδρομείων χωρίς να έχει παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης ή στήριξης του δικτύου. Επικαλείται τη «βιωσιμότητα» και την ανάγκη εξορθολογισμού, την ώρα που χιλιάδες πολίτες – κυρίως ηλικιωμένοι και κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών – θα βρεθούν χωρίς στοιχειώδη πρόσβαση στις ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Η νεοφιλελεύθερη ΝΔ αντιμετωπίζει τα ΕΛΤΑ όχι ως δημόσιο αγαθό αλλά ως επιχείρηση που πρέπει να μειώσει το κόστος, αδιαφορώντας για τον κοινωνικό της ρόλο. Ο δημόσιος διάλογος απουσιάζει, ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην των τοπικών κοινωνιών που πλήττονται άμεσα.

Η υποκριτική στάση της αντιπολίτευσης


Η στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, που σπεύδουν σήμερα να καταγγείλουν τη διάλυση των ΕΛΤΑ, είναι το ίδιο υποκριτική. ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, όταν βρίσκονταν στην εξουσία, εφάρμοσαν πολιτικές που οδήγησαν σταδιακά στην απαξίωση του οργανισμού. Από τα ρουσφέτια του 80, τις κλαδικές του ΠΑΣΟΚ στις μνημονιακές περικοπές προσωπικού, απορρύθμιση της αγοράς, άνοιγμα στον ιδιωτικό ανταγωνισμό και έλλειψη στρατηγικού σχεδίου, συνέβαλαν και αυτοί στη σημερινή κατάρρευση.

Σήμερα εμφανίζονται ως υπερασπιστές των εργαζομένων και των πολιτών, όμως η πολιτική τους διαδρομή αποδεικνύει ότι οι ευθύνες είναι διακομματικές και διαχρονικές.

Η επίφαση «αναστροφής» και η πραγματικότητα

Η πρόσφατη απόφαση να «ανασταλεί προσωρινά» το κλείσιμο κάποιων καταστημάτων δεν αλλάζει την ουσία: η πορεία διάλυσης των ΕΛΤΑ έχει ήδη δρομολογηθεί. Τα κριτήρια που επικαλείται η διοίκηση για το ποια καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά είναι ασαφή, ενώ η επίκληση της «ψηφιακής μετάβασης» δεν μπορεί να καλύψει το κενό φυσικής παρουσίας που είναι απαραίτητο σε εκατοντάδες κοινότητες.

Η λίστα με τα κλειστά καταστήματα 

Αττικής

  • Αγίου Ιεροθέου
  • Αγίου Ιωάννη Ρέντη
  • Αερολιμένα Αθηνών
  • Ακρόπολης (ΑΘ 171)
  • Αλίμου
  • Αμαρουσίου (2) (Carrefour)
  • Άνω Λιοσίων
  • Ασπροπύργου
  • Βούλας
  • Βριλησσίων
  • Γαλατσίου
  • Γέρακα
  • Δάφνης
  • Δραπετσώνας
  • Θησείου (ΑΘ 18)
  • Θρακομακεδόνων
  • Κ.Ε.Μ.Π. Παραδείσου Αμαρουσίου
  • Καλαμακίου
  • Καλλιπόλεως
  • Κουμουνδούρου (ΑΘ 49)
  • Κυψέλης (ΑΘ 13)
  • Λενορμάν
  • Μεταμόρφωσης Αττικής
  • Μητροπόλεως (ΑΘ 54)
  • Νεάπολης Αθηνών (ΑΘ 14)
  • Νέας Ερυθραίας
  • Νέας Φιλαδέλφειας
  • Νίκαιας
  • Περάματος Πειραιά
  • Πλατείας Καισαριανής
  • Χαϊδαρίου
  • Χολαργού

Θεσσαλονίκης

  • ΒΙ.ΠΕ.Θ.
  • Συκιών
  • Ιωνίας
  • Πανοράματος
  • Αγίας Τριάδας (ΘΕΣ 11)
  • Πυλαίας
  • Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης
  • Πανεπιστημιούπολης (ΘΕΣ 17)

Αχαΐας

  • Πάτρας 3

Δωδεκανήσου

  • Ρόδου 2

Ιωαννίνων

  • Ιωαννίνων 2

Λασιθίου

  • Ιεράπετρας

Χανίων

  • Χανίων (Κ.Δ.)

E.K.