Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025

Το 1ο ΓΕΛ Κατερίνης στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στη Βιέννη


   Το 1ο ΓΕΛ Κατερίνης πήρε μέρος στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο που διεξήχθη στη Βιέννη από τις 24/11/2025 έως 2/12/2025. Τα Ευρωπαϊκά Μαθητικά συνέδρια διοργανώνονται κάθε χρόνο σε διαφορετική πόλη της Ευρώπης και στόχο έχουν...  
 
 
την επικοινωνία των μαθητών, τη γνωριμία με πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης, την κατανόηση της κουλτούρας άλλων λαών και την απόκτηση μιας κοσμοπολίτικης αντίληψης.

Το φετινό συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Αυστρίας, Εξαρχίας Ουγγαρίας και Μεσευρώπης, με συνδιοργανωτές την Εθνική Σχολή Βιέννης και την Association Europeenne des Enseignants. Τίτλος του συνεδρίου «ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΑΣ». Η θεματολογία, που ήταν εξαιρετικά ευρεία και ενδιαφέρουσα, πρόσφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες την ευκαιρία να επιλέξουν συγκεκριμένο πεδίο έρευνας και εμβάθυνσης στην ευρωπαϊκή ιστορία.

Στο πλαίσιο αυτό, σαράντα μαθητές και μαθήτριες, με υπεύθυνους καθηγητές την Διευθύντρια του σχολείου δρα Ξανθίππη Καραβίδα, την κ. Αικατερίνη Κοτσαφτίκη και τον κ. Ανέστη Κοσμίδη, ταξίδεψαν από τις 28/11/2025 έως 01/12/2025 στη Βιέννη για να παρουσιάσουν την εργασία τους με θέμα: «Όταν ο Φρόυντ συνάντησε τον Οιδίποδα». Η ομάδα του σχολείου επέλεξε να συνδυάσει τη χώρα προέλευσης, την Ελλάδα, τη χώρα προορισμού, την Αυστρία, και την επιστημονική έρευνα. Η εργασία αφορούσε στην καταλυτική επιρροή των αρχαιοελληνικών μύθων του Νάρκισσου και του Οιδίποδα στην ψυχαναλυτική θεωρία του Φρόυντ, του επιδραστικότερου ψυχαναλυτή του 20ου αιώνα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μελέτησαν τη θεωρία του Φρόυντ, τις βασικές αρχές του αρχαίου δράματος καθώς και τους μύθους του Νάρκισσου και του Οιδίποδα και ερεύνησαν τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι τρεις αυτές συνιστώσες στην ψυχαναλυτική θεωρία του Φρόυντ. Η ανίχνευση της ταυτότητας και η ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ανθρώπου ξεκινά με το ταξίδι στο άβατο του υποσυνείδητου σε συνδυασμό με κοινωνικούς και ηθικούς κώδικες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ερεύνησαν την ψυχαναλυτική θεωρία του Φρόυντ όχι μόνο στο ατομικό αλλά και στο συλλογικό επίπεδο, όπως αυτή εξελίχθηκε και εκφράστηκε από μεταγενέστερους κοινωνιολόγους και ψυχαναλυτές, όπως ο Λακάν.

Η εργασία παρουσιάστηκε δραματοποιημένη με τη χρήση μάσκας και συμβολισμών για τη σαφέστερη κατανόηση των επιστημονικών εννοιών, και με μουσική υπόκρουση στο πιάνο με αποσπάσματα μεγάλων συνθετών που επέλεξαν και έπαιξαν οι ίδιοι οι μαθητές. Η παρουσίαση, που είχε προετοιμαστεί μεθοδικά, έτυχε θερμότατης υποδοχής από το κοινό, που αποτελούνταν από εκπροσώπους της οργανωτικής Επιτροπής και άλλα σχολεία της Ελλάδας και της ομογένειας. Επιστέγασμα της εργασίας ήταν η επίσκεψη της ομάδας στο μουσείο Φρόυντ στη Βιέννη. Παράλληλα, η ομάδα επισκέφθηκε τόπους ιστορικού, πολιτιστικού (ανάκτορα, μουσεία κλπ) και εκπαιδευτικού (Πολυτεχνείο της Βιέννης) ενδιαφέροντος στη Βιέννη και την περιοχή της καθώς και στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας, Μπρατισλάβα, ενώ παρακολούθησε και κονσέρτο κλασικής μουσικής.

