Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

Κοινωνική απορρύθμιση προκαλεί η ακραία εφαρμογή του νέου ΚΟΚ



Έχει μειωθεί ο τζίρος της χριστουγεννιάτικης αγοράς όπως επίσης και αυτό που αποκαλείται «νυχτερινή ζωή»  
 
 Κοινωνική απορρύθμιση και οικονομική ζημιά προκαλεί η ακραία εφαρμογή του...  
 
 
νέου ΚΟΚ καθώς οι πολίτες αρνούνται πλέον να βγουν από το σπίτι τους για οποιαδήποτε δραστηριότητα υπό τον φόβο ότι κάποια παράβαση μπορεί να τους ξεφύγει κατά την οδήγηση και να την πληρώσουν πολύ ακριβά.

Η κυβέρνηση «διαφημίζει» σήμερα την πολιτική εφαρμογή των νέων καμερών ΑΙ σε οκτώ σημεία της Αττικής οι οποίες κατέγραψαν χιλιάδες παραβάσεις και ήδη έχει ξεκινήσει ο εκφοβισμός των πολιτών.

Μόνο που το ΑΙ, δεν έχει συναισθήματα, είναι ακούραστο και θεωρεί παραβάσεις αυτά που ανθρώπινοι ελεγκτές δεν θα τις λάμβαναν υπόψιν διότι ξέρουν να κατανοούν τις «παραμέτρους».

Για παράδειγμα, ένα όριο της τάξης των 90 χιλιομέτρων την ώρα, μπορεί κάποιος να το ξεπεράσει (ασυναίσθητα τις περισσότερες φορές) τρέχοντας με 100 χλμ/ώρα.

Ο ανθρώπινος έλεγχος θα το παραβλέψει, διότι δεν είναι κάτι σημαντικό και υπολογίζει όλους τους παράγοντες, όπως ένα προσπέρασμα που απαιτεί μεγαλύτερη ταχύτητα, ή ότι ο συγκεκριμένος οδηγός μπορεί να βιάζεται για να πάει σε κάποια συγκεκριμένη εργασία, ή ότι ο δρόμος είναι είτε αυτοκινητόδρομος είτε ταχείας κυκλοφορίας αλλά δεν έχει κίνηση την δεδομένη στιγμή.

Το ΑΙ όμως είναι μία τεχνητή κατασκευή που απλώς θα δει μία «παράβαση» χωρίς να υπολογίζει δεκάδες άλλα πράγματα που όμως είναι σημαντικά για τις ανθρώπινες δραστηριότητες και αξιολογήσεις.

Μάλιστα δημιουργείται σε όλους ένα αίσθημα αδικίας, καθώς πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υποτίθεται πως δίνονται για την συντήρηση των δρόμων και αντί να συμβαίνει αυτό, οδηγούν σε δρόμους-«χωράφια» οι οποίοι μπορεί να περάσουν ακόμα και τρεις δεκαετίες για να αλλάξουν άσφαλτο (υπάρχουν δρόμοι στην Ελλάδα που δεν έχουν στρωθεί ξανά από την… δεκαετία του ’80).

Σε ότι αφορά το αλκοτέστ, οι απόψεις διίστανται όχι ως προς την διαδικασία αλλά ως προς το όριο που έχει τεθεί.

Το όριο αυτό ξεπερνιέται εύκολα με δύο ποτήρια κρασί.

Έτσι λοιπόν για να διασκεδάσει κάποιος έξω το βράδυ πρακτικά θα πρέπει να πίνει εμφιαλωμένο νερό.

Βέβαια, η κυβέρνηση έχει εφεύρει το αφήγημα με βάση το οποίο δεν χρειάζεται κάποιος να παίρνει αυτοκίνητο αλλά να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ.

Μόνο που αυτά δεν επαρκούν. Αν κάποιος μένει στον Βύρωνα μετρό δεν υπάρχει, όπως ούτε στο Κερατσίνι, ούτε στη Νέα Σμύρνη, ούτε στο Καματερό, ούτε στην Γλύφαδα, ούτε στην Πεύκη, ούτε στην Λυκόβρυση και σε πολλά άλλα μέρη της Αθήνας.

Το αντίστοιχο συμβαίνει φυσικά και στην Θεσσαλονίκη.

Το αφήγημα του να παίρνει κάποιος ταξί, ούτε αυτό ισχύει καθώς θα πρέπει ο άνθρωπος αυτός να βάλει «βαθιά» το χέρι στην τσέπη για μία βραδινή έξοδο.

Έχει μειωθεί ο τζίρος της χριστουγεννιάτικης αγοράς, όπως επίσης και αυτό που αποκαλείται «νυχτερινή ζωή».

Τα περισσότερα μαγαζιά Σάββατο βράδυ είναι άδεια κάτι αδιανόητο ακόμα και στα χειρότερα χρόνια των Μνημονίων.

Δηλαδή, οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ είναι οικονομικές και πολύ σοβαρές.

Οι κοινωνικές επιπτώσεις επίσης θα είναι εξωφρενικές καθώς σύντομα χωρίς να το καταλάβουν χιλιάδες Έλληνες θα βρεθούν χωρίς δίπλωμα οδήγησης, χρεωμένοι με αστρονομικά πρόστιμα και με περιορισμένη κοινωνική ζωή σε μία περίοδο διαρκούς καταθλίψεως και μελαγχολίας (η οποία ξεκίνησε από το 2010 και θα διαρκέσει ίσως μέχρι το… 2115).

Εννοείται ότι από το νέο ΚΟΚ θα ξεκινήσει και η προώθηση των αυτοκινήτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Πολλοί στην κυβέρνηση και στα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ χρησιμοποιούν το «πανέξυπνο» επιχείρημα ότι «μας χρειάζεται ένας τέτοιος ΚΟΚ γιατί σε όλες τις προηγμένες χώρες (που ποτέ δεν αναφέρουν ποιες είναι) έχουν λάβει τέτοια μέτρα».

Τότε αφού θέλουν να μοιάσει η Ελλάδα με αυτές, γιατί δεν δίνουν και στους πολίτες της τις παροχές που οι υπήκοοι αυτών των χωρών, λαμβάνουν αυτονόητα;