Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Διεθνώς ρεζίλι για το άγαλμα Κάλλας: «Μοιάζει με τον Γκάντι με τακούνια» γράφει η Guardian


 
Μια ακόμη «επιτυχία» του Κ.Μπακογιάννη

Διεθνώς ρεζίλι έγινε η χώρα λόγω αγάλματος της Μαρίας Κάλλας το οποίο αποκαλύφθηκε στις 8 Οκτωβρίου από τον Κώστα Μπακογιάννη, καθώς η βρετανική εφημερίδα Guardian φιλοξενεί ρεπορτάζ με τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει το συγκεκριμένο άγαλμα.

Το...   

 
δημοσίευμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει, επισημαίνοντας ότι «Το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τα πιο αγνοημένα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, έχει επικριθεί ότι είναι κιτς, ακατάλληλο και, ακόμη χειρότερα, δεν μοιάζει με τη “La Divina”».

Η Guardian, αναφέρει στο ρεπορτάζ ότι από τη στιγμή που το άγαλμα της Κάλλας αποκαλύφθηκε, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με καυστικά και χιουμοριστικά σχόλια.

Μάλιστα αναφέρει ότι άλλοι το περιγράφουν ότι μοιάζει με τον «Γκάντι με τακούνια» ή σαν ένα αγαλματίδιο Όσκαρ χωρίς τη λάμψη του Χόλιγουντ.   
 
 

Στο ρεπορτάζ γίνεται αναφορά στην Αθηνά Λίτη που φιλοτέχνησε το άγαλμα της Κάλλας, από πού το εμπνεύστηκε και ότι έχει πάρει την έκκριση από την Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων και το ΚΑΣ.

Η Guardian φιλοξενεί και δήλωση του Μιχάλη Μουσσού, τον οποίο παρουσιάζει ως πρώην τραγουδιστή της όπερας και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, ο οποίος αναφέρει ότι το μεγαλύτερο αμάρτημα του αγάλματος είναι η λάθος στάση που έχει δοθεί.

«Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους», είπε, σημειώνοντας ότι αν το κάνει αυτό θα «μπλοκάρει την παραγωγή φωνής».

«Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την απελευθέρωση της φωνής», είπε. «Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει, στην πραγματική ζωή, στη στάση που είχε σχεδιάσει η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθεί να παίξει με σπασμένο βιολί».