Την ομάδα του σχολείου αποτελούσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες: 1)Κιουρτσίδης Ιωάννης του Θεοδώρου, 2)Μπούσιος Λάζαρος του Λαζάρου, 3)Σαμαρά Νεφέλη του Γρηγορίου, 4)Καραβαντές Γεώργιος του Ιωάννη, 5)Καζαντζίδου Λουίζα του Παναγιώτη, 6)Κουρνούτη Ελένη του Ιωάννη, 7)Παρούσης Άγγελος του Ευάγγελου, 8)Αθανασιάδης Ιωάννης του Γεωργίου, 9)Γιαννίκη Ηλιάνα Παρασκευή του Στέφανου, 10)Τυρναβίτης Αθανάσιος του Σωκράτη, 11)Χότζιας Δημήτριος του Ιωάννη, 12)Γρηγοριάδου Ελευθερία του Χρυσοστόμου, 13)Δαλακλή Φρειδερίκη του Δημητρίου, 14)Κοταγιάννη Χριστίνα του Νικολάου, 15)Κωτούλης Γεώργιος του Διονυσίου, 16)Λάππας Χαράλαμπος Μάριος του Παναγιώτη, 17)Μπαρμπαγεωργοπούλου Αθανασία του Ευαγγέλου, 18)Ντρελάλαϊ Γκρισέλντα του Genc, 19)Συμεωνίδου Αικατερίνη του Κωνσταντίνου, 20)Τσενεκίδου Ιουλιέττα Δανάη του Κωνσταντίνου, 21)Σιαμπίρη Αικατερίνη του Αναστασίου, 22)Μπόλης Νικόλαος του Λαζάρου, 23)Παπαδοπούλου Ελένη του Σάββα, 24)Γιαννής Χρήστος του Αποστόλου, 25)Τουπλικιώτης Μιλτιάδης του Αθανασίου, 26)Τόσκα Χριστίνα του Αποστόλου, 27)Βάτσιος Χαράλαμπος του Νικολάου, 28)Τρικαλοπούλου Ευαγγελία του Γεωργίου, 29)Ανθοπούλου Ειρήνη του Κωνσταντίνου, 30)Δημάσης Ιωάννης του Περικλή, 31)Κόκκινου Αφροδίτη του Αθανασίου, 32)Κουτλουμπάση Δέσποινα του Αριστείδη, 33)Μηντζιαρίδου Αντωνία Ειρήνη του Βασιλείου, 34)Κουσκουρίδης Αναστάσιος του Δημητρίου, 35)Παπαγεωργόπουλος Νικόλαος του Αθανασίου, 36)Κεραμυδάς Ιωάννης του Αστερίου, 37)Στογιαννοπούλου Δέσποινα Μαρία του Αναστασίου, 38)Τσιτλακίδης Πολυχρόνης του Ηρακλή, 39)Καλεντερίδης Ορέστης του Θεοδώρου, 40)Σταθακόπουλος Ευστάθιος του Δημητρίου. 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Κούκη, πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής και τους διοργανωτές του Συνεδρίου για την ευκαιρία που πρόσφεραν στους μαθητές και στις μαθήτριές μας να αλληλεπιδράσουν με άλλα σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού και να μετάσχουν σ’ έναν ευρωπαϊκό κοσμοπολιτισμό, απαραίτητο για τη διαμόρφωση ενός ευοίωνου μέλλοντος τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Επίσης, να συγχαρούμε τα παιδιά και τους υπεύθυνους καθηγητές για την εξαιρετική δουλειά τους, η οποία τίμησε το σχολείο μας.